Gribben???? MTB i Gribskov

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Hvor kan man se resultater?
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Niklas Freydberg wrote:Hvor kan man se resultater?
aner det ikke :D men jeg har hørt rygter om at du var flyvende idag??
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2778
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Selv om Alice ikke helt er hustler endnu (skabshustler) :) skal der lige lyde et STORT tillykke for den flotte 3. plads på den lange hos pigerne, SMUUUUKT!
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Tillykke med den flotte 3.plads
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Hvor mange KM har i andre kørt på 1 omgang?
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Post by Palle 'PS' Madsen »

Tillykke til jer som klarede jer igennem og fik fine resultater.
For mig udviklede det sig til lidt af et møj-løb. Hvis jeg havde vidst at vi skulle køre på barberblade og flinteøkser, så havde jeg forberedt mig bedre. Jeg havde 2 punkteringer og da jeg checkede mine dæk da jeg kom hjem, fandt jeg ca 20 steder i hvert dæk hvor der var skåret igennem. :evil:
Fra nu af køre jeg med dobbelt indlæg i dækkene. Det der punkteringsfis gider jeg ikke mere.
Ellers en go rute, gode forfriskninger bagefter og fint vejr. :)
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

PS wrote:Tillykke til jer som klarede jer igennem og fik fine resultater.
For mig udviklede det sig til lidt af et møj-løb. Hvis jeg havde vidst at vi skulle køre på barberblade og flinteøkser, så havde jeg forberedt mig bedre. Jeg havde 2 punkteringer og da jeg checkede mine dæk da jeg kom hjem, fandt jeg ca 20 steder i hvert dæk hvor der var skåret igennem. :evil:
Fra nu af køre jeg med dobbelt indlæg i dækkene. Det der punkteringsfis gider jeg ikke mere.
Ellers en go rute, gode forfriskninger bagefter og fint vejr. :)
Også et tillykke fra mig til de som kom godt igennem!

Med mine 3 punkteringer kan jeg let tilslutte mig dit udsagn, men hvad er et 'dobbelt indlæg' :?:

Har de som gemmenførte uden punktetringer erfaringer som de vil/kan øse af??

Havde I gjort noget specielt for at undgå punkteringer/kørte I med indlæg/Hvor meget lufttryk kørte i med?
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2778
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Palle: Hvilke dæk kørte du med?

Jeg havde pumpet mine dæk op til 3 bar / 40 psi. Det er 10 psi mere, end hvad jeg plejer at køre med, når jeg kører XC.

Jeg kørte med Racing Ralph bagpå og et gammelt slidt Roll X fra Specialiced foran (jeg var for fedtet til at købe endnu en Racing Ralp her når muddersæsonen nu sætter ind)

Slangerne er af Latex.

Jeg tror, det er meget normalt, at et ikke helt nyt dæk har en masse huller i sig. Derfor kan det sagtenst stadig bruges.

Min erfaring mer Latex slanger er, at man punkterer meget mere sjændent end med almindelige slanger. Så koster de naturligvis lidt mere, men det er godt givet ud, når man slipper for at stå og slås med pumpen ude i skoven :-)
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Jan Lohmann wrote:
PS wrote:Tillykke til jer som klarede jer igennem og fik fine resultater.
For mig udviklede det sig til lidt af et møj-løb. Hvis jeg havde vidst at vi skulle køre på barberblade og flinteøkser, så havde jeg forberedt mig bedre. Jeg havde 2 punkteringer og da jeg checkede mine dæk da jeg kom hjem, fandt jeg ca 20 steder i hvert dæk hvor der var skåret igennem. :evil:
Fra nu af køre jeg med dobbelt indlæg i dækkene. Det der punkteringsfis gider jeg ikke mere.
Ellers en go rute, gode forfriskninger bagefter og fint vejr. :)
Også et tillykke fra mig til de som kom godt igennem!

Med mine 3 punkteringer kan jeg let tilslutte mig dit udsagn, men hvad er et 'dobbelt indlæg' :?:

Har de som gemmenførte uden punktetringer erfaringer som de vil/kan øse af??

Havde I gjort noget specielt for at undgå punkteringer/kørte I med indlæg/Hvor meget lufttryk kørte i med?
Hej Jan

Jeg kørte ikke igår men et dæk som Racing Ralph var sikkert ikke godt. Når det er meget grusvej fungerer et dæk med høje/store knopper bedre synes jeg. Det holder selve dækket lidt længere væk fra underlaget (giver det mening?) Jeg ved ikke hvor meget indlæg hjælper? De fleste punkteringer på grusvej sker sikkert nedefra fra og ikke fra siden.

Dæktryk ved jeg ikke...andet end hvis du kører med for lavt så risikerer du snakebite (hvor slangen bliver trykket helt flad mod fælgen). Afhængig af din vægt, da jeg kørte med slanger brugte jeg ca 2.7-2.8 bar.

Der er nogen som aldrig punkterer (fx Casper. Han siger han er punkteret 1 gang på 2 år :!: muligvis fordi han ikke kører så meget :D ) Jeg er punkteret mindst 10 gange i år. Men kun får gange efter jeg har skiftet til tubeless og der har snasken lukket hullet
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Post by Palle 'PS' Madsen »

Dobbelt indlæg var bare for at overdrive.
Men fra nu af vil jeg gøre alt hvad jeg kan for ikke at punktere. Det bliver nok noget i stilen af latex slanger, indlæg + hvad der ellers findes af spidsfindigheder og tricks. Input modtages gerne. :wink:
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Tak for flere gode indlæg.

1) Jeg kørte med slangeløse Racing Ralph, nok en dum ide med tanke på de flintesten som var strøet udover stierne. Et dæk med flere konpper, som foreslået af Dan, var nok bedre, men jeg har ingen erfaring!

2) De sidste 2 gange jeg kørte Gribben punkterede jeg overhovedet ikke, men dengang var dækkene bare noget som var på cyklen. dvs. jeg havde ingen intensioner om lav rullemodstand etc. Jeg tror også at jeg dengang kørte med indlæg.

Så konklusionen for mig er slanger og indlæg!

Jeg har gode erfaringer med indlæg på min racer, hvor jeg aldrig er punktet med indlæg, men flere gange uden!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg kørte også med Racing Ralph og latex uden problemer, lav rullemodstand er vigtig på en sådan rute. De seneste 2 år har jeg kørt på semislick uden at punktere. (Mindre knop end RR)

Kunne dog godt være tilbøjlig til indlæg næste gang, selv om jeg aldrig er punkteret i dette løb, vil dog aldrig køre med indlæg på singletrackruter som Dust og slush.
Post Reply