Dust 3. i Rude - tilmeldt? Kommer du?

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Post by Hanne »

Selvtak for en super dejlig aften. Det der Hartzen før et dust - det kan jeg godt anbefale ;).. Pokkers hård rute, men alligevel ret meget i orden ;)....

Superkørt af alle -der var rigtig mange grønne i aften.. Det giver jo altid anledning til det store smil ;)

/H
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Tak for i går! Det var godt nok en heftig rute Hørsholm havde skruet sammen! :D
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Et stort til lykke til Hanne.

En god rute, men startloopet var for kort, eller indkørslen i 'skoven' var for smal, resultatet var at der for hurtigt blev kø.

På gensyn søndag den 3/6 til næste runde af Dustcuppen.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Flemming Elhøj
1 omgang efter
Posts: 655
Joined: 23 Apr 2007, 23:14
Location: Ballerup/Egebjerg

Post by Flemming Elhøj »

Jeg siger også tak for i går. Det var første gang jeg deltog i et race, og jeg må sige at jeg var overrasket hvor meget kø der var. Jeg skulle forbi bjeget før der begyndte at være plads på de smalle spor. Jeg startede vist i gruppe 5, altså midt i fledtet, men jeg kunne dog se ca. 90% foran os. Da jeg resultatsmæssigt havnede midt i feldtet (jeg havde chip nr 1012) så var gruppe 5 jo den rette, skulle man tro. Jeg tror at jeg skal prøve at mase mig lidt længere frem næste gang :) En anden ting jeg blev overrasket over er hvor hurtigt der bliver kørt. Jeg må vist træne noget mere. Er der nogle der har et træningsproram?
Og J-Lo, tak for tilråbende, det gav mig mod på at tage 3. runde.
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

Tak for igår, jeg tror jeg er kommet ind i en dårlig stime.. 2 defekter de sidste 2 afdelinger af dust. Begge gange havde jeg gode bener, men måtte udgå.. øv bøv. Super flot kørt iøvrigt af dig Hanne.
Flemming, intervaller er vejen frem. 2 max intervaller a´5 min og lidt syretræning det gir godt, men ellers så tag en snak med nordic sports center, de ved om nogen hvordan man kommer i form :)
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Ja, stort tillykke til dig Hanne - det var skønt at se noget andet end sort/røde farver på podiet! :mrgreen:
Jeg må også sige at jeg er dybt imponert over Jonas - det er da alt for sejt at en 14-årig kan køre sig til placeringer i herre klassen! 8)

Flemming, det var da noget af et løb at få sin debut i! - Godt kørt, at du nåede 3. omgang!
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

ja, han er hård ham Jonas.. han har ikke størelsen, men generne til at blive en fantastisk rytter, også på landevejen..
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Dan wrote:Ja super rute. Tillykke til Hanne og Peter & Skakke for de gode resultater.

Peter, det må være pga 8 taller at du kører fra Skakke. :wink:
Schhh - nu skal du jo ikke røbe alle mine tricks :wink:
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Post by Hanne »

Tak tak - I er så super til at bakke op..
Jeg vil sige godt kørt at ALLE - OG stort velkommen til dig Flemming .

Selv senior dukkede op selvom han kun lige akkurat er sluppet fri af sygdom,.. RESPEKT !!!
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
User avatar
Jais
3000+ posts = spammer
Posts: 3296
Joined: 16 Nov 2006, 10:18
Location: Gentofte

Post by Jais »

Det var sjovt at se på og heppe med familien… Også selv om at vi ikke fik afslutningen med da der var to meget tætte unger….. Jasmin fortalte mig at hun fik heppet på Teresa og Marias mor(Nr. 2 i dame =D> \:D/ ) mens jeg hentede bilen…. Super flot kørt af jer alle..
User avatar
Hanne
Med nyvasket cykel
Posts: 2321
Joined: 09 Oct 2006, 13:25
Location: Bagsværd - et split fra Hareskoven
Contact:

Post by Hanne »

Jais wrote:Det var sjovt at se på og heppe med familien… Også selv om at vi ikke fik afslutningen med da der var to meget tætte unger….. Jasmin fortalte mig at hun fik heppet på Teresa og Marias mor(Nr. 2 i dame =D> \:D/ ) mens jeg hentede bilen…. Super flot kørt af jer alle..
Og jeg nåede faktisk at høre det, men jeg var så koncentreret om at køre, så jeg ikke kunne svare.. Hils hende og sig at det var dejligt at hun heppede på mig
Hvis alt er under kontrol - så kører du for langsomt.
http://cykelmyginden.blogspot.com/
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Havde ok ben på første omgang, kørte ca. samme omgangstid som de jeg plejer at sammenligne mig med – var faktisk ok tilfreds med at ligge mig på hjul af Kaj, specielt med det minimum af træning jeg har fået lagt for dagen i år, pga. af den skide ryg - havde dog en lortestart, hvor jeg efter 500 meter måtte stoppe og hive et stort træ ud af mit forhjul. Hvilket betød at Johnni, Hanne, Rust, Diana mf. forsvandt i mellem venner og fjender, jeg kunne kun lige se Kenneth fra Ritter i den grønne trøje, så ham satte jeg krogen i. Efter et par km. Røg jeg forbi Kenneth på en bakke, og smokede ham derefter (hoho). Kaj kørte som vanligt rutineret, uden at give for meget gas, og jeg havde det fint på bagsmækken, følte faktisk et vist overskud (for en gang skyld) troede faktisk jeg ville gennemføre, men…..

