Problemer med baggear
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
- Posts: 656
- Joined: 23 Apr 2007, 23:14
- Location: Ballerup/Egebjerg
Problemer med baggear
Igennem den seneste tid har jeg haft et stigende problem med mit baggear. Det "hopper"....det er som om det er ved at skifte, og nogle gange skifter det faktisk, for bare at skifter tilbage igen sekundet efter. Nu er det så slemt at jeg ikke kan køre mere. Jeg har prøvet at justere oppe ved gearvælgeren. men uanset hvor minutiøst jeg prøver at være hjælper det ikke. Hvad er problemet?
Pollyhjulene ser slidte ud. Tænderne er meget spidse. Betyder det noget?
Armen....jeg kan ikke uniddelbart se at den er skæv, men?
Kand det være kablet? Det blev skiftet i sommers.
Skal jeg købe en ny skifter? Er den nogle der har en ny til salg?
Hjælp søges Det er påske og der skulle jo gerne trænes en del.
Pollyhjulene ser slidte ud. Tænderne er meget spidse. Betyder det noget?
Armen....jeg kan ikke uniddelbart se at den er skæv, men?
Kand det være kablet? Det blev skiftet i sommers.
Skal jeg købe en ny skifter? Er den nogle der har en ny til salg?
Hjælp søges Det er påske og der skulle jo gerne trænes en del.
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
svar :P
Mit svar kommer måske lidt sent, da mange butikker har lukket fra nu af til lørdag men det lyder som om du skal have skiftet kæde plus kassetten, dog tjek lige din midter klinge, om den også er slidt. da det løser ikke altid problemet ved at blande "nyt med gammelt"
Fraser
Fraser
- jannik 'lordy' stuhr
- Bagfra højre-om!
- Posts: 1073
- Joined: 24 Feb 2006, 18:06
- Location: Værløse
- Contact:
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
- Posts: 656
- Joined: 23 Apr 2007, 23:14
- Location: Ballerup/Egebjerg
Greb + bagskifter.
Det lyder til at det enten er grebet eller bagskifteren. Hvis problemet er som du beskriver det. Tjek bagskifteren for slør, tjek at grebet kører som det skal, altså at den holder ordentligt fast i kablet. Sidste mulighed, som måske kan løses relativt hurtigt, har kablet fået et knæk.
Jeg går ud fra at du også har tjekket droppet.
-J-
Jeg går ud fra at du også har tjekket droppet.
-J-
Så skal der køres....
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
- Posts: 656
- Joined: 23 Apr 2007, 23:14
- Location: Ballerup/Egebjerg
Droppe ser ok ud. Kablet, ja det ser ud som om at det kører udemærket når man skifter. Kan pollyhjulet være det afgørende punkt? Hvad med armen. Ikke fordi jeg umiddelbart kan se det, men hvis armen har fået et let slag, kan det så skabe problemer, man ikke kan justere sig ud af?
Det er træningen der tæller...ikke udstyret!!!
- Casper Ortvald
- Set på landevejen!
- Posts: 1741
- Joined: 18 Nov 2006, 20:32
- Location: Syvstjernen
- Contact:
- Flemming Elhøj
- 1 omgang efter
- Posts: 656
- Joined: 23 Apr 2007, 23:14
- Location: Ballerup/Egebjerg
- Casper Ortvald
- Set på landevejen!
- Posts: 1741
- Joined: 18 Nov 2006, 20:32
- Location: Syvstjernen
- Contact:
Hvis bagskifter har fået et slag og evt bukket droppet svagt kan det være svært at se.
Check om bagskifter flugter med en af de midster kranse i kassetten (lodret aligned). Hvis du har mulighed for det så hæng cyklen op eller endnu bedre sæt den op i en rep. stander. En evt. svag mis-alignment kan rettes op med en kraftig skruetrækker.
Skruetrækkeren sættes igennem øje hvor bagskifter monteres på droppet og vriddes forsigtigt.
/Straarup
Check om bagskifter flugter med en af de midster kranse i kassetten (lodret aligned). Hvis du har mulighed for det så hæng cyklen op eller endnu bedre sæt den op i en rep. stander. En evt. svag mis-alignment kan rettes op med en kraftig skruetrækker.
Skruetrækkeren sættes igennem øje hvor bagskifter monteres på droppet og vriddes forsigtigt.
/Straarup
Frog jumps er vejen frem ....