Forslag til lys til Night Ride

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
OleS
Helt uden hænder!
Posts: 73
Joined: 28 May 2007, 10:05
Location: Espergærde

Forslag til lys til Night Ride

Post by OleS »

Kunne godt tænke mig at være med på aftenkørsel. Er der nogen som kan give et godt bud på hvilket og hvor meget lys man bør anskaffe sig. Og hvor man kan skaffe det til rimelig penge ? Pft
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Re: Forslag til lys til Night Ride

Post by Jan Lohmann »

OleS wrote:Kunne godt tænke mig at være med på aftenkørsel. Er der nogen som kan give et godt bud på hvilket og hvor meget lys man bør anskaffe sig. Og hvor man kan skaffe det til rimelig penge ? Pft
Casper O kører med en hjemmelavet! Andre kører med en Sigma til små 1000 DKK (Ride4fun m.fl) og andre igen med Lupine. Jeg kører selv med Lupine, som jeg syntes er god!

Men det hele afhænger af pengpungensstørrelse. Huske at få en lygte som kan sættes fast i hjelmen, det er bedre end på styret.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

og to timers lys på batteriet er et must ! :P
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

Prøv at gå ind på nogen af producentes hjemmesider. Dem med ordentligt lys, som f.eks Lupine, har billeder af hvor langt lyset rækker og spredning..det giver et meget godt indblik i hvor meget/lidt blus man synes rækker. Afhænger også om du vil køre "hygge-niteride" eller fuld gas..hvor meget blus der er nødvendigt....og så en lille detalje...for meget der står på bankbogen der må/kan bruges på den slags. :lol:
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

Jeg har købt denne som virker OK (er dog ikke på niveau med Caspers projektør, men alligevel :D ):

http://www.ride4fun.dk/product.asp?prod ... b=0&page=2

Bemærk at hjelmholderen ikke er med i pakken. Indtil videre bruger jeg strips og elastikker :)

Til gengæld kan der let skrues almindelige batterier på, hvis det opladelige går dødt.
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
OleS
Helt uden hænder!
Posts: 73
Joined: 28 May 2007, 10:05
Location: Espergærde

Post by OleS »

Tak for inputtet drenge. Det giver mig noget at gå videre med. Vi ses i mørket.
Post Reply