Ny MTB - til en Superwoman :-)

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

PowerPrincess wrote:
Gudmundseth wrote:Hej Powerprincess
Velkommen til TH.
Jeg har den cykel du mangler til salg - Gary Fisher Zigurrat 2006. Den er til til salg for 10.000,- og har kørt ca 500km. Alle drivdele er spritnye. Cyklen er købt og serviceret hos Ritter Cykler i Lyngby.
Jeg er 178cm høj - så hvis du er nogenlunde i den størrelse kan cyklen være noget for dig.
Hvis du er interesseret er du velkommen til en prøvetur i skoven.
Michael
Gudmundseth wrote:Jeg er nu ikke helt enig med Bo i alt det ekstraudstyr du skal bruge. Et powerlink er ikke noget værd i skoven hvis du ikke har en kædespringer med. Så det du skal bruge er en cykel, et par gode cykelbukser. Derudover kan det være praktisk at have dækjern, slange og pumpe med i skoven, da punkteringer forekommer. Hvis uheldet skulle ske at du knækker kæde er der næsten aldrig længere til et en s-tog station end man kan trække sin cykel. Hvis du starter med at køre sammen med Hustlerne er der altid en der har et powerlink med, så skal du nok få hjælp.
Det med vaskebørster - der bruger jeg en gammel tandbørste til kæden og en opvaskebørste til resten - her behøver man bestemt ikke købe disse ting i en cykelbutik.
Det vigtigste er at komme ud i skoven, og finde ud af hvilken fantastisk sport MTB er :lol:
Gudmundseth wrote:Da du arbejder i Lyngby kan jeg kun anbefale Ritter Cykler. Her får du en super service og betjening. Jeg har tidligere handlet en del hos Heino, men handler udelukkende hos Ritter nu pga. af den suveræne service.
Snak med Kenneth, Casper eller Mads og I finder en cykel du bliver rigtig glad for :lol:
Der er en Hustler (Henrik Johanneson) der har erfaringer med Canyon og deres serviceordninger.
Tak for dine svar :-)
Jeg skal nok lige google den dér GF du har til salg, og tage den ind i mine overvejelser.
Tager helt sikkert en tur ud til Ritter i denne uge, så det kan du roligt regne med. Derudover vil jeg også lige skrive en PM til ham Henrik du nævner, det er rart at få hans erfaringer med også.

Jeg har ikke rigtig andet end cykel, cykel, cykel i hovedet for tiden - irriterende :roll:
Du kan også snakke med Kenneth hos Ritter om min cykel - han kender den og kan give en uvildig beskrivelse af cyklen. Mit tilbud om en træningstur på cyklen står stadig ved magt. Cyklen fejler intet og er kun til salg fordi jeg har købt en ny :wink:
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Casper Ortvald wrote:Du skal være mere end velkommen i Ritter Cykler Lyngby, fang mig Kenneth eller Mads, og så kikker vi på mulighederne.
Det er så TREK og Gary Fisher Cykler vi har... med mulighed for enkelte andre.

Klamper er det der gør din sko kan klikke fast i en pedal.

Multitool er som du selv siger en schweizerkniv, med de værktøjen man skal bruge til en Cykel.
'

Køb et banner ;)
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:
Casper Ortvald wrote:Du skal være mere end velkommen i Ritter Cykler Lyngby, fang mig Kenneth eller Mads, og så kikker vi på mulighederne.
Det er så TREK og Gary Fisher Cykler vi har... med mulighed for enkelte andre .........
'

Køb et banner ;)
Enig jeg syntes efterhånden (også ?) at der er for megen skult reklame på vores site. :(
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Så skal man jo ikke glemme at have en mobiltelefon med i skoven, hvis man vælter og slår sig eller får en defekt. Her vil jeg anbefale en NOKIA. NOKIA har den bedste modtagelse ude i skoven og NOKIA laver også telefoner specielt til kvinder (som jo er vigtigt da der er forskel på mænd og kvinder) :wink:

Undskyld jeg kunne ikke lade være efter at have læst denne interessante tråd :D

Håber vi snart ser dig ude i skoven
Gid det snart var maj...!
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

Peter Christensen wrote:NOKIA har den bedste modtagelse ude i skoven
Er det derfor der har været så mange løbsrapporter fra England i denne weekend :wink:
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Gudmundseth wrote:
Peter Christensen wrote:NOKIA har den bedste modtagelse ude i skoven
Er det derfor der har været så mange løbsrapporter fra England i denne weekend :wink:
Jaaa, det var sku nok nermere et problem med Vodafone......
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

Charlotte vM wrote:
PowerPrincess wrote:Jeg må indrømme, at jeg ikke har overvejet et damestel, damepedaler, damesadler etc. Bukserne er dog et særdeles godt tip jeg ikke har tænkt over :-). Håber at kunne finde nogen som ikke er en hel trikot - da jeg helst undgår det hvis jeg kan. Har det fint med alm. cykelshorts.