Ved den lede dobbelt bakke måtte Kaj kapitulere, da han havde en siver på forhjulet, surt da han jo er god til at hente mange ryttere som har lagt for hård ud, – been there, done that – men; ”så må jeg jo bare klare det selv” tænkte jeg.

Jeg havde rigtig god speed på de flade stykker, faktisk hentede jeg rigtigt mange her, nærmest fløj forbi, de føltes godt. På stigningerne hører jeg jo ikke til ”light weight” drengene, så her tabte jeg nogle af de placeringer som jeg lige havde nappet på det flade, pisse frustrerende, men så må man jo bare starte på at træne – jeg blev enig med mig selv om at jeg bare skulle holde mig i ro, og fortsætte med en så lav puls som muligt, og lade de andre passere, for jeg ville alligevel hente dem igen på de næste flade stykke.

Lige inden den store bakke ved søen, skulle vi passere rutens største mudderpøl, jeg havde lige hentet en håndfuld ryttere på det flade stykke inden vi igen kørte ind på singletrack, men jeg havde ikke nået at overhale. Da vi nåede til mudderhullet, hoppede de af cyklerne og løb ind mellem træerne for at undgå mudderet, jeg så derfor mit snit til at overhale, ved at fortsætte gennem mudderet i stedet for at trække, jeg gav derfor lidt mere gas, og løftede forhjulet for at fortsætte ud i pølen med vægten på baghjulet. Det gik også rigtigt godt de først 5 meter, lige indtil forhjulet igen ramte jorden! Da hjulet satte sig i mudderet gik det i til narvet, hvilket betød at cyklen stod stille, og jeg fløj ud over styret med en 20-30km i timen. Det hele foregik nu i slowmotion, jeg husker at mudderet kom tættere og tættere på mit venstre øje, jeg nåede ikke at tage for med hænderne overhovedet, så jeg ramte underlaget med venstre side af ansigtet først, derefter med skulderen, hvorefter hele venstre side at kroppen fulgte efter. Det var godt at mudderpølen var 20 cm. Dyb, for jeg slog mig ikke voldsomt, fik dog lidt knops, men kunne fortsætte efter at have samlet mig selv op, og gravet det værste mudder uf af gear, hjelm og øre…

Desværre sluttede mit løb ved næste store bakke, da mine gear ikke fungerede, nok en kombination af mudder og et lille slag på bagskifteren.

Tak til de andre grønne som var med, det var en fed aften! Vi SKAL dog for fremtiden have bannere med, så vi har et samlingspunkt i skoven før og efter løbet!

Velkommen til Flemming, vores seneste medlem – vi skal lige have givet dig adgang til det hemmelige, det samme gælder Kenneth Skafte fra Ritter! I hører nærmere.

MTB er for fedt!
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

J-Lo, god historie. Godt at mudderpølen var en 20-30 meter så du kunne nå at stoppe din fremdrift :D

Er vi heldige at der også var en fotograf tilstede?? :mrgreen:
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Go' historie, synd at skiftet efterfølgende voldt kvaler, men det lyder lidt som om du for et kort øjeblik glemt at du var Jakob Lohmann og i stedet troede at du var Jacob 'baghjul' Lauritzen :D :D

Forhåbentligt kan skiftet justeres :?:
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

fin story JLO....

Jeg var ligesom en del andre grønne uheldig at punkterer efter 1/2 omgang da jeg lå lige i halen på BO.... jeg smed så en slange i (tog en krig med alt det latex fnidder), men så virkede Co2 pumpen ikke ordenligt, så jeg lånte en pumpe af Rico, der gik og ledte efter sit pulsur !!
Men desværre knækkede ventilen så, og så luntede jeg hjem mod mål.... her fik jeg hustlet mig til en slange af Anne-Sofie N., så jeg i det mindste kunne tage en hygge runde...

Så alt i alt lidt af et antiklimax for mig, det er vist første gang jeg decideret er udgået (selvom jeg blev reg. for en omgang).

Flot med nr.2 plads til Hanne pigen
Post Reply