Dårlig bremse??

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Dårlig bremse??

Post by Steen Andersen »

Så er den gal igen :shock: min bagbremse har absolut ingen frigang og kan ikke lave et bremsespor, den bremser meget dårlig, men den hænger heller ikke, hvad f..... kan der være galt???
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Fedt eller olie på klodserne er mit bedste bud. Mit næstbedste er at der ikke er belægning på klodserne :)
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

næsten helt nyt, både skiver og klodser, ja det virker sådan, men hvor skulle der komme fedt eller olie fra?? og hvor er frigangen lige blevet af?? det har virket.
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2780
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Formula bremser?
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Evt. luft i systemet = bleed bremsen.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2780
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Steen A wrote:det har virket.
Det lyder som Formula... Så skal du skifte bremsen... Ikke bleede. :-)
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

Deore XT bremser, kan der komme luft i systemet hvis man trykker på bremsen når cyklen står på hoved??
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Steen A wrote: kan der komme luft i systemet hvis man trykker på bremsen når cyklen står på hoved??
Ja...
luft i systemet = bleed bremsen.
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Steen A wrote:Deore XT bremser, kan der komme luft i systemet hvis man trykker på bremsen når cyklen står på hoved??
Jeg indrømmer at jeg ikke er geni til at skrue, men systemet burde være lukket og derfor ingen luft, men der kan vel godt være en luft lomme øverst i reservoiret som fiser ned i din caliber når du vender cyklen på hovedet?

Hvis der er luft burde grebet være svampet og ikke være "fast" når du forsøger at bremse. Ang. olie på klodserne, så kan der være en utæthed i caliberen så du får bremsevæske ned på klodserne.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Magura er kendt for, at bl.a. ders marta bremse ikke kan 'tåle' at stå på hovedet mht luft, donno why!
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

Tak for de mange forslag, jeg kan bare ikke få ind i mit lille hoved hvordan luft i en bremse kan gi stenhård "pedal" men samtidig ikke kan bremse, jeg må prøve at pille klodserne ud og se hvad dævlen der er galt, men det er vel også derfor der er noget der hedder CYKELVÆRKSTED :shock:
Tykke kan også have tynd mave ;-)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Kan også være kommet vand / fugt i den. Avid siger at man burde skifte olie / bleede hvert år, uanset om bremsen er ok eller ikke - grundet fugt i olien.
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Steen A wrote:Tak for de mange forslag, jeg kan bare ikke få ind i mit lille hoved hvordan luft i en bremse kan gi stenhård "pedal" men samtidig ikke kan bremse, jeg må prøve at pille klodserne ud og se hvad dævlen der er galt, men det er vel også derfor der er noget der hedder CYKELVÆRKSTED :shock:
det lydder mere som kaliberen har sat sig..
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Kan også være kommet vand / fugt i den. Avid siger at man burde skifte olie / bleede hvert år, uanset om bremsen er ok eller ikke - grundet fugt i olien.
Er fugt i bremsevæsken ikke et yderst begrænset problem på cykler? Jeg mener hvor ofte risikerer man at bremsevæsken kommer op og koge på en cykel? Godt nok har vand en anderledes densitet end bremsevæske, men jeg tror ikke det er så stort problem på en cykelbremse.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2780
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Jeg har lige bleedet mine Avid, som jeg købte i foråret. Væsken var helt sort. Så jo, de skal bleedes fra tid til anden.
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
Post Reply