HotCup onsdag i Tisvilde

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

HotCup onsdag i Tisvilde

Post by Jan Lohmann »

Hvem dukker op på onsdag?

Har netop, som eneste Hustler, været på en god rutefremvisning arr. af Torleif og co.
Til DMK kan jeg oplyse at det er muligt at holde styr på 20 personer og få alle med rundt første gang ;-))

Ruten en god, uden de stejleste bakker. Jeg kørte alle på nær en passage som jeg anser for livsfarlig. Det er nærmest en stor grøft med rødder. De skrappe kan måske nok køre den, medens resten må gå!

Stedet ligger et stykke inde på ruten så de hurtige undgår nok køen her!

Ruten er for en stor del singletrack, men det er ofte muligt at passere.

Stigningerne er seje og der er en del mere sand end jeg husker det fra tidligere. Enkelte af skovstierne er mere seje end de umiddelbart ser ud til, for når man kommer med høj puls så trækker de 'lange' stigninger søm.

Turen til Asserbo Ruin ta'r ca. 1 time fra København (30 min fra Farum).

Jeg glemte at en omgangstid, på de 7,7 km, vel ligger på 20 - 30 min. Rute fremvisningens første omgang var på 32 min!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Charlotte vM
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 31 Oct 2006, 18:05
Location: Slangerup

Post by Charlotte vM »

Jeg synes nu altid, at der er mange, lange sandstrækninger på den rute deroppe.. Men det lyder da som en okay rute... :)
- Jeg kommer på onsdag!
"Pain is temporary, quitting is forever"
Følg livet på landet!
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Ruten er stort set som sidste års PMC løb samme sted:
Det "væmmelige sted" kommer efter ca 2,3 km....Jonas & Grønbech kan sikkert nemt køre det,men os mere dødelige gør nok klogt i at hoppe af...

Det er heldigvis en passage der starter med at køre op,så man kommer ikke med fuldgas ned i noget helt umuligt..

Men pas på jer selv.

ruten her :

http://trail.motionbased.com/trail/epis ... ue=2592830

mvh Niels H
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Har også tilmeldt mig så jeg håber at vejret holder :D Jeg kører fra Sydhavnen kl ca 16 hvis der er nogen der skal have et lift (skal kun til Lyngby på hjemvejen).
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg kommer da også, hvis ellers mit højre ben bliver ok - har for 3'die gang på 3uger fået et insekt bid, så benet er mega hævet :cry: :cry: tror efterhånden jeg må til lægen for det holder ikke.

Men hvad er det for en ny farlig passage ? Den har åbentbart ikke været med før ?
User avatar
Martin
Nu med dunk!
Posts: 868
Joined: 27 Nov 2006, 22:36
Location: Islands brygge
Contact:

Post by Martin »

jeg kommer...
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Morten Hartvigsen wrote: Men hvad er det for en ny farlig passage ? Den har åbentbart ikke været med før ?
Den er ikke ny,har været brugt flere gange før;så hvis du før har kørt i Tisvilde kender du den godt.....

mvh Niels H
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Niels PMC wrote:
Morten Hartvigsen wrote: Men hvad er det for en ny farlig passage ? Den har åbentbart ikke været med før ?
Den er ikke ny,har været brugt flere gange før;så hvis du før har kørt i Tisvilde kender du den godt.....

mvh Niels H
tak så er jeg mere rolig.... nåe det må være den der mega store rod på tværs, der hvor det går op-ned-op-ned, rod, ned og op og så op på grusstien til højre :-) .... Den kan godt køres med lidt træning.. jeg må dog indrømme at jeg ikke har 100% hit rate der :wink:
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Morten Hartvigsen wrote:Men hvad er det for en ny farlig passage ? Den har åbentbart ikke været med før ?
Jeg tror det er den ned & opkørsel som kommer efter et par km i slutningen af noget singletrack. Først en lille opkørsel, stejl/drop nedkørsel og så meget kort stejl opkørsel med rødder. Nærmest en 5-7 meter bred grøft. og den er der nok ikke mange som kører :wink: Klubmesteren gør det sikkert.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Man kører ganske rigtigt skarpt til højre efter dette stykke,som nævnt efter ca 2,3 km...Der er en slags trappe op.

mvh Niels H
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Niels PMC wrote:Man kører ganske rigtigt skarpt til højre efter dette stykke,som nævnt efter ca 2,3 km...Der er en slags trappe op.

mvh Niels H
Jeps, det er den jeg tænker på så...... KÆMPE rod ...
User avatar
Diana
Cykelmyg
Posts: 950
Joined: 19 Oct 2006, 23:40
Location: Valby Bakke

Post by Diana »

Jeg kommer :lol:

Var oppe og køre ruten, søndag, efter arbejde, og ja, der er en KLAM grøft... kunne ikke komme igennem...men prøver til løbet...man skal bare være hurtig på bremsen...så man ikke triller bagover... :roll: hvilket nok ikke ender uden knubs :cry:

Mit råd...gi´den gaz nedad og håb at du kommer helt op på den anden side...ellers BREMS...klik ud og løb resten...

Vi ses.
Ses i skoven. Kører for de BLÅ.
Dansk Moutainbike Klub. www.mtb.dk
User avatar
Rust
Helt uden teknik
Posts: 433
Joined: 02 Dec 2003, 19:42
Location: Herlev

Post by Rust »

Rust og CJ kommer også.
torleifj
Helt uden hænder!
Posts: 58
Joined: 16 Oct 2005, 21:56
Location: Slangerup

Post by torleifj »

Morten Hartvigsen wrote:
Niels PMC wrote:Man kører ganske rigtigt skarpt til højre efter dette stykke,som nævnt efter ca 2,3 km...Der er en slags trappe op.

mvh Niels H
Jeps, det er den jeg tænker på så...... KÆMPE rod ...
Ja, det er den. Forskellen fra tidligere er at roden er mere blottet, så man kommer ikke over ved at køre lige på som man tidligere kunne. Det er til gengæld ret nemt at komme op, hvis man giver gas og tager den til højre. Forsøger man at tage den forsigtigt er man til gengæld fortabt.

Hullet ser skræmmende ud fordi der er mudder i bunden. Har man balancen på roden og sit ungdoms vovemod bevaret (og hvis der ikke står en fodgænger i hullet), så kan den køres, ellers er det bedst at stå af. Igen er det umuligt, hvis man forsøger at være forsigtig.

/Torleif.
I have made up my mind, don't disturb me with facts!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Held og lykke til de grønne i dag!

Jeg kommer nok desværre ikke selv, så vi ses til dusten.
Post Reply