MTB: NM d. 6 (7) August i Bistrup / Roskilde

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

MTB: NM d. 6 (7) August i Bistrup / Roskilde

Post by Morten Hartvigsen »

Roskilde Mountainbike Klub (RMK) byder 6.-7. august velkommen til SRAM Nordisk Mesterskab 2005.

Image

OK, os motionister starter jo nok om Lørdagen....

http://www.gproskilde.dk/dk/

Se lige Gunn Rita's træningsplan, den slår vist vores...hun bor jo på ruterne op til 5 uger før konkurrencerne, husk skal vel også giftes på en MTB :-)

http://www.gunnrita.com/FileArchive/72/ ... 202005.xls

Det kan jeg ihvertfald :lol:
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

jeg er tilmeldt og har betalt i sport, og jeg er forhåbentlig i god træning, da jeg jo liger kommer hjem fra træning i alperne :-)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Ved sku ikke. Synes at de DCU løb er ufede for motionister, nok mest fordi ruterne ikke kan blive hårde nok - seføli' ok for de rigtigt gode - men usjovt for "massene".

Jeg tager stilling med. vejret.
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Tror jeg er klar på lidt NM
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

24/6-05 Gunn-Rita melder afbud til NM!

Den norske OL-vinder og regerende verdensmester i mountainbike, Gunn-Rita Dahle, har meldt afbud til årets NM. Den norske pige har de seneste år totalt domineret kvindernes XC og MX løb, og vundet NM flere år i træk. Men nu er der klart bedre chancer for de danske kvinder i kampen om NM-titlen.
Surt, så kan man jo godtblive hjemme... :?
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Resultater her: http://www.ultimate.dk/Resultater/anmmt ... portSH.htm

Jeg blev meget overaskende nr. 5 og Ask nr 7 nogle skunder efter, men der var dog heller ikke nogle deltagere i sport fra Sverige eller Norge.

Da min tilmelding ikke var registeret fordi jeg havde skrevet "?" ud for min hvilepuls :cry: fik jeg et dagsnummer 27, hvilket betød at jeg blev opstillet aller sidst i det STORE 13 mands + (1dame) felt af DCU kommisæren. Ask og Mads K. blev opstillet helt i front, en klar fordel til dem da det var svært at overhale på de smalle singletracks pga. mudder.

Der var ret meget mudder, og da ruten i forvejen er ret teknisk var det svært at styre igennem muddermasserne og blodlagte rødder, men for mig gik det faktisk ok, teknikken er åbenbart blevet forbedret noget efter at have kørt på klipper og sten en uge. Men det var svært at træde og overfører energien effektivt til dækkene, meget egergi gik med at holde balancen og bare styre.

Jeg kørter næsten hele løbet på midterklingen, og brugte kun den store på grusstykkern (dvs. jeg brugte IKKE den lille klinge overhovedet). I stedet løb jeg op ad en del stejle bakker, i overaskende tempo, det lykkedes faktisk at overhale flere ved bare at løbe op ad bakke - noget jeg ellers ikke er så god til, men det gik godt.

Jeg overhalede Mads K. på sidste omgang, op ad bakken i målområdet, valgt med vilje for at knække ham :wink:

Fam Hybel heppede og Dr. Phil orienterede om placeringerne, og oplyste mig at ham før mig kun var 30sek foran, og at han var helt smadret, så det gav mig mod på at prøve hente ham på den sidste omgang.
Jeg overhalede ham så i skoven lidt før mål, da han fik en gear defekt, men mon ikke jeg havde overhalet ham alligevel :-)

Formen var god, og mit puls snit var højere end til Dusten i Onsdags, jeg har nok ligget på 162-165 i snit.

5'de pladsen gav en lille penge præmie på 100 dask, der blev overrakt af DMK Rikke med kysser på Gimle i Roskilde (skulle egentligt havde været overakt af Gunn-rita, men hun kom ikke).

Link til billeder kommer vel senere....

Der er jo elite idag søndag, og jeg har fået at vide at TV dukker op.

NB: Glæder mig til at blive 40, så var jeg blevet nr. 2 :roll:
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

:)
Last edited by Ask 'Bask' Hybel on 07 Aug 2005, 13:07, edited 1 time in total.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

jeg har dumpet den besked på NM forum siden.....lad os se

når jeg tænker over det havde han også travlt med at komme væk før der blev taget et podie billede :?
Last edited by Morten Hartvigsen on 07 Aug 2005, 20:40, edited 1 time in total.
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Morten Hartvigsen wrote:jeg har dumpet den besked på NM forum siden.....lad os se
Man kan sige meget fedt om mtbverdenen, men overholdelse af egne regler er ikke en del af det :D Min placering inklusiv...at blive placeret som taber af en spurt på baggrund af én persons subjektive vudering er sgu lidt lamt. Kald mig bare smålig, men alligevel...næ, giv mit et målfoto eller en tidsmæssig forskel det kan jeg forstå :!:
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

billeder her (DMK) : http://mtb.dk/gallery/albun82?&page=1

en sample: Image


og her (HMTBK) lidt senere: http://www.hmtbk.dk/Klubblad/artikler/v ... php?id=227
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Casper og jeg køre en tur på den hvide, når den er blevet bare lidt mere tør... (næste weekend måske)
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Opløbet....

Image
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Ask - jeg troede ellers det var din kæreste !

Men i fik halet lidt ind på mig på sidste omgang, jeg førte jo næsten med et minut på et tidspunkt (tror jeg da), men man prøver jo sådan lidt at spare sig samtidig med at man jo stadig skal holde sin position på sidste omgang, og "måske" prøve at hente ham foran hvis det er realistisk, forvirrret .???.... altså der går lidt tak-tik i den ....
Last edited by Morten Hartvigsen on 08 Aug 2005, 17:44, edited 1 time in total.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

altså der går lidt tak-tik i den ....
Jeg havde det på samme måde...kunne sagtens have kørt mere til på sidste omgang, men valgte en anden taktik :wink:
Post Reply