Dustcup #2, Ganløse Eget, 9/5

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Diana
Cykelmyg
Posts: 950
Joined: 19 Oct 2006, 23:40
Location: Valby Bakke

Post by Diana »

Palle 'PS' Madsen wrote:Desuden er det da en god oplevelse at overhale vores skønne sild :wink: :)
Tak :lol:

...og til Morten....mit indlæg var ikke et pive indlæg...træner som død i helvede...og håber også at jeg kan blive hurtigere...er ikke ude på at "springe over hvor gærdet er lavest" og er klar over at alle folk gerne vil stå optimalt til starten...en lille afstand i sek/min i forhold til Dust 1 resultat bliver mega..hvis du står i to forskellige boxe...

Håber at der kommer i officiel udmelding på det punkt...for man får forskellige svar afhængig af hvem man spørger.. og man handler selvfølgelig ud fra det svar, der giver mening for en selv, der er klart... Hvis nogen siger....Du skal bare stille dig sammen med de andre piger, så gør jeg det...
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Boksene bliver revideret før hvert løb.

Det blev besluttet at alle starter samlet i Dusten i år, det kan man tale for og i mod, jeg er mest til klasseinddelte starter som sidste år, men det er besværligt. Vi er nødt til at overholde vores bokse, eller bede om dispensation fra reglen, det er jo muligt via dustcup.dk - ellers smuldre det hele, og vi kan droppe alt om bokse. Der er sikkert en del som rykker frem i andre bokse, men det ses jo på inddelingen af farten ikke er det, så må man kæmpe sig op til de andre på sporet, eller gennem afdelingerne gennem sæsonen - udgangspunktet er / var jo ens for alle ved afd. 1.

Smid en mail til Dustcup, inden en afdeling, så ordner det sig nok
Last edited by Jakob 'J-Lo' Lohmann on 11 May 2007, 13:30, edited 1 time in total.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Faktiske er der info på dustcup.dk, nemlig på siden med inddelingen før hvert løb:

Ideen med boxlisterne er ikke at skabe et system hvor man skal arbejde sig op igennem starboxene (som f.eks. ved Eremitageløbet)

Ideen er at alle står lige præcis der hvor de passer i niveau. Kun på den måde opnår vi at der bliver mindst muligt kø.

Det er dit ansvar at hjælpe til med det ved: Ikke at stille dig for langt frem eller tilbage i forhold til dit niveau. Vi er helt klar over at boxlisten (der er baseret på det samlede resultat i den overall stilling) nemt kan være misvisende for dit niveau - pga uheld eller andet.

Hvis du mener at din placering ikke svare til dit niveau kontakter du os på

rytter(snabela)dustcup(dot)dk

Skriv dit rytternummer i subject/emne - det gør det nemmere for os!
Mikkel - PMC
Ny på Hustleren
Posts: 3
Joined: 06 Jul 2006, 16:52
Location: Søborg
Contact:

Startboxe

Post by Mikkel - PMC »

Man kommer ikke uden om, at Dustcup er meget populær. Cuppen arrangeres af nogle af de største klubber på Sjælland og hjemmesiden er blandt de første på google, hvis man som udefrakommende leder efter et motionsløb.

Derfor kommer der mange, der alle er på hver sit niveau. For at alle kan have en god dag i skoven, har man indførst systemet med startboxe, så langsommere ryttere kan få plads og tid til at passere forhindringerne på ruten i et tempo, som deres teknik tillader. De hurtigere ryttere undgår kø og man undgår formentlig en del styrt, da der skal færre overhalinger til.

Hvis en langsommere rytter stiller sig forrest, skal forholdsvis mange forbi en enkelt og det kan skabe kø. Hvis en hurtig rytter derimod stiller sig ned bagerst skal denne ene forbi mange og det giver et bedre flow.

Selvfølgelig er det sjovest at dyste mod nogen, der ligner en selv eller som man kender godt. Derfor har klasseinddelingen den fordel at den fordrer en sådan rivalisering. Problemet med klasser kan for eksempel være en ungdomsrytter, hvis klasse i forrige sæson startede bagerst, der kører i top fem og således skal uden om 300. Det modsatte problem er værre men ligeså sandsynligt. Derfor skaber klasseinddeling kø.

