Hjælp...!

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
Christian Lynggaard
Ny på Hustleren
Posts: 11
Joined: 30 Dec 2007, 01:11

Hjælp...!

Post by Christian Lynggaard »

Har lige skiftet dæk på min mtb. Det kræver jo ikke det store, så det kan selv en newbie som jeg klare. Eller noget... Når jeg løfter røven på cyklen og, i bedste lykkehjulsstil kører hjulet rundt, er der lissom noget der "skurrer" imod hinanden. Har prøvet at pille hjulet af, og sat det på igen, men ikke kan ikke få det til at stoppe. Ved ikke om det er bremseskiven der rører en bremseklods, eller noget. Er der nogen som give en idé om, hvad jeg skal gøre?
Being me is the best fucking gig in the World! :D
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10103
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

det kan jo både være det ene og andet, jeg vil dog skyde på enten skiven eller dækket der skraber på et eller andet sted, måske prøv at løsne quick releasen, og vrikke hjulet helt på plads i ramme og spænd fast igen... men ellers prøv at lokaliserer støjen :wink:
Christian Lynggaard
Ny på Hustleren
Posts: 11
Joined: 30 Dec 2007, 01:11

Post by Christian Lynggaard »

Tja, det svinger lidt. Men lige nu siger den ikke så meget. Umiddelbart virker det som lyden kommer nede fra skivebremsen. Men det ser bare ikke ud som om skiven som sådan "slår" sig når hjulet kører rundt.
Being me is the best fucking gig in the World! :D
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Det er sikkert bremseskiven der kører på bremseklodserne. Du er måske kommet til at 'skubbe' til dem når du satte hjulet på eller kommet til at bremse mens hjulet ikke var på.

Hvis det er tilfældet. Tag hjulet af, find en stor flad skruetrækker eller lignende, sæt den ind ml bremseklodserne og pres dem fra hinanden. forsigtig at du ikke ridser dem. Sæt hjulet på igen, så skulle det gerne kunne køre frit. Pump bagbremsen et par gange så klodserne kommer tæt på skiven igen.
Christian Lynggaard
Ny på Hustleren
Posts: 11
Joined: 30 Dec 2007, 01:11

Post by Christian Lynggaard »

Okay! Jeg prøver ad. Tak for jeres input, i hvert fald! :)
Being me is the best fucking gig in the World! :D
Post Reply