Ny MTB... Hjælp...!!!

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Heunicke
Med nye kabler
Posts: 202
Joined: 11 May 2008, 13:05
Location: København Ø

Ny MTB... Hjælp...!!!

Post by Heunicke »

Hey Alle hustlere..

har brug for jeres hjælp og konstruktive vejledning i køb af ny MTB.

Har nogle krav:

Max ca. 15k.

det skal være alu ramme og hardtail.(carbon er jeg bange for vil blive ødelagt at mine styrt engang imellem)

helst med top gear på, enten XTR eller Sram X.0.

ved ikke om det kan lade sig gøre, men håber på en del indput. syntes der er så mange fede cykler derude, men har svært ved at skille den ene fra den anden da jeg nok må indrømme at jeg ikke har den store erfaring... :D

håber at høre fra jer..

p.s her er et billede af den sidste cykel jeg var ret vild med:

Image

mere for at gi jer et input af hvad jeg godt kan lide... :) ( ved godt at det er carbon og 29 hjul, men en fed cykel til billige penge i forhold til)
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3660
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Post by AndreasA »

Gary Fisher er fede nok, MEEEN det er jo bare en Trek der er fin på den..
ikke at der er noget i vejen med Trek, har det bare svært med Lance A..
Anyways, skal du ikke bare rundt til klubbens sponsor-bikse,
Roadbike Shop, Ritter & Ride4Fun og ose lidt...??
(gå evt. efter sidste års modeller, de er som regel billigere)

& hvis det SKAL være alu, vil jeg mene at Rivetten er svær at komme
uden om, ved ikke lige hvad en H6 med Xtr el. XO plus div. geiles sager ender på, men det er da værd et tjekke ud.
Tommy H har næsten lige købt sig en lettere brugt model og han er vist godt tillfreds..

hilsner
Andreas

ps.: www.rivette.dk
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Ja vi har jo en god deal med Rivette ang. rabat.
Gid det snart var maj...!
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

Du bør nok gøre dig nogle overvejelser over hvad du skal bruge cyklen til. Skal det være en solid cykel til både dustcup og lange marathonløb eller om det skal være en racer.
Se dig lidt for på de forskellige hjemmesider så du ved hvilken model du skal gå efter.
Du kan evt. købe min Gary Fisher Ziggurat 2006. Jeg købte den i maj sidste år og er udstyret med det du efterlyser. Jeg har netop skiftet alle drivdelene. Jeg syntes ikke at cyklen er en decideret racer, men absolut en god cykel. Du skal få den for 10.000,- uden pedaler :lol:
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
User avatar
Heunicke
Med nye kabler
Posts: 202
Joined: 11 May 2008, 13:05
Location: København Ø

Post by Heunicke »

hey..

johh i har ret i at det ville være dumt andet ikke lige og ose lidt rundt hos vores fine sponsorer og se hvad der er i markedet...

rivette er helt klar en mulighed og også noget jeg har kigget ind på.. især med vores 25%... :D

så er spørgsmålet bare... sram eller shimano??
User avatar
Heunicke
Med nye kabler
Posts: 202
Joined: 11 May 2008, 13:05
Location: København Ø

Post by Heunicke »

Gudmundseth wrote:Du bør nok gøre dig nogle overvejelser over hvad du skal bruge cyklen til. Skal det være en solid cykel til både dustcup og lange marathonløb eller om det skal være en racer.
Se dig lidt for på de forskellige hjemmesider så du ved hvilken model du skal gå efter.
Du kan evt. købe min Gary Fisher Ziggurat 2006. Jeg købte den i maj sidste år og er udstyret med det du efterlyser. Jeg har netop skiftet alle drivdelene. Jeg syntes ikke at cyklen er en decideret racer, men absolut en god cykel. Du skal få den for 10.000,- uden pedaler :lol:
tak for tilbuddet... vil jeg lige tænke over... :D

tror jeg er ude i en solid cykel til dustcup og marathon løb... :) men der må da godt være lidt ræs i den... :D

hvor er vi så henne af??
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Hvis du er ude efter alu, så er det svært at komme udenom Rivette. Den er beregnet til at bringe dig fra A til B så hurtigt som muligt. Stiv & kontant. Rigtig god til at klatre men ikke komfortabel og så eftergivende som en carbonramme vil være.

