Edge 705

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

Niels PMC wrote:
Kent wrote:Tak Niels :thumbsup:
Jeg samler iøvrigt lidt spredte erfaringer på dette link.....

http://www.pmc-mtb.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=704
Super
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

Er der ikke noget postha-kort over Geels ?, eller er den dækket under nogen af de andre kort ?
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Niels Haslov wrote:Er der ikke noget postha-kort over Geels ?, eller er den dækket under nogen af de andre kort ?
Nej :(

3-4 af de helt store stier i Geels kan man se på "City Navigator".

Du er måske bedre tjent med at køre efter en "course" fra et af de mange løb der er kørt i skoven....
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

Niels PMC wrote:
Niels Haslov wrote:Er der ikke noget postha-kort over Geels ?, eller er den dækket under nogen af de andre kort ?
Nej :(

3-4 af de helt store stier i Geels kan man se på "City Navigator".

Du er måske bedre tjent med at køre efter en "course" fra et af de mange løb der er kørt i skoven....
Du har nok ret....men man lader sig jo hurtig rive med...og nu da jeg har fået overført postha kortne (tror jeg....skal i skoven i dag og teste)...vil man jo gerne have de sidste par skovstier med.

Niels - Ved du om navigationen bruger skovstierne fra postha kortne, hvis man nu har en søgt en adresse, hvor man med fordel kan køre igennem skoven for at komme frem til slutdestinationen, eller holder den sig til veje/stier alene fra citynavigator?
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3294
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Niels Haslov wrote:
Niels - Ved du om navigationen bruger skovstierne fra postha kortne, hvis man nu har en søgt en adresse, hvor man med fordel kan køre igennem skoven for at komme frem til slutdestinationen, eller holder den sig til veje/stier alene fra citynavigator?
Desværre holder den sig til veje/stier alene fra citynavigator :(
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Jeg er næsten helt sikker på at navigationen ikke følger skovstier (eller veje) i Postha kortene.

Mener "turn by turn" navigation er knyttet til kortet,hvis det har den egenskab "indbygget". City Navigator har, som du skriver, denne funktion.

Men du kan vælge "Off Road" (settings/routing), så bliver du ledt af en lige line mod din destination uanset kort.

har du City Navigator på micro SD eller DVD ?

Mit DVD kort er desværre blevet låst til min 305'er....Der som bekendt ikke kan vise kort :(
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

Niels PMC wrote: har du City Navigator på micro SD eller DVD ?

Mit DVD kort er desværre blevet låst til min 305'er....Der som bekendt ikke kan vise kort :(
Jeg har det på micro sd. Jeg var lidt i tvivl om forskellen mellem lige linie og følg vejen..., men det kan jeg så næsten udlede af din tekst at lige linie er off-road, hvor den mere inddrager skovstier end hvis man vælge alternativet følg vejen...eller hva' ?

I øvrigt tak fordi du gider at øse ud af din viden (hele tiden) - multi stor hjælp.... :thumbsup:
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

"lige linie/off road" (min er sat op på engelsk) vil tage dig i lige line over søer,marker mm, så det er bare til at holde retningen :D

Når du ser på kortet, ser du så Postha sammen med City Navigator, eller skal du skifte mellem de 2 kort ?
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

Niels PMC wrote:"lige linie/off road" (min er sat op på engelsk) vil tage dig i lige line over søer,marker mm, så det er bare til at holde retningen :D

Når du ser på kortet, ser du så Postha sammen med City Navigator, eller skal du skifte mellem de 2 kort ?
Jeg mener de ses sammen. Skal checke det i dag, hvor jeg ved at city navigator ikke dækker en skovsti på ruten, som så gerne burde være der i dag efter indlæsning af postha kortene, samtidigt med de store veje lige ledes fremgår af displayet. Kan give et feedback på det efter turen.
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Niels Haslov wrote:
Niels PMC wrote:"lige linie/off road" (min er sat op på engelsk) vil tage dig i lige line over søer,marker mm, så det er bare til at holde retningen :D

Når du ser på kortet, ser du så Postha sammen med City Navigator, eller skal du skifte mellem de 2 kort ?
Jeg mener de ses sammen. Skal checke det i dag, hvor jeg ved at city navigator ikke dækker en skovsti på ruten, som så gerne burde være der i dag efter indlæsning af postha kortene, samtidigt med de store veje lige ledes fremgår af displayet. Kan give et feedback på det efter turen.
Takker....du kan jo også flytte dig rundt på kortet med "joysticken" hjemmefra sofaen, og se på f.eks. Gribskov...uden at være der.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Gudmundseth
Uden hjælpemotor
Posts: 392
Joined: 18 Dec 2007, 22:42
Location: Trondheim - Norge
Contact:

Post by Gudmundseth »

der findes flere mtb spor på denne side http://singletrackdk.wordpress.com/
Jeg har ikke selv prøvet at downloade endnu :?
Ud på tur - aldrig sur. http://utpaatur.org/blog
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

Det vi har talt om er kort, men der er mange spændende ture fra den www-side du har vist. Der er til et par gode udflugter.
Cykler du - eller hykler du
RENE :Der Alte:
Helt uden puls...
Posts: 626
Joined: 10 Oct 2006, 19:37
Location: KØGE

Post by RENE :Der Alte: »

så er der en mere i 705 klubben... mig :lol: :lol:
Rene "Der Alte" fra køge
Check "Team Pronghornracing blog"
nyheder fra det store udland
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

Når du ser på kortet, ser du så Postha sammen med City Navigator, eller skal du skifte mellem de 2 kort ?

Jeg mener de ses sammen. Skal checke det i dag, hvor jeg ved at city navigator ikke dækker en skovsti på ruten, som så gerne burde være der i dag efter indlæsning af postha kortene, samtidigt med de store veje lige ledes fremgår af displayet. Kan give et feedback på det efter turen.
Det fungerede fint. Kunne både se vej og spor/skovstier samtidigt, så navigation "direkte" skal nok kunne bruges hvis man søger gennem skoven.
Cykler du - eller hykler du
User avatar
Niels Haslov
Nu med støttefod
Posts: 801
Joined: 08 Nov 2006, 10:53
Location: Værløse
Contact:

Post by Niels Haslov »

RENE :Der Alte: wrote:så er der en mere i 705 klubben... mig :lol: :lol:
Velkommen :wink: den er bare for fed :thumbsup:
Cykler du - eller hykler du
Post Reply