OT: Hvilken MP3 spiller (når det IKKE skal være Ipod)

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

OT: Hvilken MP3 spiller (når det IKKE skal være Ipod)

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Primært til AUX stikket i bilen. Kan man få en lader til cigartænderen?
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Bare af nysgerrighed: hvorfor ikke iPod?
Jeg har ikke erfaring med det, jeg har musik på min ganske udemærkede Nokia... :wink:
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Jeg bruger creative zen.. kan fåes op til 80 gigabyte tror jeg nok og virker super.. Der kan fåes en masse ekstra gejl til den også et stik tik cigar tænderen i bilen.. Øhhh AUX stikket i bilen...? Er det mig der ikke er med på noderne eller..? :) Ved at nogen biler kommer med en mulighed for at tilslutte usb direkte i bilen så den kan spilledet over anlægget..
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Nokia N78, der er inbygget FM sender, så slipper du for AUX stik... ellers kan du jo købe et 4Gb kort til din N95 8Gb for en hund så har du 12 Gb, og er jo en del musik..... jeg har selv en creative zen vision:M 30 Gb, den kan man få for ca, 900,- pt..
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

iphone
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Dan wrote:iphone
er det ikke "bare" en ipod med telefon??

Nej, den er super fed, men den kan stadig ikke køre mp3, kun "ipod" format, hvilket betyder at din musik samling skal en tut gemmem "itunes"
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

FM sendern giver bare en skidt lyd, så det er ikke aktuelt. Der er et AUX mini i bilen, så jeg skal bare finde spilleren. Har jo N95 8gig, men jeg kunne godt bruge en spiller, som kunne ligge i bilen, derfor mit spm.

Alt apple er no go for mig, gider det ikke, synes ikke det spiller hvis man ikke har en MAC. Er faktisk slet ikke imponeret over andet end designet og den flotte software - ikke funktionaliteten af selve enheden og de features den (ikke) har. Jeg skal ha' noget som ikke skal gennem et eller andet software for at opdatere, gerne drag and grop som til en harddisk.
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:FM sendern giver bare en skidt lyd, så det er ikke aktuelt. Der er et AUX mini i bilen, så jeg skal bare finde spilleren. Har jo N95 8gig, men jeg kunne godt bruge en spiller, som kunne ligge i bilen, derfor mit spm.

Alt apple er no go for mig, gider det ikke, synes ikke det spiller hvis man ikke har en MAC. Er faktisk slet ikke imponeret over andet end designet og den flotte software - ikke funktionaliteten af selve enheden og de features den (ikke) har. Jeg skal ha' noget som ikke skal gennem et eller andet software for at opdatere, gerne drag and grop som til en harddisk.
creative zen :!:
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Tak ;)
Kristoffer
Ny på Hustleren
Posts: 9
Joined: 03 Aug 2008, 09:06
Location: Amager

Post by Kristoffer »

Enig i at Apple er noget proparitært lort og at man bør holde sig fra det hvis ikke lige bling bling værdien er det vigtigste (så vinder den til gengæld også).
Creative Zen er et rigtigt godt bud men lige som et alternativ så se evt på Iriver.com. De har nogle fede produkter som kan afspille et hav af formater (bla de mest gængse).

Ps. Har selv både 2 Ipods, 1 creative men det er desværre et par år siden jeg sidst havde en afspiller fra Iriver.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Lækre produkter, men de mangler lige lidt mere HD plads ;)
Kristoffer
Ny på Hustleren
Posts: 9
Joined: 03 Aug 2008, 09:06
Location: Amager

Post by Kristoffer »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Lækre produkter, men de mangler lige lidt mere HD plads ;)
Så sandt så sandt. Men på min ene Ipod har jeg ca. 6500 numre (al den musik det har taget mig 20 år at købe) og selv i en god 192 bit kvalitet fylder det altså ikke mere end lige omkring 40 GB. Og sandt være sagt mit overblik er lige så småt som det er over de 600-700 cd'er, og jeg hører næppe mere end 100 af cd'erne alligevel. Så jeg ved ikke om man generelt vil bruge mere plads. Med undtagelse af at man også bruger sin afspiller til video, eller man ejer en Drive + Play 2 (fra Harman Kardon) til at finde rundt i musikken mens man kører.
RENE :Der Alte:
Helt uden puls...
Posts: 626
Joined: 10 Oct 2006, 19:37
Location: KØGE

Post by RENE :Der Alte: »

jeg har en gammel kassettebåndoptager du godt må få jacob :wink:
en rigtig oldstyle som køre på batterier
båndet kan vendes så man kan have en hel times musik på et bånd :lol:
Rene "Der Alte" fra køge
Check "Team Pronghornracing blog"
nyheder fra det store udland
User avatar
tobiasn
Med nye kabler
Posts: 238
Joined: 05 Aug 2008, 14:02
Location: Brønshøj

Post by tobiasn »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Alt apple er no go for mig, gider det ikke, synes ikke det spiller hvis man ikke har en MAC. Er faktisk slet ikke imponeret over andet end designet og den flotte software - ikke funktionaliteten af selve enheden og de features den (ikke) har. Jeg skal ha' noget som ikke skal gennem et eller andet software for at opdatere, gerne drag and grop som til en harddisk.
Jeg er selv inkarneret Windows tosse, men jeg må indrømme at itunes er det fedeste og mest brugervenlige værktøj jeg endnu har oplevet. Ja, ipod produkterne er også lækkert designet, men det diskvalificerer dem vel næppe :)

...eneste problem med itunes er at det er alt for nemt at købe musik over nettet og det godt kan løbe op :roll:

EDIT: du kan da iøvrigt også bruge ipod'en med drag'n'drop af musik mig bekendt - du kan bare ikke begge dele - altså itunes OG drag'n'drop fra stifinder...
/Tobias
Nu også med carboing racercykel
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Tak Rene, men jeg holder mig til mine hulkort ;)
Post Reply