Specialized Epic cykler med Brain Suspension

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1319
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Specialized Epic cykler med Brain Suspension

Post by Carsten Graff »

En af mine venner er ved at skifte MTB fra en god begynder til noget mere lir og let. I RBS har de talt varmt for denne:
Specialized Epic cykler med Brain Suspension
Hvad er Brain Suspension? Og er det noget der kan bruges?
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Det er "det samme" som Terralogic i forgaflen, dvs. den åbner og lukker for gaflens / dæmperens vandring automatisk - altså ud fra nogle settings som rytteren har fiflet med. Det er auto lockout kan man sige.

Jeg får det samme på min nye fully.
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Epic er typisk hverken lir eller let. Den kommer tit op op 11 kg og der er noget morfar over den :-)
Det er det bedste valg til en all-round mtb. Det er absolut value-for-money, især hvis man skaffer sig en sidste års model - eller den 2003 som J-Lo har prøvet at hustle sig fra i et år snart :-)
Selvom Specialized laver snart alle dele selv kan de skiftes ud (modsat Cannondale). Om man så tror mere på at FOX kunne finde ud af dæmpere end SPEC er så en trossag. Der vist også noget med nogle afhoppede ingeniører?

Brain i bagdæmperen virker fint. Den låser først op på bump nr 2 eller store bump, men hjælper en ud af mange fæle nedkørsler. Folk med ondt i teknikken bliver helt sikkert glade for den - også kan Carsten vel låne den af sin ven ;-)
Det er simpelthen så fedt at man kan stoppe op under træning og sætte sin affjedring til sofa-mode og så glide over alle knolde, når kroppen ikke gider flere slag.

Det eneste jeg ikke har selv har været helt tilfreds med var den medfølgende FOX gaffel - her få man hurtigt lyst til også at have hjerne foran som i Terralogic.

Hanne er vel den der er mest vant til at køre både Epic og HT?
RENE :Der Alte:
Helt uden puls...
Posts: 626
Joined: 10 Oct 2006, 19:37
Location: KØGE

Post by RENE :Der Alte: »

Fully er kun for "tøser"... :twisted: og gamle mænd :lol:
FRM har også et system ala´ terralogic, de kalder det SSV, jeg fik min gaffel
lige inden slush 2. og den virker upåklageligt..
den er samtidig let (ca.1150 g), men også lidt dyr :cry: omkring 800 euro
Last edited by RENE :Der Alte: on 06 Dec 2007, 09:14, edited 1 time in total.
Rene "Der Alte" fra køge
Check "Team Pronghornracing blog"
nyheder fra det store udland
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Der er sket en del mht. brain dæmperen efter specialized skiftede Foxen ud med deres egen. Verdensmesterskabet er vundet på den sådan maskine, så den kan andet end at være morfar ;)

Jeg har netop fået min, nu skal den lige bygges om, inden den skal i skoven :D

Image
Post Reply