Hvilket hjulsæt?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Hvis de er til UST /og normale dæk / slange) skal der ikke følgbånd i dem. His du kan se huller til eger i følgen skal der, ellers ikke.
RENE :Der Alte:
Helt uden puls...
Posts: 626
Joined: 10 Oct 2006, 19:37
Location: KØGE

Post by RENE :Der Alte: »

hedder det ik fælgbånd??
Rene "Der Alte" fra køge
Check "Team Pronghornracing blog"
nyheder fra det store udland
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Hvis de er til UST /og normale dæk / slange) skal der ikke følgbånd i dem. His du kan se huller til eger i følgen skal der, ellers ikke.
Det er UST fælge og der er lukket ned til nipplerne, men jeg skal køre med slanger i dem. Der er nogle steder på fælgen hvor jeg umiddelbart vil tro at støbningen vil gnave i en slange. Måske man skulle prøve UST, men orker ærlig talt ikke latex helvede.. Jeg ved hvor meget noget lort det er på en bil..

Kan man køre UST uden Latex? Og er Nobby Nic Evolution UST dæk?
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

UST er i udgangspunktet uden Latex og slanger, men det kan være svært at holde tæt, specielt hvis dækket har været afmonteret, og så monteres igen. Her er Latex et must. (i mine øjne). Latex / slangeløst er med sikkerhed vejen frem, det sviner kun når du skal skifte dæk...

Du skal ikke bruge fælgbånd på omtalte hjul.

Nobby (og andre dæk) er ikke UST uden at det står på dækket. Evo. er ikke nødvendigvis UST
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

jeg har aldrig ikke kunne få mine Mavic SL med Schwalbe dæk tætte uden latex.

Notubes latex klister i det mindste ikke
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Ok, jeg må lige gå tænkeboks om hvad jeg skal gøre. Et sted synes jeg det er tåbeligt at spare slangerne væk når man ser på hvor hurtigt (langsomt) jeg kører, men på den anden side kan jeg lige så godt udnytte UST når jeg nu har muligheden for det.
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Peter 'TB' wrote:Et sted synes jeg det er tåbeligt at spare slangerne væk når man ser på hvor hurtigt (langsomt)
UST=meget få punkteringer... go for it......
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jais wrote:
Peter 'TB' wrote:Et sted synes jeg det er tåbeligt at spare slangerne væk når man ser på hvor hurtigt (langsomt)
UST=meget få punkteringer... go for it......
Ja det siger folk, men 7-9-13 så er jeg endnu aldrig punkteret på min mountainbike - det er med normale tunge, billige slanger :)
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Nå så blev hjul'ene monteret - nøøj de er lækre!

Men.. hvordan i hede hule helvede får man dækket til at sidde ordentligt? Der er lige 10-15cm hvor kanten ikke vil ud af midterrillen i fælgen - hvilket betyder at det siger hop hop hop :( Jeg har prøvet at pumpe dækket så hårdt min bitte pumpe tillader, men det sprang ikke ud af den grund. Så har jeg prøvet at køre en lilletur med både højt og lavt tryk - ingen forskel. Jeg kører med slanger da der ikke står noget om UST på mine nye Schwalbe dæk.
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Peter 'TB' wrote:Nå så blev hjul'ene monteret - nøøj de er lækre!

Men.. hvordan i hede hule helvede får man dækket til at sidde ordentligt? Der er lige 10-15cm hvor kanten ikke vil ud af midterrillen i fælgen - hvilket betyder at det siger hop hop hop :( Jeg har prøvet at pumpe dækket så hårdt min bitte pumpe tillader, men det sprang ikke ud af den grund. Så har jeg prøvet at køre en lilletur med både højt og lavt tryk - ingen forskel. Jeg kører med slanger da der ikke står noget om UST på mine nye Schwalbe dæk.
pump op til 4 bar, så siger det "boing" og så er den der... ellers kom forbi mig (det tager dig 6 min på cykel) efter 20:00 så hjælper jeg dig gerne...
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Post by John Bo Christensen »

Peter 'TB' wrote:Nå så blev hjul'ene monteret - nøøj de er lækre!

Men.. hvordan i hede hule helvede får man dækket til at sidde ordentligt? Der er lige 10-15cm hvor kanten ikke vil ud af midterrillen i fælgen - hvilket betyder at det siger hop hop hop :( Jeg har prøvet at pumpe dækket så hårdt min bitte pumpe tillader, men det sprang ikke ud af den grund. Så har jeg prøvet at køre en lilletur med både højt og lavt tryk - ingen forskel. Jeg kører med slanger da der ikke står noget om UST på mine nye Schwalbe dæk.
... eller prøv med lidt sæbevand på kanten af dækket inden du montere dem - så smutter de nemmere på plads.

Mvh John.
We apologize for the inconvenience.
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jais jeg prøver lige med de 4bar i morgen - hvis det ikke spiller, så kigger jeg forbi. Jeg tror at problemet er at min pumpe ikke kan klare de 4 bar.

John: jeg blev faktisk anbefalet at bruge dækfedt (det man brugr når man monterer dæk på bil fælge) - men dækket gled så let inder over fælgen af jeg ikke gad bruge det :)
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Post by John Bo Christensen »

Sæbevandet var ikke så meget for at få dækket sat på fælgen - det kan som regel gøres med fingrene uden værktøj. Men det har nemmere ved at falde på plads på fælgen, så der ikke bliver buler.

Mvh John.
We apologize for the inconvenience.
Post Reply