Nye racerhjul, Nye racerhjul til min focus cayo expert

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
jesv
Ny på Hustleren
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2008, 14:24

Nye racerhjul, Nye racerhjul til min focus cayo expert

Post by jesv »

Jeg er på jagt efter nye hjul til min Focus Cayo Expert. Pt er den udstyret med Fulcrum racing 5 hjul, men jeg vil gerne opdatere på cyklen så den bliver lettere og forhåbentligt hurtigere! Men min viden på området er ikke så stor. Mit behov er til landevejskørsel i lille DK og så vil jeg gerne deltage i nogle løb næste sæson. Og så er der kommet lidt udstyrs-djævel op i mig også! Har i nogle anbefalinger?? Har kigget lidt rundt og set på Fulcrum racing 1 eller zero, mavic ksyrum og også diverse carbon hjul som har set fede ud. Hvad vil i anbefale at købe? Hvad er bedst og mest aerodynamisk samt ruller godt?? Og hvor kan man købe det billigst muligt?? Nogle gode steder på nettet? Skal jeg skue mod netsteder i udlandet? Hvad erfaringer har i?? Mit budget strækker sig op til max 10.000 for et sæt hjul! Håber at i kan hjælpe med lidt input!
jewer
Krede
Ny på Hustleren
Posts: 22
Joined: 17 Sep 2008, 14:22

Hjulsæt

Post by Krede »

Hvis du har 10 jern. så synes jeg du skulle finde et par brugte Lightweight

hvis det skal være carbon hjul med høj fælg:

det er det fedeste hjulsæt og vejer ca 1 kg så letter bliver det næste ikke, dog er det til lukket ring så det er dyrt at punktere!

hvis du gerne vil have nyt kan jeg anbefale corima aero, dem har jeg selv og de ruller skide godt.

hvis det der i mod være skal være med lav fælg:

Fulcrom Zero er helt sikkert et mega fedt hjulsæt, de er lige udkommet i nye farver og det ser alt for fed ud med sort fælg og røde eger! der står de vejer 1400gram, men det skal du skal lige ligge 100 gram oven i.

ellers et håndbygget hjulsæt med record nav og marvic open pro carramic med farvet nipler, vægten er 1500 gram de er stive som bare fanden og ser så fede ud og ruller som en drøm.

det er ihvertfalde dem jeg ville kigge efter hvis det var mig.

hvis du skal købe over nettet synes jeg du skulle tjekke

http://www.chainreactioncycles.com/

de har tit rigtig gode tilbud på diverse dele

håber du kunne bruge min hjælp

/Chrisitan
jesv
Ny på Hustleren
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2008, 14:24

Post by jesv »

Hej igen

Tak for svar. Jeg har nu fået gode input omkring hjul. Jeg har også fået input om, at jeg måske hellere skulle investere pengene i en god omgang træning :P

Det jeg i bund og grund er ude efter er at opdatere min racer, så den ruller bedre, men så jeg også syntes det er federe at komme ud og træne. Her tænkte jeg at man kunne investere i hjul så den rullede lidt bedre, men måske også skifte lidt dele ud, så ramme med udstyr bliver lidt lettere og stivere. Er det mere fornuftigt at udskifte eksempelvis kranksæt en hjul i første omgang?? Der sidder FSA Gossamer på, men har fundet et godt tilbud på DURA ACE 7900 krank som er lettere og stivere. Eller er der andre ting der er bedre at opdatere en krank og hjul?? Det er måske udstyrs-galskab, men fedt udstyr giver også lyst til endnu flere timer på landevej, og jeg er blevet bidt af at race derude. Hvordan syntes i en opdatering skal gribes an??
jewer
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Jeg har et sæt Campy Neutron med lukkede ringe - kørt under 1000 km. Kan blive dine for 2500 kr.

Hjulsættet kostede vist 5000 originalt og så 1200 kr for to dæk.
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

jeg kører på den nye Racing 0 med Ultremo dæk, og er rigtig glad for dem
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Jeg kører med Fulcrum Racing 1 og de ruller fantasisk. Har haft et sæt Zipp 404 som koster 3 gange så meget. Min erfaring er at som motionist er det ikke pengene værd, de ruller ikke bedre end mine Racing 1. Højprofil får du ikke andet end lire effekten ud af med med mindre du er i stand til at holde et gennemsnit over de 40km/t. Men de pynter helt sikkert på cyklen :D
Skulle jeg ud og vælge nye hjul faldt valget helt sikkert på Racing 0
Post Reply