Ny MTB - til en Superwoman :-)

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

Der er ikke det jeg ikke ved :lol: det er også et fedt løb, det er også et af dem jeg ser frem til. :party:
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Re: Ny MTB - til en Superwoman :-)

Post by Jais »

PowerPrincess wrote:Hej alle :)
Så kan jeg ikke længere fornægte, at jeg vil køre MTB. Har gået og tænkt på det, i det sidste års tid, men ikke rigtig gjort noget ved det. Er kommet frem til, at TH passer mig fint, så jeg glæder mig til at møde nogen af Jer.

10.000 kr. spørgsmålet, hvilken cykel skal jeg ha'? :shock:
Jeg er 100% nybegynder, medmindre vi tager cyklistprøven med fra 3. klasse, så lander vi vist på omkring de 97% :wink:
Budgettet sagde 5.000 til at starte med, men har fundet frem til at jeg gerne vil ofre lidt mere, da jeg generelt sætter pris på kvalitet. Så nu er jeg kommet frem til 7.500. Jeg regner med, at skulle træne ca. 2 gange pr. uge, og vil gerne køre løb også. I forvejen løber jeg en del, og styrketræner, så jeg er aktiv 6 dage om ugen. Min MTB har jeg tænkt på, skulle give mig lidt alsidighed, og jeg er fascineret af at det er hårdt, og ikke mindst finder sted i skoven. Landevej og Tour De France er slet ikke mig!

Nå, men jeg er efter en del surfen på diverse sites, kommet frem til disse 2 bikes:

1: http://www.scott-sports.com/us_en/produ ... 9/scale_50
2: http://www.canyon.com/_dk/mountainbikes ... html?b=146

Hvad siger I til det, er jeg helt lost?
Hvad med en Rivette H4 fra eks. RBS eller Nærun Cykler??

Der er flere af os der kører på Rivetter!! Det er MAX lir og MAX fart.(Motoren har dog lidt problemer på min :wink: )
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

In Tha House 8) Kunne ikke gøre for det, det har været som en forelskelse der varer for evigt - selv med de mange forskellige bejlere.
Har selv samlet den, uden hjælp! Var ude og køre her på øen forleden, og det var aaaaalt for lækkert. Tænk engang, hvordan det bliver at komme i skoven med den (navnet er: Snehvide aus Deutschland), glæder mig MEGET. Den skal jo smudses til, ellers ligner det ikke en rigtig MTB, ha ha.

Grand Canyon 9.0

Hardtail Race, New Fact6 Race Chassis, 7005 Aluminium, Opti-Size Alloy Tubeset
Forgaffel: RockShox Reba Team 85 mm PopLoc
Headset: Integreret headset
Bagskifter: SRAM X.0
Forskifter: Shimano Deore XT
Skiftegreb: SRAM X.9 Matchmaker
Bremsegreb: Formula Oro K24
Bremser: Formula Oro K24 180/160
Nav: DT Swiss X 1800
Kassette: Shimano Deore XT 11-34
Fælge: DT Swiss X 1800
Dæk: Schwalbe Nobby Nic 2.25“ / Racing Ralph 2.25“
Kranksæt: Shimano Deore XT FC-M 770 Hollowtech II
Klinger: 44/32/22
Krankboks: Shimano Deore XT
Frempind: Syntace F99
Styr: Syntace Duraflite Carbon / Race SL Bar Ends
Sadel: Selle Italia SLK Special Edition
Sadelpind: Ritchey WCS Carbon
Ramme størrelse: M (18,5")
Vægt: 10,30 kg
Last edited by Anatasia 'Prinsessen' on 15 Jul 2008, 22:25, edited 2 times in total.
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Godt valg - rigtig lækker cykel. Husk der er DM i weekenden :wink:
Gid det snart var maj...!
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Tillykke! Super låge. Ses på sporet.
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

Super valg.

Og se så at komme ud og køre. :wink: Det er ganske enkelt, meld dig klar her på siden, og mød op. Husk hjelm.
Rivette F8
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

respekt for at samle selv, og for valg af dele, som er på 999% højere niveau end da jeg startede med MTB fo 6år siden på en jern låge jeg havde malet selv med 6 speed og fast forgaffel :-)

NB: Jeg stillede faktisk op til DM (motion) dengang i Hareskoven, efter bare 2-3mdrs træning mest på flade grustier i hareskoven --- og døde derfor fuldstændig på kælkebakkerne :roll: Så du skal da med til DM :-)
Last edited by Morten Hartvigsen on 16 Jul 2008, 16:21, edited 1 time in total.
User avatar
Heunicke
Med nye kabler
Posts: 202
Joined: 11 May 2008, 13:05
Location: København Ø

Post by Heunicke »

tillykke med den nye låge...
Impossible is nothing...!!!
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

:party: Stort Teløk, det lyder som en bike der kan holde et par år, ja ud i skoven med dig. :thumbsup:
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

Mange tak, er også meget glad, og skulle bestemt kunne være med mig de næste par år. Det bliver nok først efter US jeg er med til træning, har lige en masse practicalities jeg skal have klaret inden rejse.
Jeg kommer hjem torsdag d. 14. august, så der håber jeg, at jeg kan nå med til torsdags-træning om aftenen.
Ha ha, DM - det lød nu meget sjovt. Men på vej til "Min Netto" i dag, så jeg da to meget lækre bikes, og jeg blev nød til at stoppe op og lure! En SHARK og en CUBE, bag på en Skoda, var helt sikker på, at det var Hustler-bikes på vej til DM. Held & lykke til dem som skal afsted :)
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

BoT wrote:Husk at sætte penge af til ordentlige sko+klamper samt handsker, sadeltaske, multitool, pumpe, ekstra slanger, powerlink, vaskegrejer samt cykeltøj.
Pudsigt nok glemt jeg selv hjelm i listen, selvom det er uundværligt :oops:
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

PowerPrincess wrote: Ha ha, DM - det lød nu meget sjovt. Men på vej til "Min Netto" i dag, så jeg da to meget lækre bikes, og jeg blev nød til at stoppe op og lure! En SHARK og en CUBE, bag på en Skoda, var helt sikker på, at det var Hustler-bikes på vej til DM. Held & lykke til dem som skal afsted :)
Jepper, det har været min Pro Shark og Heunickes Cube du har spottet - vi havde en skide god tur (Jeg har fået sat tingene lidt i perspektiv; jeg har kun latter tilovers for Maglebjerg nu! 8) )...
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Vi glæder os stadig til at se dig på Snehvide og med kyse på :-)
Torsdag den 14 er dagen efter vi har arrangeret dustcup løb i Ravnsholt (dog desværre excl undertegnede), så det kan være at der arrangeres ekstra check af oprydning på sporet den dag, men det finder vi ud af.
Post Reply