Edge 705

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Rasmus Birk wrote:Jeg har fået dette link fra Garmins support:
http://www.garmin.dk/products/accept/0/0/4838/

Nu er min GPS opdateret, så bliver det spændende om det løser problemet.
...Og nu er 2.5 softwaren tilgængelig.

(brug Webupdateren)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Rasmus Birk
1 omgang efter
Posts: 688
Joined: 08 Jun 2007, 11:28
Location: Vedbæk

Post by Rasmus Birk »

Damn det var hurtigt... :shock:
Eller også har jeg bare dowloadet opdateringen som en af de sidste.

Den har nu ellers umiddelbart fungeret uden problemer siden jeg opdaterede den.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Rasmus Birk wrote:Damn det var hurtigt... :shock:
Eller også har jeg bare dowloadet opdateringen som en af de sidste.

Den har nu ellers umiddelbart fungeret uden problemer siden jeg opdaterede den.
Du har været sidste mand på 2.4 opdateringen.... :D

Changes from version 2.40 to version 2.50:

Implemented change to allow the user to access Map Setup option for tracks which will allow showing that track on a map, and what color to display it in.
Added ability to set Off-Route Recalculation behavior in Routing menu. User can set it to Automatic, Off, or Prompted.
Fixed issue with long routes shutting down.
Fixed issue where Autopause and Start/Stop were not getting saved into the History files. This could also cause Courses created from this History to not register these times.
Fixed issue where History files would occasionally not upload due to misaligned data.
Fixed inaccurate elevation when moving to and from areas with distinctly different altitudes or atmospheric pressures.
Fixed random elevation spike in the first few track points.
Added the ability to delete tracks.
Fixed issue where speed would drop to 0 going through turns.
Fixed issue where viewing a Course on a map went to the wrong location.
Fixed barometer initialization issues in situations where the unit is turned off and back on within 5 minutes in the same location.
Fixed issue with Course List where actions could be applied to the wrong Course.
Fixed issue where course guidance lines were drawn on top of roads.
Fixed issue with repeated Autopausing when using a wheel sensor.
Fixed issue with creating a Workout with Spanish language selected.
Improved German translations.


Nu begynder det at ligne noget

Man kan således nu vælge IKKE at få ruten genberegnet selvom man afviger fra den undervejs.....Og GPX-tracks kan nu også vises fast på kortet med farvevalg efter ønske.
Selve "navigationssporfarven" er dog uændret fast Pink/Magneta

Dvs man kan køre efter et spor og samtidig se et andet- eller flere andre- på skærmen, hvis det er i nærheden selvfølgelig.

Man kunne forestille sig at have det nye Geels spor på kortet, mens man tøffer rundt på må og få i skoven.....
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Post by Henrik Storgaard »

Jeg har fået et problem efter at have opgraderet til 2.5 firmware.

Det virker som om at banemarkeringen ligger neden under postha kortene. Så når jeg vælger at køre en bane er jeg nød til at deaktivere postha kortene for at kunne se sporet.

Andre der oplever det samme? Det er helt sikkert kommet med ver. 2.5 da jeg aldrig har haft det issue før.

/hemrik
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Henrik Storgaard wrote:Jeg har fået et problem efter at have opgraderet til 2.5 firmware.

Det virker som om at banemarkeringen ligger neden under postha kortene. Så når jeg vælger at køre en bane er jeg nød til at deaktivere postha kortene for at kunne se sporet.

Andre der oplever det samme? Det er helt sikkert kommet med ver. 2.5 da jeg aldrig har haft det issue før.

/hemrik
Hmmm, det er så nok prisen for at den fede pink streg ikke længere ligger over veje og vejnavne,men disse kan nu ses "gennem" den.

Der er dog lidt trøst i og med gpx track nu fungerer meget bedre,og man kan vælge at vise flere spor på skærmen i hver sin farve..Og de ses oven på Postha kortene....Så man kan stadig finde vej.

