Ny MTB - til en Superwoman :-)

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

Jais wrote:en bedre model end Big Sur???

fra http://www.fisherbikes.com/bike/model/big-sur
Shimano XT Shadow rear derailleur, Shimano LX shifters, Shimano LX front derailleur | Shimano LX 44/32/22 crank | Avid Juicy 5 hydraulic disc brakes, 160mm rotors |
hvis det er denne her du her prøvet er det en super feee HT og super hurtig!! du har ikke brug for "dyrere" dele/gaffel end det der sidder på! mår du ALDRIG har prøvet en MTB for er dette her en mere end god begynder cykel.. du skal aldrig ALDRIG efterlade sådan en cykel andre steder en i din lejlighed på amager.. (ellers ender den i polen)
Jeg har indet med Ritter at gøre, eller andre forhandlere. men jeg ved at ritter har en af DK's bedste cykel mek's.. :wink: hold dig fra at købe en cykel over nettet, med mindre at du kan få Mic. til at skrue på den :lol:
Hallo Hustler J 8)
Takker for input.
Det var så ikke lige den røde, men den mintgrønne udgave jeg prøvede. Noget helt andet er farverne rød og mintgrøn, ikke lige dem jeg synes bedst om. Jeg frygter bare, at ende med en cykel der efter ½ år bliver kedelig, og enten købe en ny eller skifte mange dele ud. Så vil jeg hellere ofre lidt mere, og man får vel - som med så meget andet - det man betaler for. Min nye bike skal være med mig i ca. 2 år frem, og der vil jeg helst undgå, at der skal skiftes alt for meget.
Uanset om den købes i shop eller online, vil jeg slæbe den til cykelmekaniker i ny og næ.

Ses, forhåbentlig snart in the woods. Tager selv på ferie i uge 31, 32, 33 så jeg ved ikke om der bliver noget træning i 29 og 30, hvor jeg burde have fået en cykel. Ellers bliver det vel først når jeg kommer hjem igen. Hvis der er nogen som skal have noget med fra USA, så send mig lige en PM :)
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Jais har ret i at det ikke giver ret megen mening at gå "over" noget i retning af Big Sur.
En bestykning som den er rigelig god og er så "standard" som den kan blive. Bremserne er blandt de mest solgte. Hvis du går op i fuld XT eller får en XTR bagskifter på så sparer du en smule vægt, men sætter prisen meget op på komponenterne. I skoven kan man aldrig undgå at der i løbet af 2 år kommer skader og så er det surt at skulle lange ekstra tusser over disken for rep.
Før du har kørt et år kender du ikke din egen stil og kan ikke vide hvilken slags styr, dæmper eller skiftegreb, der passer til dig. De passive dele som stel skal være gode og du skal selvfølgelig kunne li farven, men aktive komponenter som krans og kæde skiftes løbende ud, hvis du bruger din cykel - og hvis du ikke gør, så har du alligevel spildt dine penge. Glæden ved køre skal jo også holdes ved lige ved at shoppe dæk og fede komponenter i ny og næ ;-)
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Aldrig har jeg så mange og lange svar før på spørgsmål vedr. en 'begyndercykel' :shock:

De mandlige Hustlere er sku' gentlemen. 8)
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

