MTB: BikersBest Marathon 47/103km - 1 oktober kl. 9

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

MTB: BikersBest Marathon 47/103km - 1 oktober kl. 9

Post by Morten Hartvigsen »

User avatar
jannik 'lordy' stuhr
Bagfra højre-om!
Posts: 1073
Joined: 24 Feb 2006, 18:06
Location: Værløse
Contact:

Post by jannik 'lordy' stuhr »

jeg er meldt til JA PÅ CYKEL ;)
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg kører det ikke, vil langt hellere støtte Hillerød Cykelklub, og deltage i Gribben weekenden efter.

Synes stadig MTB Marathon er alt alt for dyt.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

lordy wrote:jeg er meldt til JA PÅ CYKEL ;)
god stil der..

Jeg har tilmeldt mig. Er der nogen der kan forklare mig

1) Hvorfor det koster 350-450 kr??
2) Hvorfor er der 1000 deltagere??

og til sidst: Hvordan er ruten?? Jeg har hørt noget om masser af grusvej og ikke mange hm??
User avatar
Johnni JJ
Nu med chainsuck
Posts: 330
Joined: 22 Aug 2005, 10:01

Post by Johnni JJ »

dan wrote:
lordy wrote:jeg er meldt til JA PÅ CYKEL ;)
god stil der..

Jeg har tilmeldt mig. Er der nogen der kan forklare mig

1) Hvorfor det koster 350-450 kr??
2) Hvorfor er der 1000 deltagere??

og til sidst: Hvordan er ruten?? Jeg har hørt noget om masser af grusvej og ikke mange hm??
Hvorfor den er så dyr, ved jeg ikke. Jeg syntes også det er dyrt, men det er et kæmpe løb, som kræver meget planlægning. Der er flere depoter undervejs i løbet, jeg har kørt løbet 2 gange for et par år siden.

Noget af den rute vi skal køre på søndag, er den samme som til 104 km i Hillerød - at man skal køre igennem en sø, hvor man får våde fødder, det sker efter ca. 70 km. Det er noget jeg syntes er totalt åndsvagt, fordi man så kører med våde fødder resten af ruten. :cry:

Men det er en forholdsvis flad rute med masser af grus, men tro mig, det er hårdt de sidste 20 km, der er man rimlig træt.
Dem der er gode og hurtige til landvejog mange træningstimer, er den helt perfekt.

Jeg regner også med, måske at køre den.
Grippen er jo en uge før, den skal jeg også lure lidt på.

Vi ses på søndag :wink:
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

JJ, tak for svaret. Gribben køres den 15. oktober, dvs 14 dage efter.
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

dan wrote:JJ, tak for svaret. Gribben køres den 15. oktober, dvs 14 dage efter.
Ja 14 dage efter MTB Marathon. Øbro cykler har flyttet sit arrangement til før Gribben, således at det har suget de fleste deltager fra Gribben. :cry:

Synd fordi Gribben går til ungdomsarbejdet i Hillerød cykelklub.

Gribben er ren grussti, og det jeg har prøvet af MTB Marathon ruten ligner også ren grussti, men JJ kan måske fortælle os lidt mere.

Jeg kører selv Gribben, den lange!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

lordy wrote:jeg er meldt til JA PÅ CYKEL ;)
Jeg ved ikke helt om jeg deltager endnu.

Du kan godt låne min Thule 930 cykelholder, men ellers har jeg også 2 andre alm. til hænger krog.

NB Rasmus Bentzen en magen til, som er til salg.
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Jeg regner med at komme - mest fordi jeg hverken kommer til at køre Dust finalen eller gribben, suk :( ....jeg må trøste mig med at jeg er i Kina i det tidsrum 8)

Nå, men firmaet giver et klækkeligt tilskud til MTB-marathon, så det gør ikke så ondt. Spørgsmålet er så: 47 eller 103?!? vi får se!
Image
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Kina lyder fedt!!! Jeg stemmer for en klubtur ;) Held og lykke i Hillerød, mon ikke det skal være den lange!
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1319
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Post by Carsten Graff »

Hustlerfarverne på denne dag bliver ikke vist af mig. Jeg er i Bruxelles i den weekend og fylde mig med belgisk chokolade, øl og muslinger med pommes frites.
Og så har jeg hørt, at der går 3 arbejdsløse læger rundt, som ellers har været travlt beskæftiget med diverse cykelryttere. Så dem havde jeg tænkt mig at opsøge og tilbyde at blive tilknyttet et mindre, men meget seriøst MTB hold. Er der evt. en der ligger inde med tlf. nr. til Bjarne Riis, han må have nummeret til disse herrer, så jeg kan ringe til dem og melde min ankomst. :?
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Lyder som en rigtigt cykelmenu, lækkert. Hvis vejret er godt, triller jeg op og hepper, altså i Hillerød...
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Det lyder som en super ide Carsten :idea: Så kan vi også allesammen køre sport næste år :lol:
Mener i øvrigt, at du kan fange Bjarne & Co på dette nummer hvis du vikelig mener det: 24 44 52 36
Image
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Dan lige et par rettelser til JJ beskrivelse..

har haft dette lob som et vigtigt mal de seneste aar, men det er det jo saa ikke mere...

Men vandet kommer for det forste forst efter 90km - saa det vade fodder er ikke helt saa slemt - personligt synes det er sjovt men det er jo forskelligt... De seneste to aar har den ikke vaeret med pga vandstand i soen og i stedet har vaeret en ond bakke - den maa jeg med skam indromme jeg ikke har provet for jeg er jo udgaaet de seneste to aar...

Ruten er NEM - men pas alligvel paa for den er lang. Pkt 1 alle ligger mega haardt ud, og de 30 km til forste depot er vaek pa en time... og man har en tendens til at blive ved med at give gas.. men pas paa for efter ca 50 gaar den op og ned paa grus og de taerer altsa...

Naar man nar til sidste depot kommer der lige et par onde bakker men ellers er det vaerste klart overstaet.. men din tid bliver afgjort paa min midten af lobet som jeg ser det....

held og lykke...
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Tak, jeg forsøger at holde mig lidt tilbage i starten, men det bliver nok svært. :)
Post Reply