OT: Hvilken MP3 spiller (når det IKKE skal være Ipod)

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jeg nyder godt af følgende combo..

Jabra BT3030
Ipod (gaaamel 20GB model) med en Jabra A125s

Samt min Sony-ericsson telefon. Med BT3030 er alt samlet i mit anlæg i bilen, og A125s gør at Ipod'en kan streame via BT. Hører man musik og der kommer et opkald, ja så skruer BT3030 ned for musikken så man kan føre en samtale. IMHO supersmart, men også meget dimset ;)

Skal det bare være til dit aux stik, så smid masser af hukommelse i din telefon og købt et AUX kti til den, jeg ved at Nokia og Sony-ericsson kan. Telefonen har man alligevel altid med sig, og med at AUX kit er det bare at proppe den til :)
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

ikke lige det du søger .. men ....

Post by Morten Hartvigsen »

BT streaming giver ihvertfald ret go kvalitet, tror FM er dårligt generelt(det burde det ikke være, men det er rigtigt at f.eks Garmin er elendigt....) bruger selv BT herhjemme fra en Nokia mobil til anlægget, og ja på et 8GB kort kan der da være temmelig meget musik... jeg er efterhånden også nået til den konklusion at jeg ikke behøver have alt mit musik på ét kort, for nu har jeg brugt det samme 2GB kort i min telefon i flere måneder frem og tilbage på arbejde på cyklen "næsten" uden at høre samme sang to gange.....

NB: Du kan også smide et SD kort med mp3's (eller uSD med adapter) i din garmin og afspille over FM.. men du har ret i at kvali er dårlig (man burde klage til Garmin, for de blæser FM support stort op......)
Kristoffer
Ny på Hustleren
Posts: 9
Joined: 03 Aug 2008, 09:06
Location: Amager

Post by Kristoffer »

FM kvaliteten er normalt virkelig dårlig, og det betyder ikke de store om din transmitter koster 300 eller 800 kr. Jeg købte først en billig til min Ipod og den var så ringe at jeg købte en dyere - uden det gav reel forbedring :( Så nu har jeg en adapter i handskerummet. Det spiller til gengæld max.
Mht til Itunes så skal man lige huske at man binder sin Ipod til en maskine hvilket er møgirriterende når man har købt musik. så når man kommer med sine Ipod fyldt med musik fra en anden maskine så kan man vælge at beholde det eksisterende eller slette og erstatte. Så er det velkendte folder system fra f.eks. Windows altså lidt lettere.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2778
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

RENE :Der Alte: wrote:jeg har en gammel kassettebåndoptager du godt må få jacob :wink:
en rigtig oldstyle som køre på batterier
båndet kan vendes så man kan have en hel times musik på et bånd :lol:
Jeg har nogen gamle BASF Crome bånd (120 min.). To timers prima kvalitets audio på hver side, hvis du optager med Dolby. :-)

Hvis du da nænner at slette mine gamle Rick Ashley og Sabrina numre...
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
Post Reply