En "bane" med virtuelpartner er vel også mest tænkt til at konkurrere med sig selv (eller en andens "bane")...og så kan man alligevel ikke ligge med snuden i kortet....

Hvis man har en god samling "baner" kan disse konverteres til gpx track på www.GPSies.com.

Man skal være opmærksom på at "3. parts gpx track" med mærkelige filnavne kan få enheden til at slukke :shock:

Og det er ikke nok at "rename" filen, man skal også om man så må sige inde i "indmaden" skifte det formastelige navn ud.
Det kan man bruge en XLM editor til....Har jeg fået at vide.

Man kan også bare bruge SportTracks og:

Gem filen på dit skrivebord
Importer den til SportTracks
Giv den et simpelt navn i SportTracks
Eksporter den fra SportTracks til din GPX folder på enheden
Vælg et tilsvarende simpelt navn når du skal gemme.

Det man ser filen hedder på displayet er det navn man giver den i SportTracks..
Det filnavn man ser i gpx mappen via PC'en er det navn man gemmer som.


"der er til mange timers underholding i Garmin"
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Post by Henrik Storgaard »

Tak for svaret Niels

jeg kan godt se jeg skal til at kigge lidt på .gpx formatet, det lyder som om det er løsningen frem for det alm. track format.
En "bane" med virtuelpartner er vel også mest tænkt til at konkurrere med sig selv (eller en andens "bane")...og så kan man alligevel ikke ligge med snuden i kortet....
Nu kører jeg ikke hurtigere end at jeg rent faktisk godt kan kigge ned på GPS'en engang imellem, og det er af og til nødvendigt hvis det er et længere track jeg er ude på :wink:
Og det er ikke nok at "rename" filen, man skal også om man så må sige inde i "indmaden" skifte det formastelige navn ud.
Det kan man bruge en XLM editor til....Har jeg fået at vide.
Man kan bruge notepad eller wordpad, xml er relativt nemt at gå til, og track navnet står i den første del af dokumentet. Jeg har rettet et par tracknavne til, og det funker fint.
mda
Ny på Hustleren
Posts: 19
Joined: 08 Aug 2008, 10:50
Location: Kværndrup, Fyn

Post by mda »

Niels PMC wrote:Og GPX-tracks kan nu også vises fast på kortet med farvevalg efter ønske.
Selve "navigationssporfarven" er dog uændret fast Pink/Magneta

Dvs man kan køre efter et spor og samtidig se et andet- eller flere andre- på skærmen, hvis det er i nærheden selvfølgelig.
Hvordan gør man det :shock:
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

mda wrote:
Niels PMC wrote:Og GPX-tracks kan nu også vises fast på kortet med farvevalg efter ønske.
Selve "navigationssporfarven" er dog uændret fast Pink/Magneta

Dvs man kan køre efter et spor og samtidig se et andet- eller flere andre- på skærmen, hvis det er i nærheden selvfølgelig.
Hvordan gør man det :shock:
"Menu -> Where To? -> Saved Rides -> [select ride] -> Map Setup"

Og det kan du gøre for flere GPX tracks,så ses flere tracks på kortet.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Henrik Storgaard wrote:Jeg har fået et problem efter at have opgraderet til 2.5 firmware.

Det virker som om at banemarkeringen ligger neden under postha kortene. Så når jeg vælger at køre en bane er jeg nød til at deaktivere postha kortene for at kunne se sporet.

Andre der oplever det samme? Det er helt sikkert kommet med ver. 2.5 da jeg aldrig har haft det issue før.

/hemrik
Prøv at deaktivere City Navigator !

På min bevirker det , at banen/coursen nu igen kan ses på POSTHA kortet :shock: :shock:
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

Niels PMC wrote:
Henrik Storgaard wrote:Jeg har fået et problem efter at have opgraderet til 2.5 firmware.

