Eggbeater - nye aksler ?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Eggbeater - nye aksler ?

Post by Morten Hartvigsen »

Har lige haft mine 3 sæt 3xTI aksler under inspektion (ja 6 i alt), og opdagede at de er så slidte at der skal nye til for at slippe af med ca. 1mm slup .... eller at en fiks finmekaniker (min far??) kan dreje 0,1mm af, og så lave nogle nye plast glidende lejer i stedet for de orginale som jo følger med i et repair kit.. TI aksler koster jo kassen ellers

Har bemærket at stål akslerne holder meget bedre, dem jeg har er der ikke nævneværdigt slup i (længst inde ved pedalarmen).

ok, jeg prøver først at kontakte customerservice@crankbrothers.com - de plejer at have ret fin service, sidst sendte de en ny body gratis.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Prøv snart Shimano, Time ellerde nye Look Quartz, de er alle langt bedre Morten - monter og glem.
User avatar
Schønberg
Mangler fart
Posts: 2072
Joined: 29 Mar 2005, 12:08
Location: Hellerup

Post by Schønberg »

Hvilken Shimano var der der havde vundet "En bedst i test".

Morten - tror du lagde en test fra et cykelmagasin ind på et tidspunkt.

Jeg er også lift træt af piskerisene, syntes ikke man sidder godt nok fast.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

CB vil gerne hjælpe mig direkte (da jeg har 3 sæt 3xTI pedaler) og sælge mig nye TI stikaksler SÆT for sølle 312,- pr. sæt (under halv pris) :D :D :D

Til info: Mine 3xTI pedaler har jeg brugt i 3-4år, og skiftet lejer ind imellem, så de er bestemt blevet godt brugt, også i det danske mudder vejr. Jeg har fundet ud af at det ikke var fjedrene der var slidt, men faktisk akslerne der gav slup. Men ellers ja, de Time Quartz ser også fine ud, er lette, og koster kun en sjat.

Modellen med stål aksel holder nu noget bedre... dvs. mange flere år..
Last edited by Morten Hartvigsen on 11 Jun 2008, 13:51, edited 2 times in total.
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

Eggbeater er noget lort - de holder kun til at ligge i et udstillingsvindue :o Jeg er så træt af mine at jeg vil udskifte dem med noget andet. Shimano XTR er gode men de nye Look er også fede 8)
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Gudmundseth wrote:Eggbeater er noget lort - de holder kun til at ligge i et udstillingsvindue :o Jeg er så træt af mine at jeg vil udskifte dem med noget andet. Shimano XTR er gode men de nye Look er også fede 8)
Nu har jeg også brugt mine lidt på skift 5-15 timer hver uge i 3-4-5 år....

Men sådan er det med dine god ben :-) ellers er der evt. look "eggbeater" som alternativ -de har lejer i begge sider
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Så kom 6 nye TI aksler fra US, endda incl. rebuild kit og "guld" end caps, så de blir faktisk som nye.

Tror dog at jeg i "vintermode" fremover vil bruge dem med stålaksler :wink:
Post Reply