BoT wrote:Jais har ret i at det ikke giver ret megen mening at gå "over" noget i retning af Big Sur.
En bestykning som den er rigelig god og er så "standard" som den kan blive. Bremserne er blandt de mest solgte. Hvis du går op i fuld XT eller får en XTR bagskifter på så sparer du en smule vægt, men sætter prisen meget op på komponenterne. I skoven kan man aldrig undgå at der i løbet af 2 år kommer skader og så er det surt at skulle lange ekstra tusser over disken for rep.
Før du har kørt et år kender du ikke din egen stil og kan ikke vide hvilken slags styr, dæmper eller skiftegreb, der passer til dig. De passive dele som stel skal være gode og du skal selvfølgelig kunne li farven, men aktive komponenter som krans og kæde skiftes løbende ud, hvis du bruger din cykel - og hvis du ikke gør, så har du alligevel spildt dine penge. Glæden ved køre skal jo også holdes ved lige ved at shoppe dæk og fede komponenter i ny og næ ;-)
Jeg giver dig ret min gode Bo, at selv med min begrænsede viden, har jeg bidt mærke i Avid Juicy bremser som værende isenkræm. Hvad jeg har hørt fra flere, skulle XT være et godt valg. Hvis jeg havde et stramt budget, ville jeg heller ikke gå højere op. Jeg håber, at jeg selv kommer til at kun klare de mere basale ting der skal fixes - tro det eller ej ;-) Men at skifte større dele ud, har ingen planer om. Cyklen skal være lækker, høj kvalitet, flot og moderne, passe til mine ambitioner.
Der er efterhånden mange faktorer som spiller ind, og jeg går også op i designet mht. farvevalg etc. Rammen synes jeg virkede lidt lille til mig, jeg prøvede et 17,5" damestel, og vil foretrække herrestel i ca. samme størrelse.
Jan Lohmann wrote:Aldrig har jeg så mange og lange svar før på spørgsmål vedr. en 'begyndercykel' :shock:

De mandlige Hustlere er sku' gentlemen. 8)
Ha ha, der har heller aldrig været en SuperWoman på boardet før. Men jeg er da kun glad for alle svarene, som jeg også før har skrevet.
Derudover, skal vi da have nogle flere Hustler Women. Næsten alle de billeder og resultater jeg ser herinde, er kun gutter. Kvinder og MTB går da hånd i hånd :)
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

PowerPrincess wrote: Ha ha, der har heller aldrig været en SuperWoman på boardet før. Men jeg er da kun glad for alle svarene, som jeg også før har skrevet.
Derudover, skal vi da have nogle flere Hustler Women. Næsten alle de billeder og resultater jeg ser herinde, er kun gutter. Kvinder og MTB går da hånd i hånd :)
Jeg så gerne lidt flere kvinder blandt Hustlerne, men de der er, er sku 'superkvinder' alle som en. :D :D
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

PowerPrincess wrote: Jeg frygter bare, at ende med en cykel der efter ½ år bliver kedelig, og enten købe en ny eller skifte mange dele ud. Så vil jeg hellere ofre lidt mere, og man får vel - som med så meget andet - det man betaler for. Min nye bike skal være med mig i ca. 2 år frem, og der vil jeg helst undgå, at der skal skiftes alt for meget.
Nu er det ikke cyklen der gør det kedeligt at køre MTB, men piloten. Det er trods alt piloten der træder i pedalerne, der bestemmer hvor sjovt det skal være på sporet. Så med alt respekt for din power, så er jeg sikker på at en BigSur kan følge dig de næste mange år. De komponenter der sidder på BigSur er af en god kvalitet, som virker fint.
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

Gudmundseth wrote: Nu er det ikke cyklen der gør det kedeligt at køre MTB, men piloten. Det er trods alt piloten der træder i pedalerne, der bestemmer hvor sjovt det skal være på sporet. Så med alt respekt for din power, så er jeg sikker på at en BigSur kan følge dig de næste mange år. De komponenter der sidder på BigSur er af en god kvalitet, som virker fint.
Helt enig, at det er god kvalitet. Den havde bare ikke den dér "WOOOOOWWW en fed cykel effekt!" på mig. Jeg forventer, at når man finder sin nye cykel, synes man selv det er den aller sprødeste i hele verden (måske med undtagelse af få andre, som har en urealistisk høj pris).
Man er ikke i tvivl når det er 8)
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

Puhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaa hvor bliver der skrevet meget :party: har du snart fundet en cykel så du kan komme med i skoven???
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

