bremser

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
JanPeter
Ny på Hustleren
Posts: 5
Joined: 05 Aug 2008, 20:14
Location: Skodsborg

bremser

Post by JanPeter »

Har nogen her erfaring med nedenstående bremser?

Hayes Stroker Ryde
Formula Oro K18

mvh

Jan-Peter
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2778
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Kender kun Formula K24. Så vidt jeg ved er de helt identiske med K18. Og DET ER KRAFT HELVEDE NOGLE SKOD BREMSER. Hold dig fra dem. Bøvl, justeringer, bleedninger og pakningsskift herfra og til juleaften. Det værste skod jeg nogen sinde har kørt med.

Jeg kender ikke Hayes. Jeg har endnu ikke haft problemer med mine Avid Ultra. Men alle dem, jeg kender der har haft Formula har haft det samme problem: Bagbremse grebet bliver trægt pga stemplet i grebet ikke kan holde til at blive brugt mere end 30 dage. Og ja, cykelhandleren skifter det for dig - men når du har fået samme fejl udbedret 3-4 gange, så er man ved at være træt af selve konstruktionen.

Prøv evt at søge på Formula på mtb.dk's forum.
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
JanPeter
Ny på Hustleren
Posts: 5
Joined: 05 Aug 2008, 20:14
Location: Skodsborg

tak for svaret

Post by JanPeter »

BoS wrote:Kender kun Formula K24. Så vidt jeg ved er de helt identiske med K18. Og DET ER KRAFT HELVEDE NOGLE SKOD BREMSER. Hold dig fra dem. Bøvl, justeringer, bleedninger og pakningsskift herfra og til juleaften. Det værste skod jeg nogen sinde har kørt med.

Jeg kender ikke Hayes. Jeg har endnu ikke haft problemer med mine Avid Ultra. Men alle dem, jeg kender der har haft Formula har haft det samme problem: Bagbremse grebet bliver trægt pga stemplet i grebet ikke kan holde til at blive brugt mere end 30 dage. Og ja, cykelhandleren skifter det for dig - men når du har fået samme fejl udbedret 3-4 gange, så er man ved at være træt af selve konstruktionen.

Prøv evt at søge på Formula på mtb.dk's forum.
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

BoS wrote:Kender kun Formula K24. Så vidt jeg ved er de helt identiske med K18. Og DET ER KRAFT HELVEDE NOGLE SKOD BREMSER. Hold dig fra dem. Bøvl, justeringer, bleedninger og pakningsskift herfra og til juleaften. Det værste skod jeg nogen sinde har kørt med.

Jeg kender ikke Hayes. Jeg har endnu ikke haft problemer med mine Avid Ultra. Men alle dem, jeg kender der har haft Formula har haft det samme problem: Bagbremse grebet bliver trægt pga stemplet i grebet ikke kan holde til at blive brugt mere end 30 dage. Og ja, cykelhandleren skifter det for dig - men når du har fået samme fejl udbedret 3-4 gange, så er man ved at være træt af selve konstruktionen.

Prøv evt at søge på Formula på mtb.dk's forum.
Hep, hep... hørt, jeg har lige brugt 3 timer på at bleade mine K24, og de virker stadig ikke. Mine Avid tager ca. 5 min hold dig væk...
User avatar
Rune "morfar"
Med nye kabler
Posts: 219
Joined: 01 Jun 2006, 08:20

Post by Rune "morfar" »

Avid spiller max....... =D>
Nu ægte grøn ;-)
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Jeg har haft Hayes-bremser på en af mine gamle cykler, og dengang synes jeg at de var okay, men inden havde jeg kun kørt med gl.dags fælgbremser.
Nu kører jeg med Avid Juicy Ultimate og de fungerer upåklageligt! De er SÅ nemme at justere, skifte klodser på og bleede - dem vil jeg klart anbefale (evt. Juicy 5 elle 7, hvis økonomien er begrænset)...
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Jeg er med på holdet med dem som synes Avid er top$ :)

Avid 5 og 7 bruger iøvrigt samme calibre og klodser, eneste forskel er greb'ene. Har du først justeret dem så er Avid5 fuldt ud så gode som 7.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Avid eller Shimano.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2778
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Fandt lige den her på mtb.dk her til morgen
Jeg har haft min mtb i et ca. 4 mdr. Købt på nettet. Jeg skal nu bruge mange kræfter på bagbremsen før den har effekt. Desuden er der lang vandring i grebet før den tager fat og stilleskruerne er justeret til det yderste. Bremseklodserne er fine. Skal bremserne bleedes? Hvornår ved man at bremser skal bleedes?

