Ny mtb, men hvilken

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Ny mtb, men hvilken

Post by HenrikJ »

Hej

Jeg står i et dilemma som mange af jer nok også har stået i tidligere i jeres MTB liv, Nemlig at gå fra en "lad mig se hvad det er" låge til en "det er skam noget jeg vil gøre noget mere ved" låge.

Men uden det store udstyrs erfaring er det lidt af en jungle selv med en masse info på nettet.

Det jeg søger en en rimelig seriøs MTB til skov med nogle lette hjul og rimelig gode komp. og som jeg kan have i en god periode frem.
Komp. kan jeg læse mig til til men rammen, gaflen og hjulene er noget svære for mig.

Har set på nedenstående:

1: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Au ... 13806_.htm
Jeg syntes det er nogle ok komp. (bortset fra skifterne og kasetten) men er i tvivl om rammen og hjulene. Umiddelbart god pris.

2: http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Au ... 17489_.htm
Igen nogle gode komp. hele vejen (dog lidt mindre god gaffel på papiret i forhold til F80X) og som jeg læser det også nogle gode hjul. Men jeg er meget i tvivl om rammen er i en god kvalitet. Prisen syntes jeg igen er meget forsuftig.

Men som jeg indledte med vil jeg gerne høre hvad nogle erfarende ryttere kan berette så jeg kan føle tryghed inden jeg kaster min opsparing til tyskalnd :o

Og til sidst, jeg talte med en cykel handler der sagde at XTR udstyret blev hurtigere slidt end XT. Har det sin rigtighed eller ville han blot sælge mig den cykel han havde hjemme ?

PS. hvor ved Holte stadion er møde stedet ??

På forhånd tak

Johannesson
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Hej du.

Jeg er absolut ikke ekspert, men kan kun lige give dig en hurtig fortælling om hvad der sker når man når til det punkt du er ved nu.. For tro mig jeg har selv været der.

Du køber en cykel, som er superfed, har ok grej, en fed forgaffel, det hele spiller bare. Så ruller du en tur med hustlerne i skoven, og så ser du hvad J-LO har af grej... :) Så indser du at uanset hvad du køber, kan man altid lire lidt mere og lidt mere og lidt mere. :) :)

Ajj, spøg til side..

Jeg vil sige at de cykler du linker til, virker fede med ok grej på. Men igen synes jeg næsten ligeså godt du kan købe cyklen herhjemme og så opgradere med ting fra de tyske sider løbende. Det siger jeg næsten udelukkende fordi jeg ikke kender de rammer der hedder RADON.

Jeg sparede omkring 3500,- på min cykel herhjemme, fordi jeg ventede med at købe til december måned. Så hvis du kan leve med at få en cykel, som hurtigt bliver "sidste års model" så ville jeg vente, medmindre du selvfølgelig ikke kan vente og har økonomien til det.. 8)

Det havde jeg ikke... :)

Held og lykke med det...
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Hov, glemte lige.... mødestedet er ved holte hallerne.
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Har hørt godt om både Radon og Canyon der kører samme koncept.
http://www.canyon.com/rennraeder/index.html?b=115

Eneste problem er at man ikke har mulighed for at prøve cyklen inden køb. Ellers kan det også anbefales at køre lidt rundt til cykelhandlere og finde sidste års model på tilbud.

Det er til dels korrekt at XTR slides hurtigt da vægten er i fokus men det er jo kun sliddele som kæde, kassette etc. Ellers vil jeg da fortrække f.eks. en XTR bagskifter fremfor en XT.

Vi mødes for enden af Holte hallen ved indgangen til skoven.
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Hej

Tak for jeres syn på sagen. Jeg er endnu ikke blevet helt sikker i min sag men det har givet nogle flere nuancer på mine overvejelser.
Og ja, efter at have fuldt med på teamhustler.dk i en periode tror jeg heller ikke jeg kommer til at imponere J-Lo :D

Vedr. mødestedet ved Holtehallerne. Jeg var der oppe til aften men mødte ikke nogen. Har jeg været uheldig i sommerferien eller har jeg været på det forkerte sted ?? (jeg var på P-pladsen nord/vest for hallerne)

Johannesson
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Der bliver stort set altid annonceret her på boardet under mountainbike hvis der er en tur. Men jeg tror også sommerferien spiller ind..
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Hvor mere præcist er boardet (skal lige lære det).
Skal jeg forstå det sådan, at der kun er ture hvis det er annonceret ??

Johannesson
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Ahhh, har fundet det under træning, ture og løb. Det var Geels skov i dag :(

Jeg prøver igen næste gang :)
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Bergman
Ny på Hustleren
Posts: 6
Joined: 02 Aug 2007, 15:04
Location: Malmö
Contact:

Post by Bergman »

Selv har jag en:

http://www.poison-bikes.de/shopart/1743.htm

Og Poison har mange forskelige modeller, alt efter vilket pris man vill betala.

Men det ær svært, nær det skal købes ny cykel... "Men den her kostar ju kun 400Euro mer, og er 1 kilo lættere...", "skal jag ha en i carbon..?"
Don't point that gun at him, he's an unpaid intern
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Endnu endgang tak for jeres tilbagemeldinger.

Det blev til en Canyon i carbon ramme (alle alu hardtail med rimeligt udstyr og til en, for mig acceptabel pris, var udsolgt).
http://www.canyon.com/_dk/roadbikes/index.html?b=113

Jeg syntes det er et rigtig godt koncept Canyon kører med (high value for money) og så har de et dansk kontor der er behjælpelige med detaljer m.m..

Jeg har trillet nogle ture og kan kun sige at jeg er super glad for den.

Så nu er det eneste der mangler at få passet Hustler træning ind med min 4 uger gamle datter :D

SES i skoven og til det sidste Dustcup
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Tillykke med den.. den ser lækker ud.
Hvad måtte du slippe?
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Det var jo fint så kan jeg endelig få set en Canyon "live". Jeg har længe haft kigget på deres tilbud som jeg syntes virker gode til prisen.
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Jeg røg desværre op på ca. 17.500,- inkl. transport. Og da jeg købte den i TDF perioden var der en "gratis" tilbehørspakke med der indeholdt stumper for ca. 2.000,-. Ting jeg alligevel skulle købe ekstra såsom forgaffelpumpe, barends, cykelkomputer, multitools m.m..

Så det enste der manglede var et par pedaler :)
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

MUMS den ser lækker ud.. tillykke med den.
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
Post Reply