Det virker som om at banemarkeringen ligger neden under postha kortene. Så når jeg vælger at køre en bane er jeg nød til at deaktivere postha kortene for at kunne se sporet.

Andre der oplever det samme? Det er helt sikkert kommet med ver. 2.5 da jeg aldrig har haft det issue før.

/hemrik
Hmmm, det er så nok prisen for at den fede pink streg ikke længere ligger over veje og vejnavne,men disse kan nu ses "gennem" den.

Der er dog lidt trøst i og med gpx track nu fungerer meget bedre,og man kan vælge at vise flere spor på skærmen i hver sin farve..Og de ses oven på Postha kortene....Så man kan stadig finde vej.

En "bane" med virtuelpartner er vel også mest tænkt til at konkurrere med sig selv (eller en andens "bane")...og så kan man alligevel ikke ligge med snuden i kortet....

Hvis man har en god samling "baner" kan disse konverteres til gpx track på www.GPSies.com.

Man skal være opmærksom på at "3. parts gpx track" med mærkelige filnavne kan få enheden til at slukke :shock:

Og det er ikke nok at "rename" filen, man skal også om man så må sige inde i "indmaden" skifte det formastelige navn ud.
Det kan man bruge en XLM editor til....Har jeg fået at vide.

Man kan også bare bruge SportTracks og:

Gem filen på dit skrivebord
Importer den til SportTracks
Giv den et simpelt navn i SportTracks
Eksporter den fra SportTracks til din GPX folder på enheden
Vælg et tilsvarende simpelt navn når du skal gemme.

Det man ser filen hedder på displayet er det navn man giver den i SportTracks..
Det filnavn man ser i gpx mappen via PC'en er det navn man gemmer som.


"der er til mange timers underholding i Garmin"
Kan man så ikke importere dem mere til Training Center - synes ikke den vil finde gpx-filer men kun crs og tcx?
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Training Center (GTC) har aldrig kunnet behandle GPX filer, så her er intet ændret.
Du burde fortsat kunne modtage historik og modtage/sende baner mellem GTC og 705'eren.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Julemanden har lige været med en 705... super fedt legetøj :lol:

Den kom med v. 2.3, anbefaler i guruer at jeg smider 2.5 på?

Syntes ikke jeg kan finde et menu punkt hvor jeg kan kalibrer den barometriske højde måler. kan den ikke kalibrers?
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Kim Bjergelefanten Holst wrote:Julemanden har lige været med en 705... super fedt legetøj :lol:

Den kom med v. 2.3, anbefaler i guruer at jeg smider 2.5 på?

Syntes ikke jeg kan finde et menu punkt hvor jeg kan kalibrer den barometriske højde måler. kan den ikke kalibrers?
Hav altid den nyeste software på !

Og højdemåleren skal ikke kalibreres..... justerer selv højden ud fra GPS-delen...Så sæt den uden for døren & tænd den et par minutter før du kører, så den kan nå at stabilisere sig :D
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Kim Bjergelefanten Holst
Alene i udbrud
Posts: 743
Joined: 29 Sep 2008, 11:56
Location: Hørsholm
Contact:

Post by Kim Bjergelefanten Holst »

Niels PMC wrote:
Kim Bjergelefanten Holst wrote:Julemanden har lige været med en 705... super fedt legetøj :lol:

Den kom med v. 2.3, anbefaler i guruer at jeg smider 2.5 på?

Syntes ikke jeg kan finde et menu punkt hvor jeg kan kalibrer den barometriske højde måler. kan den ikke kalibrers?
Hav altid den nyeste software på !

Og højdemåleren skal ikke kalibreres..... justerer selv højden ud fra GPS-delen...Så sæt den uden for døren & tænd den et par minutter før du kører, så den kan nå at stabilisere sig :D
Tak for svaret, nyeste sw er nu lagt på. Så nu skal bare lære den og kende 8)
Post Reply