Det drejer sig om Formula bremser...
Magen til skod!!! ptoi!
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Anders Kirchhoff
Nu med støttefod
Posts: 811
Joined: 24 Jan 2005, 20:07
Location: Birkerød

Post by Anders Kirchhoff »

Shimano XT rules. Bedst til prisen....
Jeg er mest til sportsgrene, hvor der holder en ambulance for ende af bakken!
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

Har haft 2 forskellige sæt Hayes-bremser - dem gider jeg ikke mere.

Køre med Avid Ultimate - godt tilfreds :wink:
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

gisp...jeg skulle vist ikke have købt Formula bremser til min fully :?

nå det lyder som en god undskyldning for at shoppe noget nyt udstyr senere på året 8)
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Har haft mine Formula Ore Bianco i 1 år og har været meget tilfredse med dem. Kan nemt dosere dem med 1 finger og har god bremse effekt. Dog har jeg lige begyndt at få problemer med min bagbremse som hænger lidt i grebet/leveren. Jeg tror dog blot, at det er stemplet der skal skiftes hvilket er en udskrivning på 65,- + lidt DOT 4 olie og vel ca. 1 times tid i skuret.

Om de er så ringe som andre giver udtryk for skal jeg ikke kunne vurdere men jeg tror, at det er individult om der er problemer. Formula skulle have haft en fabrikationsfejl på deres pakninger sidste år så mon ikke der er erfaringer der stammer der fra.

Jeg ved at David havde det samme problem med bagbremsen på sine sprit nye Avid Ultimate af 2 omgange.

I følge mtbr.com er der 24 brugere der samlet har givet Ore Bianco 5.0 ud af 5.0 mulige :shock: . Men om man kan stole på dette må andre vurdere.
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Henrik Johannesson wrote:Har haft mine Formula Ore Bianco i 1 år og har været meget tilfredse med dem. Kan nemt dosere dem med 1 finger og har god bremse effekt. Dog har jeg lige begyndt at få problemer med min bagbremse som hænger lidt i grebet/leveren. Jeg tror dog blot, at det er stemplet der skal skiftes hvilket er en udskrivning på 65,- + lidt DOT 4 olie og vel ca. 1 times tid i skuret.

Om de er så ringe som andre giver udtryk for skal jeg ikke kunne vurdere men jeg tror, at det er individult om der er problemer. Formula skulle have haft en fabrikationsfejl på deres pakninger sidste år så mon ikke der er erfaringer der stammer der fra.

Jeg ved at David havde det samme problem med bagbremsen på sine sprit nye Avid Ultimate af 2 omgange.

I følge mtbr.com er der 24 brugere der samlet har givet Ore Bianco 5.0 ud af 5.0 mulige :shock: . Men om man kan stole på dette må andre vurdere.
Det er også dem jeg har, så det lyder beroligende. Indtil videre er jeg da også kun tilfredse med dem. :) Alt grej kan gå i stykker. Det eneste jeg har gjort ved dem er at forkorte slangen og bleede dem, hvilket var helt problemfrit.
User avatar
jannik 'lordy' stuhr
Bagfra højre-om!
Posts: 1073
Joined: 24 Feb 2006, 18:06
Location: Værløse
Contact:

Post by jannik 'lordy' stuhr »

bruger også Avid Ultimate uden problemer
Hvorfor ikke ;)
Når livet er fed på den F E D E måde
http://www.tykkeskolen.dk/
Post Reply