Steen A wrote:Puhhhhhhaaaaaaaaaaaaaaa hvor bliver der skrevet meget :party: har du snart fundet en cykel så du kan komme med i skoven???
Ha ha, jaaa i stedet for at se spændende film i fjerneren, kan man lige så godt sætte sig til rette med popcorm og cola foran pc'en, og følge med i denne spændingstråd :D
Jeg har en klar idé om, hvad jeg ender med at købe. Men en ting er cyklen, jeg skal også have en masse accessories. I går lavede jeg et regnestykke på alle de ting jeg gerne vil have, og jeg tør virkelig ikke skrive, hvor meget det endte op i :oops: Skal på ferie i USA næste måned, og jeg har allerede set nogle ting, jeg godt kunne tænke mig derfra.
Så de tre ting jeg skal have klar, er cykel, sko og hjelm. Resten kan komme løbende. Hvis jeg er heldig, kunne jeg være afsted med Jer om 1 uge.
I virker super cool, og jeg fornemmer et godt fællesskab, så jeg glæder mig rigtig meget til at møde Jer.
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Nu når du alligevel skal til USA så lejer du bare en cykelkuffert i lufthavnen som du tager med til USA. Så køber du den cykel du gerne vil have til halv pris i USA - kører et par turer på den og pakker den ned. Bliver du så stoppet i tolden er forklaringen så bare at du er professionel MTB rytter der har været til world cup løb i USA.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

Peter Christensen wrote:Nu når du alligevel skal til USA så lejer du bare en cykelkuffert i lufthavnen som du tager med til USA. Så køber du den cykel du gerne vil have til halv pris i USA - kører et par turer på den og pakker den ned. Bliver du så stoppet i tolden er forklaringen så bare at du er professionel MTB rytter der har været til world cup løb i USA.
Tanken har strejfet mig, op til flere gange. Men det er også det rent praktiske i, at have cykel med, som sikkert vil være genstand for ekstra opmærksomhed fra de forskellige instanser man kommer igennem. I forvejen synes jeg, det er vanskeligt nok, at få sig selv og sin bagage frem og tilbage fra US - så en cykel oveni det, ved jeg ikke om jeg kan overskue :?
Måske når jeg "skal have en nr. 2" og er blevet mere erfaren, og selv kan forklare andre, hvad det er for en cykel jeg har, og reelt ligner en der kunne have deltaget i World Cup (OMG) :shock:
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

Jeg ser du allerede har meldt dig til mtbmarathon 67 km :o så må vi da håbe du når at få en bike inden, godt gået :thumbsup: jeg skal også snart ha meldt mig til.
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

us shopping

Post by Morten Hartvigsen »

Flere af mine kollegare har taget nye MTB cykler med hjem fra US i de papkasser de leveres i, én havde endda to med hjem en gang, og han gik bare forbi tolden :-) men der er jo på egen risk.. for hvis man bliver fanget er det dobbelt told, ellers må man jo være ærlig og stoppe og betale 8)

Det er nu stadig billigst i US på postordre, se under links ovenfor og under US ...

MEN, når du er ny i gamet er det bedst at købe en cykel i dk, hvor man kan prøve sig lidt frem og få justeret den på plads, nogle butikker tilbyder at få skiftet frempind osv. så cyklen passer til dig.
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Re: us shopping

Post by Hanne »

Enig Morten - Det er for mig at se, kun dele der i første omgang skal købes i udlandet - for der er ved gud himmelvid forskel på mountainbikes.

Hilsen
Hanne
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

Steen A wrote:Jeg ser du allerede har meldt dig til mtbmarathon 67 km :o så må vi da håbe du når at få en bike inden, godt gået :thumbsup: jeg skal også snart ha meldt mig til.
Hvordan kan det være du ved det? :?
Men jo, jeg er født og opvokset i Hillerød, og flyttede derfra for et par år siden. Så hvis der er nogen løb i hele DK jeg er selvskrevet til, så må det være Merida MTB i Hillerød. Så er jeg også sikret mindst én cheerleader, min kære Mor :D
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
Post Reply