Cykel vask...??

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Heunicke
Med nye kabler
Posts: 202
Joined: 11 May 2008, 13:05
Location: København Ø

Cykel vask...??

Post by Heunicke »

Hey søger en form for højtryks spuler til at vaske cyklen med derhjemme.. den skal have en tank og køre på opladeligt batteri... hvilket med andre ord vil sige at den skal være helt mobil og uden brug af tilkoblinger...

Bor i en lejlighed, hvor der ingen tilkoblinger er i kælder eller baggård... :evil:

nogen der kan hjæpe eller har nogle ideer?? og findes sådan noget lignende overhovedet..??
Impossible is nothing...!!!
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

Jeg har de samme udfordringer men indtil videre bruger jeg en spand og en børste og låner så lidt vand, hvor det nu ellers er muligt.

Har overvejet denne

http://www.ride4fun.dk/product.asp?product=2486

men cigartænderen i bilen er i stykker, så det... :roll: Jeg tror René har en af disse transportable højtryksspuler.


Og nej, helt uden tilkobling har jeg ikke hørt om.
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Post by Palle 'PS' Madsen »

Man kan godt spule det værste mudder af med enten slange eller højtryks-spuler - men cyklen bliver ikke rigtigt ren af det.
Selv tager jeg lige det værste med vandslangen, men vasker ellers cyklen ren med en spand lunt sæbevand og en børste.
Kæden får en tur i kæderenseren og kassetten pudses fri for skidt med en klud imellem kassetteklingerne.
Så en gang olie og voila - 'good to go'
Pas i øvrigt på med ikke at spule ind i krankboksen.
8)
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

Hvad med en lang vandslange fra Køkkenvasken, ud gennem vinduet og ned i gården. Bare en tanke :thumbsup:
Rivette F8
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

Kent wrote:Jeg har de samme udfordringer men indtil videre bruger jeg en spand og en børste og låner så lidt vand, hvor det nu ellers er muligt.

Har overvejet denne

http://www.ride4fun.dk/product.asp?product=2486

men cigartænderen i bilen er i stykker, så det... :roll: Jeg tror René har en af disse transportable højtryksspuler.


Og nej, helt uden tilkobling har jeg ikke hørt om.
Vi har sådan en og den vasker fint rent. Tør efter med en klud og den er ren. Kæde og kasette skal naturligvis have med en børste ind imellem. Kan du ikke lån 12v i kones bil :wink:
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Gudmundseth wrote:
Kent wrote:Jeg har de samme udfordringer men indtil videre bruger jeg en spand og en børste og låner så lidt vand, hvor det nu ellers er muligt.

Har overvejet denne

http://www.ride4fun.dk/product.asp?product=2486

men cigartænderen i bilen er i stykker, så det... :roll: Jeg tror René har en af disse transportable højtryksspuler.


Og nej, helt uden tilkobling har jeg ikke hørt om.
Vi har sådan en og den vasker fint rent. Tør efter med en klud og den er ren. Kæde og kasette skal naturligvis have med en børste ind imellem. Kan du ikke lån 12v i kones bil :wink:
den mopdel var meget populær i Mayhem... gad vide hvorffor :wink:
og den virker i øvrigt fint.. der var dog flere biler med drænet batteri i Mayhem :lol:
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Jeg har set nogen der brugte sådan en tapet afrenser pumpe ting... Den der beholder man pumper tryk i med et håndtag på toppen og så er der en slange på med en pistol.. Så ud til at virke fint. Må siges at være en billig løsning..
User avatar
Heunicke
Med nye kabler
Posts: 202
Joined: 11 May 2008, 13:05
Location: København Ø

Post by Heunicke »

ja har selv overvejet den fra ride4fun... men er lidt pebret, og så skal man stadig have bilen med om i baggården.... :D

var lidt ude efter en helt uden tilkoblinger... hvilket jeg tvivler på er muligt....??

min alternative løsning er som jer andre en børste og en spand vand.... :D
Impossible is nothing...!!!
Post Reply