Page 1 of 2

Landevejstur - Søndag d. 2. aug.

Posted: 21 Jul 2009, 09:33
by Carsten Graff
Jeg kører en længere tur på de smalledæk søndag d. 2. august.
Tempoet bliver så alle kan følge med, men da ruten går over alle de små bakker jeg kender, bliver det i perioder med høj puls :D

Start/slut fra IKEA/McD i Taastrup kl. 10.00 - Så kan depoterne evt. fyldes når vi kommer tilbage.

Jeg er ikke Garmin mester, men ruten bliver følgende:
IKEA-Vridsløsemagle-Sengeløse-Hove-Gundsølille-Himmelev-Roskilde-Herslev-Gevninge-Abbetved-Kirkesåby-Vestersåby-Elverdamsåen-Nørrehvalsø-Kirkehvalsø-Smidstrup-Skjoldnæsholm-Nytolstrup-Særløse-Kisserup-Allerslev-Lejre-Glim-Vorfrue-Vindinge-Reerslev-Torslunde-IKEA.

Ialt ca. 110 km. 8)

Posted: 21 Jul 2009, 13:44
by Casper Fabricius
og med 2000 HM eller hvad?

Posted: 21 Jul 2009, 14:09
by Niels G Henningsen
Den kunne måske se nogenlunde sådan ud.....og det er nok omkring de ~500 højdemeter :lol:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mqjexzuimvxmwpse

Hvis ellers det er tørvejr på dagen er jeg "frisk"....altid rart at se nye dele af Sjælland, efter snart at have kørt "jorden rundt 4 gange" i Nordsjælland.

Posted: 21 Jul 2009, 20:36
by Carsten Graff
Niels PMC wrote:Den kunne måske se nogenlunde sådan ud.....og det er nok omkring de ~500 højdemeter :lol:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mqjexzuimvxmwpse

Hvis ellers det er tørvejr på dagen er jeg "frisk"....altid rart at se nye dele af Sjælland, efter snart at have kørt "jorden rundt 4 gange" i Nordsjælland.
Meget tæt på det som jeg havde tænkt mig. Der er et par tunneller og cykel genveje/bomme, som det ikke er muligt at se på alm. kort.
Der kan hentes en del hm ved at køre længere ud efter Tølløse, men så kommer vi op på 140 km :shock: så det gemmer vi til en anden dag :D

Posted: 24 Jul 2009, 10:41
by Hanne
Carsten Graff wrote:
Niels PMC wrote:Den kunne måske se nogenlunde sådan ud.....og det er nok omkring de ~500 højdemeter :lol:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=mqjexzuimvxmwpse

Hvis ellers det er tørvejr på dagen er jeg "frisk"....altid rart at se nye dele af Sjælland, efter snart at have kørt "jorden rundt 4 gange" i Nordsjælland.
Meget tæt på det som jeg havde tænkt mig. Der er et par tunneller og cykel genveje/bomme, som det ikke er muligt at se på alm. kort.
Der kan hentes en del hm ved at køre længere ud efter Tølløse, men så kommer vi op på 140 km :shock: så det gemmer vi til en anden dag :D
Hvis vejret er godt, vil jeg gerne med :)..

Posted: 25 Jul 2009, 06:31
by Jan Lohmann
Hvis tempoet bliver som på vores sidste tur, så kan jeg næppe holde til de mange km, men jeg tror at jeg vil prøve, men som Hanne skrev så afhænger min deltagelse af vejret.

Posted: 25 Jul 2009, 06:58
by Niels G Henningsen
Jan Lohmann wrote:Hvis tempoet bliver som på vores sidste tur, så kan jeg næppe holde til de mange km, men jeg tror at jeg vil prøve, men som Hanne skrev så afhænger min deltagelse af vejret.
Nu er jeg lidt flabet, men ....Op på hjul med det samme & hver gang :)
Også i starten hvor man er frisk.....det plejer nemlig at gå over efter 50-60 km :(

Det gør faktisk en forskel , om man skal træde hele vejen selv ,eller ligger i læ på landevejen selv ved ~30 km/t i - modsætning til i skoven, hvor det nok mest er på det "psykologiske plan",at det giver noget ,at ligge på hjul.

Posted: 25 Jul 2009, 07:10
by Straarup
Vil meget gerne, men mangler en landevejhest, håber den er kommet hjem i stalden inden :wink:

Ses

//Strået

Snart med en Canyon Ultimate AL 9.0 Ltd

Posted: 25 Jul 2009, 10:29
by Jan Lohmann
Niels PMC wrote:
Jan Lohmann wrote:Hvis tempoet bliver som på vores sidste tur, så kan jeg næppe holde til de mange km, men jeg tror at jeg vil prøve, men som Hanne skrev så afhænger min deltagelse af vejret.
Nu er jeg lidt flabet, men ....Op på hjul med det samme & hver gang :)
Også i starten hvor man er frisk.....det plejer nemlig at gå over efter 50-60 km :(

Det gør faktisk en forskel , om man skal træde hele vejen selv ,eller ligger i læ på landevejen selv ved ~30 km/t i - modsætning til i skoven, hvor det nok mest er på det "psykologiske plan",at det giver noget ,at ligge på hjul.
Niels du er ikke spor flabet. Jeg var på hjul sidst indtil jeg kørte træt, og undlod i samme anledning at ta' føringer (uha) ;-)

Posted: 25 Jul 2009, 21:44
by RENE :Der Alte:
jeg er osse klar.. prøver at få et par lokale med på turen..

Posted: 25 Jul 2009, 23:10
by BoT
Niels PMC wrote:... Det gør faktisk en forskel , om man skal træde hele vejen selv ,eller ligger i læ på landevejen selv ved ~30 km/t i - modsætning til i skoven, hvor det nok mest er på det "psykologiske plan",at det giver noget ,at ligge på hjul.
Ja, når vi taler singletrack, men ikke grusstier i skoven. På vores intervaller ved skraldebjerget på grusstier i fuld læ af skoven svarer min puls på 92-93% i en føring/i vinden til 87-88% på en hænger.
Makes all the difference :-)

Posted: 26 Jul 2009, 07:20
by Niels G Henningsen
Det har du helt ret i....Du vil også -hvis du kører tilpas langsomt- kunne se mig ligge på hjul i Dustcup etc. på grusstykkerne :oops:

Mener , at fra + 20-25 km/t har det betydning, se evt:

http://www.pmc-mtb.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=933

Posted: 26 Jul 2009, 19:43
by Morten Hartvigsen
Jeg kan med 90% sikkerhed deltage (men hvorffor lige start fra IKEA?)
Niels PMC wrote:Det har du helt ret i....Du vil også -hvis du kører tilpas langsomt- kunne se mig ligge på hjul i Dustcup etc. på grusstykkerne :oops:

Mener , at fra + 20-25 km/t har det betydning, se evt:

http://www.pmc-mtb.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=933
uha, så Cavendish træder lidt mere end 1000w når han kører spurt med 70km/t

Posted: 26 Jul 2009, 20:07
by Niels G Henningsen
Morten Hartvigsen wrote:uha, så Cavendish træder lidt mere end 1000w når han kører spurt med 70km/t
Det lyder af meget.....men se her og ....Du må selv "fedte" lidt med de engelske/amerikanske enheder.......

http://www.mne.psu.edu/lamancusa/ProdDi ... kecalc.htm

Posted: 26 Jul 2009, 20:34
by Allan-JYDEN-Rusmann
Jeg er nok også klar.. prøver at høre et par stykker om de vil med på turen..