Fejlvisning på Edge 705?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Fejlvisning på Edge 705?

Post by Jan Lohmann »

Jeg ar netop oploaded mine data, fra søndagens Slushcup, til træningscentret og stor var min overraskelse da det viste sig at min makspuls (en gang) havde været 10 over den mulige værdi og mere mærkeligt at min hastighed 2 gange havde været hhv. 77 og 110 km/t.

Tallet for makspulsen kunne genfindes både som tal og kurve medens hastigheden kun fremgik af kurven.

Hvad kan årsagen være??
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
jannik 'lordy' stuhr
Bagfra højre-om!
Posts: 1073
Joined: 24 Feb 2006, 18:06
Location: Værløse
Contact:

Post by jannik 'lordy' stuhr »

havde det samme i hillerød
Hvorfor ikke ;)
Når livet er fed på den F E D E måde
http://www.tykkeskolen.dk/
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

den slags fejl ses også med Polar (f.eks. 725) en gang imellem..især til spinning...eller ved passage under elmaster, men nogle gange også helt tilfældigt...
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Jeg har en polar s725, og den gå totalt amok når den er i nærheden af elmaster. Eksempelvis nåede jeg at køre 28km med en gennemsnits hastighed på 75km/t på de knap 22 min på herstedhøje :lol:
Med den hastighed skulle man tro jeg kunne have fløjet hen over mudderpølen :mrgreen:
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Hastigheds toppene kan skyldes dårlig signal og dermed usikkerhed på positionen....Og hastigheden beregnes ud fra position og tid...Så i uheldige situationer har man 2 rigtigt dårlige positioner i hver sin ende af usikkerhedsintervallet...Så kommer man rigtig langt på kort tid -> for høj hastighed.

Der er dog andre der også har "speed spikes" under gunstige vilkår.
Det er nok Garmins uforlignelige software ingeniør - de har vist kun 1 :D - der er på spil.

mht til pulsen.......Du kan jo have anstrengt dig rigtig meget,for hvis du ikke har fået testet din maks puls , kan den være både meget lavere og højere end diverse "tommelfinger regler" siger.

( den gængse "220-alder" vil f.eks. gøre mig til far i en alder af 12 år :D )

Der er også det der hedder "FJS" (flapping Jersey Syndrome) der får en typisk tør cykeltrøje til at "blafrer" mod sensoren og skaber statisk elektricitet ,der kan give helt ekstreme puls data.

Hvis man samtidig er kold på huden øger man risikoen for dette.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
JesperJ
1 omgang efter
Posts: 673
Joined: 04 Sep 2005, 20:59
Location: Ballerup

Post by JesperJ »

Pyhaa, ham Niels ved sørme mange ting :-)
/Jesper
maybe some day
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Niels PMC wrote:Hastigheds toppene kan skyldes dårlig signal og dermed usikkerhed på positionen....Og hastigheden beregnes ud fra position og tid...Så i uheldige situationer har man 2 rigtigt dårlige positioner i hver sin ende af usikkerhedsintervallet...Så kommer man rigtig langt på kort tid -> for høj hastighed.

Der er dog andre der også har "speed spikes" under gunstige vilkår.
Det er nok Garmins uforlignelige software ingeniør - de har vist kun 1 :D - der er på spil.

mht til pulsen.......Du kan jo have anstrengt dig rigtig meget,for hvis du ikke har fået testet din maks puls , kan den være både meget lavere og højere end diverse "tommelfinger regler" siger.

( den gængse "220-alder" vil f.eks. gøre mig til far i en alder af 12 år :D )

Der er også det der hedder "FJS" (flapping Jersey Syndrome) der får en typisk tør cykeltrøje til at "blafrer" mod sensoren og skaber statisk elektricitet ,der kan give helt ekstreme puls data.

Hvis man samtidig er kold på huden øger man risikoen for dette.
Tak Niels. jeg lever med det, så til slut kun denne kommentar omkring pulsen. Den var de 10 for høj lige da vi startede med at gå i kø, så måske er irritation grunden ;-) Kan der være et signal fra en anden Garmin?
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Den for høje puls måling lige i starten ved kø kan passe fint med dårlig kontakt og noget "skubbe trøje".....Lynlås trøjer er "de værste".

Da hvert pulsbælte er "paired" med modtageren,så mener jeg ikke man kan modtage andres signaler.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Post Reply