Rivette vs Principia

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1320
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Post by Carsten Graff »

Niels PMC wrote: .... selvom man måske sparer et led (fin humor der Carsten,men så se lige at Rivetten er adskillige led tungere....)...
Der er ikke tale om humor men alvor :)
Hvorfor tror du, at jeg kører uden ventil møtirk i løb, men har den på som ekstra vægt træning i det daglige? Iøvrigt er det de roterende dele det er vigtigt at spare vægt på, fremfor de faste dele. Altså lette hjul, dæk, slanger, pedalarme, pedaler, kranse, klinger og kæde. Nogle få gram på hver del, og så er den samlede ekstra vægt der skal flyttes pr. løb ikke kun målbart i ton men i megamangeton pr løb. Og det skal der regnes på, hvis jeg skal på skamlen i min aldersklasse i dette løb til sommer.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4117
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

jo lettere jo nemmere,og de roterende dele vinder man- som du skriver - meget ved at gøre lettere,da man ikke skal accelerere så meget masse igang.

Det ku' jeg iøvrigt tydeligt mærke da jeg skiftede mine Mavic Crossland med Continental "Vapor" ud med et par DT Swiss/Mavic XC 717 med "Fast Fred" monteret.

Og mange bække små...... Man skal heller ikke glemme den psykiske effekt af at have forberedt sig "110 %", her tror jeg ventilomløberne kommer ind.


Hvor lang TID viser dine beregninger du du sparer på et par kædeled på en 7 timers etape...vi forudsætter du anstrenger dig lige meget.

De kædeled der har kontakt med tandhjulene kan jo godt regnes med til den roterende masse,men gælder det også for den del af kæden der ikke roterer,men blot er "trækstang" mellem krank og kassette ?
Hvis dette er rigtigt,så holder argumentet ikke,da der uanset din kædelængde vil være det samme antal led i kontakt med tandhjulene.
Ja vi er ude i fluek.....men overvej det lige.

Held og lykke med løbet,ser rigtig spændende ud.

I al fordragelighed :D

/Niels Heningsen
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Post Reply