Box-inddelingen er altså at foretrække, da den tager hensyn til flest muligt. Den eneste gang jeg har vundet ungdomsklassen, startede jeg 150 ryttere bag de to ellers hurtigste fra ungdom, da der var samlet start i det pågældende løb. Da ruterne også er rundstrækninger skal man nok møde sine foretrukne modstandere og med elektronisk tidstagning er det let at sammenligne omgange.

Det mest retfærdige må være, at man rykker ned i startbox, hvis man ønsker at køre sammen med nogle bestemte.

Det ville være rart med flere dame- og ungdomsryttere, men at tillade dem privilegier på baggrund af deres klasse er diskrimination.

Der er måske/ måske ikke mange, der ikke placerer sig hvor de hører til, men fordi dame og til dels ungdom er så små klasser, lægger man mærke til dem der gør det. At være en minoritet fritager ikke en fra reglerne, men modsat et medlem af majoriteten, bliver man genkendt, hvis man snyder, for det er hvad det er. Med det sagt, skal man huske, at Dustcup er et motionsarrangement for alle. Det er vigtigt at have det sjovt, og der er DCU-løb for de hurtige.

Min pointe er: Der skal være plads til alle og med så få gener som muligt. Det gøres bedst ved at følge Dustcup-organisationens retningslinier.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Det var skam hverken min mening at være sur eller ødelægge noget for nogen. Det er heller ikke noget problem at komme uden om Diana,hvis man altså kører hurtigt nok.

Kan også godt forstå at I vil stå sammen,men jeg er nu ret sikker på at i den sidste ende så bliver jeres indbyrdes placering den samme.
Og så er start systemet i år jo baseret på box og ikke klasse systemet.

Det er det principielle i at man bør stille sig der hvor man matcher,mand,kvinde ung eller gammel som jeg vil gøre opmærksom på......Da det sikre den mest glidende måde at afvikle løbene på.

Når det lige er pigerne jeg nævner er det fordi det er så nemt at se,da der jo kun er så få af dem.

Og som jeg næsten indledte,så var det mest fordi det morede mig at se....

:D

mvh Niels H.


Skal selvfølgelig ikke glemme det vigtigste...Det var en rigtig god rute,med fin udnyttelse af de muligheder der er den skov.
Tak for en god aften.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Palle 'PS' Madsen wrote:Der er ret få piger/kvinder i denne sport, men hvis I vil af med dem der trods alt er, så skal I da bare blive ved med at være efter dem som I er nu. :?

Kan sagtens følge Diana i at hvis man skal have en chance for at følge med sine konkurrenter, så er man nødt til at starte med ens betingelser. Fact er at starten er meget vigtig i Dusten.

Desuden er det da en god oplevelse at overhale vores skønne sild :wink: :)
Jeg er da stolt over de grønne piger, ingen tvivl om det, jeg prøver bare at melde klart ud.

Nu er det jo box 3 vores skønne og hurtige piger står i (som jeg godt er klar over træner seriøst) , og ikke box 14, så det er vel rimeligt OK, da Diana og f.eks Rust køre nogenlunde samme tid, og der er immervæk stadig langt op til AS Nørgaard (10 minutter) - men jeg er sikker på at i rykker mere her henover sommern, så bare klø på.

Nok om det, vi ses i Harzen :wink:
User avatar
J.L
Ny på Hustleren
Posts: 40
Joined: 21 Jul 2006, 21:51
Location: Örkelljunga

Post by J.L »

:-({|= Tør øjnene og kør cykelløb....
User avatar
Diana
Cykelmyg
Posts: 950
Joined: 19 Oct 2006, 23:40
Location: Valby Bakke

Post by Diana »

Morten Hartvigsen wrote:....der er immervæk stadig langt op til AS Nørgaard (10 minutter)

...og 1:43 i Dust 1...
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
User avatar
Jesper H.V.L.
Helt uden hænder!
Posts: 93
Joined: 06 Jun 2006, 00:29
Location: Denmark
Contact:

Dælme..

Post by Jesper H.V.L. »

Dælme en interessant diskussion I har gang i dér...

Men hvad skal man sige? Kiks fra marie! http://www.kinagrill.dk/ OK - jeg kunne ikke lá vær´ :mrgreen:

Derudover - mine billeder fra dust #2 er på vej. Men jeg havde lige 12 Gb hestevognsbilleder jeg skulle have gennem maskinen, før jeg kom til de 5 Gb cykelbilleder.