Mht SRAM eller Shimano så er det lidt 2 sider af samme sag. De er begge 2 rigtigt gode systemer. Jeg foretrækker SRAM twister og kan hurtigt give dig 2-3 gode grunde til hvorfor det er bedre. Ligesom andre kan give dig 2-3 gode grunde til hvorfor Shitmano er bedre.
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

Heunicke wrote:
Gudmundseth wrote:Du bør nok gøre dig nogle overvejelser over hvad du skal bruge cyklen til. Skal det være en solid cykel til både dustcup og lange marathonløb eller om det skal være en racer.
Se dig lidt for på de forskellige hjemmesider så du ved hvilken model du skal gå efter.
Du kan evt. købe min Gary Fisher Ziggurat 2006. Jeg købte den i maj sidste år og er udstyret med det du efterlyser. Jeg har netop skiftet alle drivdelene. Jeg syntes ikke at cyklen er en decideret racer, men absolut en god cykel. Du skal få den for 10.000,- uden pedaler :lol:
tak for tilbuddet... vil jeg lige tænke over... :D

tror jeg er ude i en solid cykel til dustcup og marathon løb... :) men der må da godt være lidt ræs i den... :D

hvor er vi så henne af??
Den kan bruges til begge dele. Jeg har kørt alle dustcup i år på den. Jeg bruger som regel denne cykel til hård intervaltræning og korte konkurrencer. Man kan sagtens kører Hillrød MTB marathon på den. Jeg havde tænkt mig at køre Birkebeinerrittet på den, hvis jeg ikke finder en Superfly inden.
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

Du roder dig ind i en jungel når du spørger om sådan noget :-)

Mit råd er at du skal Købe Gudmundseths. Du får ikke en bedre cykel til pengene.
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

Casper ved hvad han snakker om - han har en magen til. Min Zigurrat har dog ikke været en tur på motorvejen :lol:
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

Du er selvfølgelig mere end velkommen nede hos os i Ritter til en snak om muligheder, Fang mig Kenneth Mads eller Christian dernede.
Men HR. Gud's Sigurt til 10k lyder MEGET rimeligt !

Hvad størrelse er du ude efter ?? Hvor høj er du ?

Ellers er der jo også mulighed for at joine Traktor-holdet, med denne 69'er HT
http://www.trekbikes.com/dk/da/bikes/20 ... r/69er3x9/

Selv om det, efter Andreas' mening, er en Lance-Bike... :shock: :P

Held og lykke med din jagt.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Heunicke
Med nye kabler
Posts: 202
Joined: 11 May 2008, 13:05
Location: København Ø

Post by Heunicke »

hey..

tak for jeres indput... kom endelig med flere... :D

har selv kigget lidt på den 69'er fra trek... syntes den er fed...

undersøger også muligheden for en rivette cykel med sram.. tror lidt det ender med sram... :)

kan godt være jeg kigger ned forbi ritter en dag og tager en snak med jer hustlere og evt. prøver nogle forskellige slags og ser på mulighederne...
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

køb nu bare den Ziggurat, den holder for vildt
User avatar
AndreasA
3000+ posts = spammer
Posts: 3660
Joined: 18 Dec 2007, 13:49
Location: 2500 valby
Contact:

Post by AndreasA »

ellers har jeg er lettere brugt Klein til salg, årgang 98.
Pivfrække V-brakes og en bundsolid Shimano XT bagskifter.. :D
du ringer bare, sømand
"Life moves pretty fast. If you don’t stop to look around once in a while, you could miss it” Ferris Bueller.

http://www.andreasmikkel.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Christian Andersen
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 491
Joined: 09 Dec 2007, 18:48
Location: København S

Post by Christian Andersen »

Olut aka andreas wrote:ellers har jeg er lettere brugt Klein til salg, årgang 98.
Pivfrække V-brakes og en bundsolid Shimano XT bagskifter.. :D
du ringer bare, sømand
Ja og den har helt ny kæde.. :lol: :lol: :lol:
Nu med GF - SuperCaliber.!!!
Post Reply