Gear kabler??

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Christian Andersen
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 491
Joined: 09 Dec 2007, 18:48
Location: København S

Gear kabler??

Post by Christian Andersen »

Jeg skal have nye gear kabler på corratec´en.. Hvad er bedst??

Har kigget på de nokon kabler.. Er det de bedste??
Og hvor kan jeg købe dem henne?? Jeg har shimano gear..

Christian
Nu med GF - SuperCaliber.!!!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Shimano kabler, og så skift dem 2 gange om året. Let og billigt.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2778
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Shimano kabler, og så skift dem 2 gange om året. Let og billigt.
Jeg skifter dem oftere. Men det er nok fordi jeg kører med GribShift. Så kan man vist nemmere mærke om der er træghed i systemet. Men bruger også Shimano kabler.

Man kan også lige sprøjte lidt olie ind i dem og blæse dem igennem med trykluft, og så lige give dem lidt mere olie igen. Hvis man er doven altså, og ikke gider stå at klippe nye kabler til :-) Men det kan man kun gøre to-tre gange. Så må de ud.
T-Shark er (også) den fedeste låge på kirkegården
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

BoS wrote:
Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Shimano kabler, og så skift dem 2 gange om året. Let og billigt.
Jeg skifter dem oftere. Men det er nok fordi jeg kører med GribShift. Så kan man vist nemmere mærke om der er træghed i systemet. Men bruger også Shimano kabler.

Man kan også lige sprøjte lidt olie ind i dem og blæse dem igennem med trykluft, og så lige give dem lidt mere olie igen. Hvis man er doven altså, og ikke gider stå at klippe nye kabler til :-) Men det kan man kun gøre to-tre gange. Så må de ud.
Hvis de har nylon understrømpe - så skal det være syrefri olie, ellers "vokser" nylon'en og klemmer om kablet.
Post Reply