Så forvent dem inden weekenden er omme 8)

P.S. Forresten kan et indlæg i et andet webforum med link til mine hestebilleder ses her:
http://www.heste-nettet.dk/forum/14/551298/551298/
http://www.exprimere.dk/
...Et fotografi er en kopi at et øjeblik.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Tak for en underholdende diskussion :D :D

Jesper, flotte billeder as usual. Selvom motiverne er lidt tvivlsomme :mrgreen:
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Re: Dælme..

Post by Charlotte vM »

Jesper H.V.L. wrote:
P.S. Forresten kan et indlæg i et andet webforum med link til mine hestebilleder ses her:
http://www.heste-nettet.dk/forum/14/551298/551298/
Super fede billeder! - det er bestemt ikke nemt at tage billeder af heste... Med mit top-langsomme internet hvad jeg ikke lige tålmodighed til at vente på at de alle sammen havde loadet, men jeg synes især at billedet af de 4 sorte Welsh Cob´s (ligner det i hvert fald!) m. de hvide aftegn er super godt! - Jeg vidste slet ikke at du tog billeder af andet end MTB´ere... 8-[
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Jesper H.V.L.
Helt uden hænder!
Posts: 93
Joined: 06 Jun 2006, 00:29
Location: Denmark
Contact:

Re: Dælme..

Post by Jesper H.V.L. »

Charlotte vM wrote:Super fede billeder! - det er bestemt ikke nemt at tage billeder af heste... Med mit top-langsomme internet hvad jeg ikke lige tålmodighed til at vente på at de alle sammen havde loadet, men jeg synes især at billedet af de 4 sorte Welsh Cob´s (ligner det i hvert fald!) m. de hvide aftegn er super godt! - Jeg vidste slet ikke at du tog billeder af andet end MTB´ere... 8-[
Ja - de er lidt store billederne. Men jeg synes det er lidt sjovere at lægge de store ind.

Nej det er ikke helt let med heste. Forhindringskørslen er endnu sværere. De kan jo vælge den vej de vil gennem forhindringen, så længe de kører gennem de 3-4 "porte" de skal. Bedst som man tror de kommer mod én - drejer kusken den anden vej... øv :?

Men jo - det er fire welsh cob's på billedet! Jeg vidste ikke du vidste noget om heste :D

Jeg var faktisk til Welsh Pony Dag sidste sommer, da en kollega har en datter der ride welsh:
http://www.exprimere.dk/coppermine/thum ... p?album=62

Men jeg tager da billeder af meget andet en MTB'ere. Selvom det selvfølgelig klaaaart er det sjoveste :wink: Hvis du har lyst kan du jo bare kigge i galleriet på min web side, og se hvad der er af andre billeder:
http://www.exprimere.dk/coppermine/

/j.
http://www.exprimere.dk/
...Et fotografi er en kopi at et øjeblik.
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Re: Dælme..

Post by Charlotte vM »

Jesper H.V.L. wrote: Men jo - det er fire welsh cob's på billedet! Jeg vidste ikke du vidste noget om heste :D
Jow, jow, det gør jeg skam... Selv om jeg ikke selv rider mere; det er knapt to år siden at jeg solgte mine heste og sprang fra berideruddannelsen som jeg var igang med... - Og så småt begyndte at køre MTB igen! :mrgreen:
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10100
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Jern heste er det der skal til - bliver (næsten) ikke syge, og koster en slik til sammenligning :-)
torleifj
Helt uden hænder!
Posts: 58
Joined: 16 Oct 2005, 21:56
Location: Slangerup

Post by torleifj »

Ak ja, starten er et af de uløselige problemer. Det er umuligt at gøre alle tilfredse.

Lige med hensyn til at rykke sammen er det lidt paradoksalt at den indledene gnist til diskussionen kom fra PMC - hvor uskyldigt den så end var ment. I HotCup har vi, iøvrigt på Jacob Lauridsens opfordring, tilladt at man rykker sammen (vidste du det Niels?), dog ikke i box 1 og 2. Vi har færre deltagere i HotCup, og dermed er problemet ikke så stort. Man kan mene at det bidrager til forvirringen at vi ikke kører med fælles regler, men der skal vel også være en lille forskel.

MVH Torleif.
I have made up my mind, don't disturb me with facts!
Post Reply