Spinning 2008 / 2009

Forum udelukkende omhandlende hustlernes Spinning / Indoor eks. Zwift. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Ret mange MTB sko er både SPD og Look klampe kompatible .. hvis dine sko har tre huller, passer de nok til look klamper. Du blir hurtigt træt af gummisko til spinning.

Husk drikkedunk :-)
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Henrik Johannesson wrote:
Jais wrote:
Henrik Johannesson wrote:
Jeg må have fat i et par LOOK klamper. Men bare for kong Hans, kan disse sættes på de alm MTB sko eller er det til ROAD typen ??
Kun til til ROAD typen :(
Så for Kong Hans fætter betyder det altså både nye sko og klamper for at kunne spinne. Alternativt gummisko med pedalspænder. Rigtigt forstået :?
Yep :? som dem her http://www.ride4fun.dk/product.asp?prod ... 151&page=1
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Jais wrote:
Henrik Johannesson wrote:
Jais wrote:
Henrik Johannesson wrote:
Jeg må have fat i et par LOOK klamper. Men bare for kong Hans, kan disse sættes på de alm MTB sko eller er det til ROAD typen ??
Kun til til ROAD typen :(
Så for Kong Hans fætter betyder det altså både nye sko og klamper for at kunne spinne. Alternativt gummisko med pedalspænder. Rigtigt forstået :?
Yep :? som dem her http://www.ride4fun.dk/product.asp?prod ... 151&page=1
OK, tak for hjælpen. Jeg må så endnu en gang til lommerne :roll:
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Schønberg
Mangler fart
Posts: 2072
Joined: 29 Mar 2005, 12:08
Location: Hellerup

Post by Schønberg »

Lidt opfølgende svar:

Syngergy cyklerne har også mulighed for at benytte SPD.
Men det er en fordel at benytte lette racersko, med LOOK.
Men man behøver ikke at gå ud og investere med det samme.
Hold evt. øje med www.bikebuster.dk - der nogle gange har blow out udsalg på cykelsko, så kan man få en topsko til lavpris :wink:

Polar pulsmåleren er codede (Hedder T-31)
Image
Sælges i Well-come for 399,- men er set på nettet til 299,-

Drikkedunk(e) er en rigtig god idé. Jeg drikke mellem 1 - 1,5 liter vand på en spinningstime.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Er det den 'nye' look "Keo" eller den gamle "Delta"? (sikkert delta, men lige for at være sikker.)

KEO
Image

DELTA
Image
Last edited by Jakob 'J-Lo' Lohmann on 28 Aug 2008, 08:02, edited 1 time in total.
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

Morten Hartvigsen wrote:Ret mange MTB sko er både SPD og Look klampe kompatible .. hvis dine sko har tre huller, passer de nok til look klamper. Du blir hurtigt træt af gummisko til spinning.

Husk drikkedunk :-)
hmm det har jeg så ikke set nogen steder endnu... da der af goe grunde ikke er plads til sål ved siden af en LOOK klampe.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Enig med Casper, den kombisko har jeg helle ikke i butikken ;) Jo den omvendte, MTB klamper på race sko.
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Post by Palle 'PS' Madsen »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Er det den 'nye' look "Keo" eller den gamle "Delta"? (sikkert delta, men lige for at være sikker.)
Er Keo ikke baseret på Delta, og dermed kompatible med hinanden?
Look er vel Look?
8)
User avatar
Schønberg
Mangler fart
Posts: 2072
Joined: 29 Mar 2005, 12:08
Location: Hellerup

Post by Schønberg »

Jeg bruger de "gamle" Dalta klamper. LOOK passer perfekt. Ved der har været problemer med andre mærker. Der kan være lidt forskel på dem.

... og som skrevet - er der også mulighed for SPD, men det har jeg ikke prøvet, så spørg ikke hvilken klampe det er. Sikkert en Shimano standard ? Hvis nogen overvejer dette undersøger jeg det gerne :roll:
User avatar
Diana
Cykelmyg
Posts: 950
Joined: 19 Oct 2006, 23:40
Location: Valby Bakke

Post by Diana »

Pengene er overført...
Glæder mig til sæsonstart.. :lol:
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Casper Ortvald wrote:
Morten Hartvigsen wrote:Ret mange MTB sko er både SPD og Look klampe kompatible .. hvis dine sko har tre huller, passer de nok til look klamper. Du blir hurtigt træt af gummisko til spinning.

Husk drikkedunk :-)
hmm det har jeg så ikke set nogen steder endnu... da der af goe grunde ikke er plads til sål ved siden af en LOOK klampe.
ja bummer :oops: , det var racersko jeg mente/tængte på... de passer ofte til begge dele
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Post by Hanne »

Schønberg wrote:Lidt opfølgende svar:

Syngergy cyklerne har også mulighed for at benytte SPD.
Men det er en fordel at benytte lette racersko, med LOOK.
Men man behøver ikke at gå ud og investere med det samme.
Hold evt. øje med www.bikebuster.dk - der nogle gange har blow out udsalg på cykelsko, så kan man få en topsko til lavpris :wink:

Polar pulsmåleren er codede (Hedder T-31)
Image
Sælges i Well-come for 399,- men er set på nettet til 299,-

Drikkedunk(e) er en rigtig god idé. Jeg drikke mellem 1 - 1,5 liter vand på en spinningstime.
Halløj - det bælte har jeg sgu da hjemme - fedt, så sparer jeg lige lidt der :)
/H
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
User avatar
Schønberg
Mangler fart
Posts: 2072
Joined: 29 Mar 2005, 12:08
Location: Hellerup

Post by Schønberg »

Så er der iflg. mine optælling tilmeldt 29 til spinning. Vi mangler altså 1 for at komme op på de 30, vi skal være for at kunne gennemføre til aftalte pris.

:-k Derfor sætter en pose friske magasiner på højkant til den, der hverver den sidste spinner, inden deadline :mrgreen:

Tjek venligst du er på listen så jeg ikke har overset dig. Eller får solgt en ikke eksisterende plads.

Stå du på listen, men har fortrudt eller ikke mener du har tilmeldt dig, er det nu du skal melde fra =;
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Schønberg wrote:Så er der iflg. mine optælling tilmeldt 29 til spinning. Vi mangler altså 1 for at komme op på de 30, vi skal være for at kunne gennemføre til aftalte pris.

:-k Derfor sætter en pose friske magasiner på højkant til den, der hverver den sidste spinner, inden deadline :mrgreen:

Tjek venligst du er på listen så jeg ikke har overset dig. Eller får solgt en ikke eksisterende plads.

Stå du på listen, men har fortrudt eller ikke mener du har tilmeldt dig, er det nu du skal melde fra =;
Jeg her en!
Michael C, som jeg beder overføre penge i aften
User avatar
Schønberg
Mangler fart
Posts: 2072
Joined: 29 Mar 2005, 12:08
Location: Hellerup

Post by Schønberg »

Sådan Jais,

Så er vi 30 !

Nu skal vi bare se en opgørelse fra kassemesteren på mandag :)
Så lokalet kan blive endeligt booket og betalt.

Du får din præmie når vi ses ...
Post Reply