Synes det er fint der er alternativer til kvinder, men jeg vil starte med at tage sporten for det den er, uden at skulle købe en masse "kvindeudstyr". Som du selv skriver, er noget af det måske overkill - hvor andet kan vise sig at være meget brugbart.
Det afspejler nok også lidt min personlige holdning, til den opdeling i mand/kvinde der er blevet trendy. Kvindeløb, kvindecykler til MTB, MTB træning kun for kvinder, motionscenter kun for kvinder... Jeg venter stadig på, at der en nogen der producerer en bil KUN TIL KVINDER ;o)
Jeg er 173cm og har rimelig lange arme, generelt er jeg godt og robust bygget. Har via PPS målt at en str M (18.5) herre skulle passe mig fint.
Arbejder du i Ride4Fun?

Hilsen PP

PS Tak for input, det sætter jeg STOR pris på :-)
Nej, jeg har tidligere været ansat der, men nu er jeg der kun når der er ekstraordinært travlt, ferie el.lign. Retfærdigvis skal det siges, at det er min far der har forretningen. :wink:

Min pointe ift. rammen er, at selv om du er robust så har du højst sandsynligt en kortere overkrop end en mand på 173 cm. Derfor er det ekstra vigtigt at du kommer ud og prøver den cykel som du har i kikkerten, for at være sikker på at den føles rigtig - en for stor cykel er bestemt ikke sjov. Nu ved jeg ikke lige hvad PPS er, men hvis jeg udregner min størrelse på Bicyclenet.co.uk så anbefaler den mig en 18" eller 19" - cykler som ville være alt for lange i overrøret til mig (som tidligere nævnt kører jeg på en 16").

Man kan godt få bukser uden seler, men hvis man kan vænne sig til at køre med, så er der altså nogle fordele ved det. - Men det er selvfølgelig en smagssag.

Alt det med kvindeudstyr er blot erkendelsen af at mænd og kvinder (heldigvis) ER bygget forskelligt; dengang jeg startede med at køre MTB fandtes der overhovedet ikke noget kvinde-udstyr og forskellen er altså mærkbar! Men hvis du principielt vil minimere dit indkøb af kvinde-ting, så gør dig selv den tjeneste i det mindste at købe kvinde-bukser og -sadel.... :wink:
Jeg var lige inde på hjemmesiden, (som virkede lidt oldfashion og ikke eksisterende længere) men synes ikke den virkede særlig brugbar. Jeg ved ikke hvilken type cykel du valgte? Men min indvendige benlængde er 81cm. Størrelsen skal jeg nok finde ud af, da jeg som nævnt gæster nogle bike-shops i løbet af ugen.
Kan du kort forklare fordele ved at købe trikot? Jeg kan måske se en fordel for mænd, men ikke for kvinder :?
Kvindebukser er jeg med på, og sadlen (hvis den da ligner en saddel :D ) også.
Tak for dine kommentarer Charlotte :)
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

Olut aka andreas wrote:
Hej Hej
Jeg er såmænd ligeglad med hvor du køber din cykel henne, synes også selv at de der Canyon's er fede nok, det var såmænd bare et lille pip om service-niveaut'et ved så'en Internet biks der. det er derfor de er billigere..
Men jo, der er tit federe stumper på de tyske masseproduceret cykler, spørgsmålet er så igen, Kan du mærke forskel..?? Man kan jo altid opgradere bikens dele løbende...
Men go jagt, og se så og komme ud i skoven, den er heldigvis ligeglad med hvilken bike du kommer drønende på.. ;o)
A
Den skal naturligvis serviceres i en cykelshop her i DK (og helst her på øen hvor jeg bor:-). Jeg håber da jeg kan mærke forskel på specielt gearskift, og holdbarhed/kvalitet på delene. Jeg vil helst købe en cykel som jeg forventer passer mine behov de næste par år, i stedet for én som jeg regner med at skulle opgradere inden længe. En helt anden ting, det er måske slet ikke muligt, at lade vær med at ville opgradere sin bike, for man finder nok hele tiden noget som er federe/lettere til den to-hjulede.
Tak, det glæder mig at høre, at vi stadig kan køre ræs, hvis det skulle ende med Canyon :D

