Hvor meget må man give for en brugt racer?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Hvor meget må man give for en brugt racer?

Post by Peter 'TB' »

Hvor meget må man give for denne her brugte cykel: http://cykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=7252

Det er ikke top.lir udstyr, men jeg vil ikke købe mig fattig i cykler hvis jeg ikke gider cykle på den falde danske landevej.
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Jeg vil sige 2500,- er max du skal give for den der bandit.. Og det er endda højt. Du kan få det samme grej på de cykler der står i bilka - og de er heller ikke fede - til 6000,- helt nye og med garanti..

Vent til cykelhandlerne begynder at sælge billigt ud af 08 modellerne..

God jagt :)

Martin
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Martin wrote:Jeg vil sige 2500,- er max du skal give for den der bandit.. Og det er endda højt. Du kan få det samme grej på de cykler der står i bilka - og de er heller ikke fede - til 6000,- helt nye og med garanti..

Vent til cykelhandlerne begynder at sælge billigt ud af 08 modellerne..

God jagt :)

Martin
Ok, det er noteret, jeg havde selv skudt den til 2K som max. Det ER en billig cykel - men den skal kun bruges til at finde ud af om jeg overhovedet gider det dersens landevej :)
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

Køb Mads's cross cykel - Den er fed.

http://www.teamhustler.dk/forum/viewtopic.php?t=3626

Slick dæk så den lige til landevej. Grove dæk, så kan den det hele. Hvis mine ben var 1/3 kortere havde jeg købt den på stedet.
Rivette F8
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

JA, crosseren - det er det fede!
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Jeg ville ikke købe en med Tiagra garniture, har haft det og det er noget l...
Du skal op i 105 for at få noget der funker optimalt, og ja det gør cyklen dyrer men også oplevelsen bedre. 8)
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Kim Bjergelefanten Holst wrote:Jeg ville ikke købe en med Tiagra garniture, har haft det og det er noget l...
8)
på min hverdags cykel har kørt over 14000km på 3 år med Tiagra UDEN nogle problemer! jeg kun skiftet sliddele.
den eneste forskel er LIR....

PS. den kører også hele vinteren
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Jais wrote:
Kim Bjergelefanten Holst wrote:Jeg ville ikke købe en med Tiagra garniture, har haft det og det er noget l...
8)
på min hverdags cykel har kørt over 14000km på 3 år med Tiagra UDEN nogle problemer! jeg kun skiftet sliddele.
den eneste forskel er LIR....

PS. den kører også hele vinteren
Det er da muligt jeg bare har været uheldig, men mit skiftede elendigt / langsomt og ikke nogen af de lokale cykelpushere kunne justere det så det kørte bare tåleligt. Efterfølgende har jeg haft 105, Ultegra og har i øjeblikket Dura-Ace og det fungerer bare. Kan mærke stor forskel på hvordan de skifter mellem 105 og Dura-Ace, men ikke mellem Ultegra og Dura-Ace. Så rent LIR er det ikke efter min overbevisning. Men det er da rigtigt at der er mere LIR efekt over at køre Dura-Ace end Tiagra, 105 og Ultegra :P

Mine cykler har kun kørt om sommeren, og er blevet passet godt. Så godt at konen nogen gange mener jeg passer dem bedre end familien :lol:
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Philip Brint wrote:Køb Mads's cross cykel - Den er fed.

http://www.teamhustler.dk/forum/viewtopic.php?t=3626

Slick dæk så den lige til landevej. Grove dæk, så kan den det hele. Hvis mine ben var 1/3 kortere havde jeg købt den på stedet.
8.500 er ca. 4 gange så meget som mit budget :(
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Køb et ekstra hjulsæt og nogle smalle slicks til din MTB, tror det er bedre givet ud. Hvis du er uheldig, skal du skfte kæde, kassette, klinger mm. på en sådan brugt cykel (som minimum), så det kan hurtigt blive dyrt.
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

God idé Jakob..... jeg er ved at være træt af at køre NN på cykelstierne.
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Køb et ekstra hjulsæt og nogle smalle slicks til din MTB, tror det er bedre givet ud. Hvis du er uheldig, skal du skfte kæde, kassette, klinger mm. på en sådan brugt cykel (som minimum), så det kan hurtigt blive dyrt.
Den jeg linker til har kørt 500Km. jeg har prøvet med ekstra hjul til Kona'en, men den er alt for lavt gearet til det er sjovt i længden :( Til hverdag kører jeg en rimelig stållåge med en del højere gearing, men den er fannerme tung.

Jeg er på udkig efter en billig racer så jeg kan prøve om jeg gider at køre landevej.
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Hvis du er uheldig, skal du skfte kæde, kassette, klinger mm. på en sådan brugt cykel (som minimum), så det kan hurtigt blive dyrt.
aaar sku ikke efter 500Km.. Jeg mener at det er et godt tilbud....
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Peter 'TB' wrote:
Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Køb et ekstra hjulsæt og nogle smalle slicks til din MTB, tror det er bedre givet ud. Hvis du er uheldig, skal du skfte kæde, kassette, klinger mm. på en sådan brugt cykel (som minimum), så det kan hurtigt blive dyrt.
Den jeg linker til har kørt 500Km. jeg har prøvet med ekstra hjul til Kona'en, men den er alt for lavt gearet til det er sjovt i længden :( Til hverdag kører jeg en rimelig stållåge med en del højere gearing, men den er fannerme tung.

Jeg er på udkig efter en billig racer så jeg kan prøve om jeg gider at køre landevej.
Måske du skulle prøve at lave en låne aftale med en, før du køber.. Jeg er sikker på at der er en hustler der vil låne dig en låge i et par timer..
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Hvad betyder 500 i en brugt annonce... 2500? sikkert mere.
Post Reply