ny låge

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Nino
Med nye kabler
Posts: 210
Joined: 11 Apr 2008, 11:19
Location: Brønshøj

ny låge

Post by Nino »

Jeg har lavet en lokumsaftale med min cykelpusher! Jeg laver lidt arbejde for ham og han laver en cykel for mig.
Han anbefaler en H6 ramme. Så er spørgsmålet bare hvad skal der hænges på af lir?
Er der nogen der har gode råd/ideer til:
Hjul, gear, gaffel osv.....
Det skal være godt og stabilt uden at blive for overdrevet. Mit håb engang med tiden/formen, er at klemme mig ind i top 100 på Dusten og så selvfølgelig vinde Craft cuppen til vinter :lol:
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Budget?
User avatar
Nino
Med nye kabler
Posts: 210
Joined: 11 Apr 2008, 11:19
Location: Brønshøj

Post by Nino »

Lad os bare sige: The sky is the limit.
Vi har lavet en god aftale!!
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

Nino wrote:Lad os bare sige: The sky is the limit.
Vi har lavet en god aftale!!
Hvor mange tænder skal man hive ud for at have råd til en H6er??

:wink:
Rivette F8
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

X-O bagskifter med Grip-shift greb. XTR forskifter. XT-kranksæt. En FOX forgaffel med lock-out og 100mm vandring (32F-RLC). Bremser har jeg ingen gode forslag til. Mine Avid virker fint men ikke specielt wauv. Hjulsæt er lidt efter om du går meget efter vægt men Mavic laver jo nogle gode hjulsæt. American Classic er også et bud. Resten er bare lir og skal bare se godt ud :wink:
Gid det snart var maj...!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

SRAM X.0 med den nye SID Team 100mm med Pushlock. (Evt. Magura Durin 100m gaffel med remote lockout) Fulcrum Red Metal Zero hjul (Campa fabrikken). Avid Ultimate bremser. Kanksæt = XTR eller Truvativ Carbon Noar 3.3. Specialized Phnome sadel, carbon styr, sadelpind. Alu frempind. (Ex. Truvativ - ingen andre har det, og det passer med resten.)

Bedste setup jeg har haft på mine cykler gennem tiderne. (Gaflen er nye for mig, men RS med lockout har være bedst so far)
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Re: ny låge

Post by Kent »

Nino wrote:Mit håb engang med tiden/formen, er at klemme mig ind i top 100 på Dusten og så selvfølgelig vinde Craft cuppen til vinter :lol:
Fantastisk - det betyder at jeg mindst kommer i top 99 - nice :lol: :wink:
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3660
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: ny låge

Post by AndreasA »

Kent wrote:
Nino wrote:Mit håb engang med tiden/formen, er at klemme mig ind i top 100 på Dusten og så selvfølgelig vinde Craft cuppen til vinter :lol:
Fantastisk - det betyder at jeg mindst kommer i top 99 - nice :lol: :wink:
Super Kent, så skulle min placering som 98 jo også være på plads.. ;o)

Sram Xo bagskifter, Nino, det spiller. X9 el. Xtr forskifter.
Max liret DT swiss gaffel og Industri nine hjul. (selvom der der hvide Magura Durin gaffel også er supersprød)
Truavativ Noir krank sæt og Fizik Gobi saddel, carbon saddelpind + styr/frempind & Chris King Styr fittings i rastafarver. og så lige Magura Marta SL bremser nu vi er i gang..
Så er det vist ikke cyklens skyld hvis du ikke når dine målsætninger
Glæder mig til at se den.
Kunne nu godt selv finde på et stel eller 2 der er mere sexet end et H6
men det er en helt anden snak.
Hilsner fra Kaliffen
Andreas
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: ny låge

Post by Jais »

Olut aka andreas wrote: Kunne nu godt selv finde på et stel eller 2 der er mere sexet end et H6
men det er en helt anden snak.
Men så har du ikke prøvet at køre en :!: det er den hurtigste mtb jeg har prøtet :twisted:
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Fene cykler :D

Jeg ville vente med DT gafler til næste år, da de stadig er "pace gafler" (Dt købte Pace).

Marta bresmer super fedt, synes bare der er lidt mere bøvl med dem, set over en lang periode.

Det er alt sammen relegion - i know ;)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Re: ny låge

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jais wrote:
Olut aka andreas wrote: Kunne nu godt selv finde på et stel eller 2 der er mere sexet end et H6
men det er en helt anden snak.
Men så har du ikke prøvet at køre en :!: det er den hurtigste mtb jeg har prøtet :twisted:
Det er sku ikke helt forkert.
User avatar
Nino
Med nye kabler
Posts: 210
Joined: 11 Apr 2008, 11:19
Location: Brønshøj

Post by Nino »

Ok, man lukker computeren for natten og næste morgen er der designet den mest lirede cykel :P
Må lige på Google og slå alle fremmedordene op. Men det lyder fedt!! Cykelmanden kommer på arbejde.
Tak for alle ideerne. Nu er der noget at arbejde videre på.
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3660
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Re: ny låge

Post by AndreasA »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:
Jais wrote:
Olut aka andreas wrote: Kunne nu godt selv finde på et stel eller 2 der er mere sexet end et H6
men det er en helt anden snak.
Men så har du ikke prøvet at køre en :!: det er den hurtigste mtb jeg har prøtet :twisted:
Det er sku ikke helt forkert.
helt rigtig, mine cykel erfaringer begrænser sig til et 10 år gammelt alu-stel, også en ny carbon fætter fra Californien.Så jeg ved faktisk ikke hvad jeg snakker om....!!!
MEN, jeg er rigtig go til at læse Mtb-blade. hvis bare man kom til at køre hurtigt af alt det læseri... 8) 8) 8)
Go Sommer og Nino, nu glæder jeg mig bare til at se dit nye Ride
Andreas
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:SRAM X.0 med den nye SID Team 100mm med Pushlock. (Evt. Magura Durin 100m gaffel med remote lockout) Fulcrum Red Metal Zero hjul (Campa fabrikken). Avid Ultimate bremser. Kanksæt = XTR eller Truvativ Carbon Noar 3.3. Specialized Phnome sadel, carbon styr, sadelpind. Alu frempind. (Ex. Truvativ - ingen andre har det, og det passer med resten.)

Bedste setup jeg har haft på mine cykler gennem tiderne. (Gaflen er nye for mig, men RS med lockout har være bedst so far)
har du prøvet Fulcrum's hjulsæt??
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Kun kort, og på stier. Udtaler mig ud fra:

1. Kunders erfaring
2. Erfaring fra venner som har dem
3. Google
4. Test af sættet i blade / web
Post Reply