Ses Olut-Dut ;o)
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

Peter Christensen wrote:Så skal man jo ikke glemme at have en mobiltelefon med i skoven, hvis man vælter og slår sig eller får en defekt. Her vil jeg anbefale en NOKIA. NOKIA har den bedste modtagelse ude i skoven og NOKIA laver også telefoner specielt til kvinder (som jo er vigtigt da der er forskel på mænd og kvinder) :wink:

Undskyld jeg kunne ikke lade være efter at have læst denne interessante tråd :D

Håber vi snart ser dig ude i skoven
:D :D :D :D :D :D :D :D
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Køb et banner ;)
Jan Lohmann wrote:Enig jeg syntes efterhånden (også ?) at der er for megen skult reklame på vores site. :(
Peter Christensen wrote:Så skal man jo ikke glemme at have en mobiltelefon med i skoven, hvis man vælter og slår sig eller får en defekt. Her vil jeg anbefale en NOKIA. NOKIA har den bedste modtagelse ude i skoven og NOKIA laver også telefoner specielt til kvinder (som jo er vigtigt da der er forskel på mænd og kvinder) :wink:

Undskyld jeg kunne ikke lade være efter at have læst denne interessante tråd :D
Principielt er jeg enig med jer, men hvad skal vi så gøre? Lade være med at svare newbies på deres spørgsmål? Dette her er jo reelt en tråd, hvor Power-prinsesse beder om hjælp til at købe en ny cykel, og det der dertil hører.

Jeg synes da, at det er fedt at kunne hjælpe andre med noget af den viden jeg har fået igennem mine ansættelser i Jupiter og Ride4fun, og erfaringer fra sporet. Jeg ville da ønske at der havde været andre kvinder man kunne spørge til råds dengang jeg startede, men der var kønssammensætningen på sporet bare en noget anden.

Det er jo ikke nogen hemmelighed at jeg er tilknyttet R4F, J-Lo RBS eller Casper O. Ritter - folk må jo også selv have en form for kritisk sans, da man vil få lige så mange forskellige råd, som der er mennesker - uanset om folk arbejder i butikkerne eller ej.

Og er det ikke ret naturligt at folk anbefaler det, som de selv kører med og synes er fedt? Jeg kan da kun udtale mig om de ting som jeg rent faktisk ved noget om, hvorfor jeg heller ikke blander mig i GF-snak o.l..
Så nej, vi skal ikke tillade reklamer for ditten og datten over det hele, men når nu folk rent faktisk spørger, så er det vel fair nok at svare?
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

PowerPrincess wrote:Jeg var lige inde på hjemmesiden, (som virkede lidt oldfashion og ikke eksisterende længere) men synes ikke den virkede særlig brugbar. Jeg ved ikke hvilken type cykel du valgte? Men min indvendige benlængde er 81cm. Størrelsen skal jeg nok finde ud af, da jeg som nævnt gæster nogle bike-shops i løbet af ugen.
Kan du kort forklare fordele ved at købe trikot? Jeg kan måske se en fordel for mænd, men ikke for kvinder :?
Kvindebukser er jeg med på, og sadlen (hvis den da ligner en saddel :D ) også.
Tak for dine kommentarer Charlotte :)
Hjemmesiden var bare den der kom frem da jeg søgte på bike+size på google, så jeg kender den ikke nærmere.
Jeg kører selv på en 16" T-biks Pro Shark (en herreramme), som jeg er super glad for!

Fidusen ved at køre med seler er:
1. Man slipper for en elastik der strammer om maven når man sidder foroverbøjet
2. Buksen sidder simpelthen bedre
3. Man risikerer ikke at buksen bliver revet af i et styrt (tro mig, det er rent faktisk en risiko!) :-''

/Charlotte
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Det kan godt være at der kan komme for meget reklame fims nogle steder, men i denne tråd har det været helt relevant og vi lokkede jo nærmest Loller til at komme på banen ;-)

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
... men derfor kan vi da godt holde lidt mere liv en flame-war her i denne tråd, sådan mtb.dk style :roll:
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Iøvrigt kan det undre at vores single fyre fra de fortabte sjæles ø ikke er kommet på banen endnu med personlige træningstilbud :lol:
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

