Udskiftning af klinger.

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
Søren Rasmussen
Ny på Hustleren
Posts: 6
Joined: 03 Dec 2008, 22:11
Location: Fussingø - Randers

Udskiftning af klinger.

Post by Søren Rasmussen »

Jeg skal ha skiftet mine klinger, men det er da godt nok en lidt pebret omgang. Jeg kører med det nye XTR kranksæt og har egentlig være super tilfreds, selvom jeg ikke er voldsom imponeret over holdbarheden.

Jeg har hørt at TA SISMIC klingerne skulle være rigtige gode og med en holdbarhed der er noget bedre end de originale XTR klinger. Hva' siger I. Har I nogle bud på nogle gode klinger og gerne hvor de kan købes.

Bedste Hilsner

Søren SkabsGrøn
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

TA klinger er super gode, hold du dig til dem.. Det er givet godt ud at betale lidt ekstra for klinger..
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Min erfraing er, at Stronglight er noget bedre end TA, specielt de med keramisk overflade. TA er gode, ude tvivl, synes dog de er lidt 'hype', ligesom Schwalbe er i DK ;)
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Jeg har personligt knækket en 32 tands stronglight fordi jeg træder så modbydeligt mange WATT ... 8) :D

Jeg tror at det også er et spørgsmål om "religion" , nogen er til AVID, nogen er til shimano, SRAM osv..

Stronglight er dog absolut også et godt alternativ, til dine XTR klinger, kender dog ikke prisforskellen..
Søren Rasmussen
Ny på Hustleren
Posts: 6
Joined: 03 Dec 2008, 22:11
Location: Fussingø - Randers

Post by Søren Rasmussen »

Tak for input. StrongLight er i hvert fald prismæssigt et godt alternativ til Shimanos egne klinger - halv pris!

Nu har jeg bestilt et par StrongLight, så håber jeg funktionalitet og holdbarhed er OK. Så må jeg jo se om jeg træder så mange WATT som Martin, så midterklingen står af - ønsketænkning :wink:
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Min erfraing er, at Stronglight er noget bedre end TA, specielt de med keramisk overflade. TA er gode, ude tvivl, synes dog de er lidt 'hype', ligesom Schwalbe er i DK ;)
Mine TA klinger på Ghosten har holdt:
32 holdt ca. 1 år
44 har faktisk holdt 2år, og er nu næsten død.. lige ét løb mere
22 har jeg faktisk ikke brugt endnu, så den kan jeg jo lige så godt pille af

hvilket er noget længere en XT, der som bundrekord har holdt 3mrd...

lidt nysgerrig.. hvor længe går der før sådan noget keramik slides af på MTB ? det er vel nemt at spotte, når den blanke alu kommer til syne ?
Søren Rasmussen
Ny på Hustleren
Posts: 6
Joined: 03 Dec 2008, 22:11
Location: Fussingø - Randers

Post by Søren Rasmussen »

Det er åbenbart ikke særlig let at skaffe et sæt stronglite klinger til XTR 970 - har I nogle gode bud hvem der jeg evt. skal handle med!
User avatar
Straarup
Mangler prokontrakt
Posts: 1523
Joined: 22 Nov 2006, 14:55
Location: Rødovre
Contact:

Post by Straarup »

Er der specielt dim. for XTR ellers er det vel Stor/Mellem 4-arm 104mm ??
Frog jumps er vejen frem ....
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Burde ikke være et problem med det nye XTR kraksæt.

Mener vi har dem her hos WeBike. Ellers har de TA ude hos Ride4fun.
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Husk at der er forskel på TA. Søren snakker om TA sismic (xtr) og Morten om TA Chinook (xt ...).
Søren Rasmussen
Ny på Hustleren
Posts: 6
Joined: 03 Dec 2008, 22:11
Location: Fussingø - Randers

Post by Søren Rasmussen »

Det er første gang jeg skal skifte klingerne på XTR-kranksættet, og havde egentlig ikke forestillet mig at det var så problematisk at skaffe klinger der passer. Jeg har checket en hel del net-shops både tyske og engelske, og klinge-markedet virker godt nok en smule uoverskueligt :?
Så vidt jeg kan finde ud af er Stronglite 970 og TA sismic kompatible med XTR 970 kranksættet. Er der andre alternativer?
Jeg har talt med WeBike Århus, de siger at WeBike ikke pt. har Stronglite 970 på lager og kan først skaffe nogle først i det nye år!
Post Reply