BoT wrote:Det kan godt være at der kan komme for meget reklame fims nogle steder, men i denne tråd har det været helt relevant og vi lokkede jo nærmest Loller til at komme på banen ;-)

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
... men derfor kan vi da godt holde lidt mere liv en flame-war her i denne tråd, sådan mtb.dk style :roll:
:wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

Iøvrigt kan det undre at vores single fyre fra de fortabte sjæles ø ikke er kommet på banen endnu med personlige træningstilbud :lol:
Jeg kunne nu godt fornemme dollartegnene i øjnene, mht. nogen af svarene. Sålænge man er oprigtig omkring sine indlæg, synes jeg det er OK. Men det kan blive svært at svare objektivt, pga. ens interesser.
Jeg er meget glad for, at så mange har svaret. I har overbevist mig om, at jeg skal forbi en shop. Om jeg så køber noget, eller I først ser mig igen med en rusten og krøllet Canyon slæbende efter mig - må tiden vise :) Jeg har kontaktet Michael Grønbech, som er min tidligere kollega, og han har lige givet mig sin vurdering af Canyon cyklen, i forhold til mig og mit behov. Så jeg mangler kun at høre fra cykelhandlerne nu :)

De Fortabte Sjæles Ø - det skulle vel ikke være La Isla D'Amager du omtaler sådan? 8) Men "personlige træningstilbud" kunne være interessant, så jeg inden længe kan være en værdig træningspartner. Jeg tror I bliver overraskede over mine evner på 2 hjul... ha ha ha.

Alt det snak om cykler driver mig til vanvid - det er stadig cykel, cykel inde i hovedet.
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
Anatasia 'Prinsessen'
Helt uden hænder!
Posts: 55
Joined: 21 Jun 2008, 22:38
Location: København S

Besøg hos Ritter

Post by Anatasia 'Prinsessen' »

Så nåede jeg forbi Ritter i Lyngby, hvor jeg blev mødt af meget venligt personale (søde fyre) ;-) Men Casper var lige taget på ferie, så jeg fik hjælp af en lille lyshåret fyr. Han satte mig lidt ind i tingene, og forklarede om Hardtail og Full Suspension. Vi blev enige om, at FS ikke var aktuelt for mig.

Jeg fik på en eller anden måde, klatret op på en GF Big Sur, som jeg kørte en prøvetur på. Efter de første 200m var jeg ved at køre en fodgænger ned ude foran Lyngby SC, fordi jeg ikke er vant til rullebremser (der hvor man kun kan bremse med håndbremserne). Men derfra, gik det bare smooth! Det var en rigtig god tur, og til at starte med, troede jeg mit fordæk var fladt, men det var så forgaflen der gør sit virke, hvilket jeg heller ikke er vant til.
Kørte ud til arbejdet i Lottenborg, og tilbage igen. Gearne er jeg heller ikke vant til, så dem brugte jeg ikke så meget. Man lærer vel det hele med tiden.

Alt i alt, var det en OK cykel, som virkede fornuftig til mit behov. Jeg kunne dog godt have tænkt mig, en bedre model end Big Sur, men den næste koster ca. dobbelt så meget. Jeg er begyndt at finde ud af, hvad jeg tror fungerer godt til mig. Budgettet er også steget en del, efter der er kommet en medsponsor på banen, ved navn Mor ;-)
Big Sur er med i bunken, men jeg regner desværre ikke med at det bliver den. Som sagt fin nok, middelmådig, men ikke overbevisende nok for mig.
**Prinsesse på 2 hjul - MTB skal køres med stil**
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

en bedre model end Big Sur???

fra http://www.fisherbikes.com/bike/model/big-sur
Shimano XT Shadow rear derailleur, Shimano LX shifters, Shimano LX front derailleur | Shimano LX 44/32/22 crank | Avid Juicy 5 hydraulic disc brakes, 160mm rotors |
hvis det er denne her du her prøvet er det en super feee HT og super hurtig!! du har ikke brug for "dyrere" dele/gaffel end det der sidder på! mår du ALDRIG har prøvet en MTB for er dette her en mere end god begynder cykel.. du skal aldrig ALDRIG efterlade sådan en cykel andre steder en i din lejlighed på amager.. (ellers ender den i polen)
Jeg har indet med Ritter at gøre, eller andre forhandlere. men jeg ved at ritter har en af DK's bedste cykel mek's.. :wink: hold dig fra at købe en cykel over nettet, med mindre at du kan få Mic. til at skrue på den :lol:
Post Reply