MTB: Dust 10/9 - St. Dyrehave

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2780
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Image
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

jeg havde feber og var IKKE i byen lørdag
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1319
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Post by Carsten Graff »

DustCup afd. 10 St. Dyrehave - Løbsberetning

Jeg havde trænet rimligt målrette mod dette løb. Jeg havde min MTB debut her for 1 år siden, så jeg vidste, at der mest af alt var tale om en tonser rute, uden de store tekniske udfordringer. Der viste sig dog, at der var dog kommet flere singeltrack stykker på, hvilket passede mig ganske godt.
Starten gik forbavsende stille, og jeg var helt godt med da vi ramte første singeltrack stykke. DMK Johnni valgte at smide sig på tværs af det hele, og det skabte en del uro, men jeg slap rimligt fra det, dog smuttede Morten forbi. Efter den første lille sløjfe var jeg rimligt godt tilfreds med min placering, Morten var lige foran, og der var ikke langt op til de foran kørende. Morten og jeg fik en mindre kamp om placeringen ved træet vi skulle springe over, men jeg følte mig fortsat stærk, og fik hurtigt sat ham og så ikke mere til ham i løbet. Halvvejs ude på ruten fik jeg kontakt med det blå DMK tog, Preben T. og Rolf K. samt NCS Thomas Aaboe. - Jeg aner ikke hvem der er hvem, men har fundet navnene fra resultatlisten. - Jeg lå lidt bag dem og samlede kræfter, så forcerede jeg og kørte fra. 1. store omgang var slut og jeg kunne nu se det røde HMTBK tog foran. 7-8 mand inkl. DMK Johnni og 1 stk. NSC mand. Jeg havde fået følgeskab af Thomas A. og der blev råbt til ham at han havde 40 sekunder op til Bogi. Ha tænkte jeg, de ved ikke at jeg kører H40. Da jeg havde trukket 1/3 omgang sagde jeg til ham, at skulle vi nå op, måtte han også arbejde lidt med. Han trak et kort stykke, og så kørte jeg fra og hentede gruppen. Johnni N. og Lars Mandal var kørt fra gruppen, og det betød at gruppen havde mistet lidt fart. Efter at have ligget lidt i bagerste position startede jeg med at overhale. Da jeg kom i front tænkte jeg, at nu gik det helt godt, og hvis gruppen ikke ville køre stærkt, så ville jeg. Et godt ryk på et singletrack stykke og jeg fik lidt hul, men på det efterfølgende grusstykke kom gruppen op igen. På næste singeltrack stykke kørte jeg til igen, og da jeg kom ud på grusstien igen var vi 2-3 mand fri. Bogi K. og en rød mand. Jeg mente at det ville være bedst at komme først ind på stykket med de små træer stående meget tæt, så jeg forcerede en hel del lige inden og kom først, hvilket gjorde at jeg kunne sætte en god fart da vi ud af tættræ stykket, og dette gjorde at jeg fik et lille hul. Fint tænkte jeg, skal de op til mig, så skal de arbejde, og så gav jeg den en ordentlig omgang op ad grusvejen, som havde en stigning der føltes meget hård, men so næsten ikke kunne ses. Så var ud på endnu en omgang, jeg drak og fyldte mig med gel og Bogi K. kom op. Jeg sagde til at vi skulle arbejde sammen nu vi havde fået et godt hul, og det var han med på, når vi havde passeret rutens eneste stigning/nedkørsel. Desværre ramte jeg en rod forkert og lagde mig ned. Pokkers også, det var der bare ikke tid til nu, så jeg forcerede alt hvad jeg kunne for at komme op igen, men lige pludselig ville benene ikke helt som de skulle, og da jeg kiggede på pulsen, var den heller ikke helt hvor den skulle være. Efter konstant at have ligget på 160-165 var den pludselig kun 157. Mere gel og vand, men det hjalp ikke som det skulle og så begyndte jeg ellers at blive overhalet. Med 10 min. til mål faldt pulse til 140 og jeg kunne ikke drive den op. Der blev desværre ved med at komme nogle op bagfra, og jeg kunne ikke engang sidde på hjul. Det var en fornøjelse at se målet, så var det overstået. Mine små ryk undervejs kostede desværre for meget, og samtidig begik jeg den fejl at drikke for lidt i starten. Sådan bliver det ikke om 4 uger, når der igen er 2 timers løb.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Spændende læsning Graff, super :)
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

super læsning. Om på forsiden med den historie..

Ærgerligt at du gik lidt kold. Jeg har iøvrigt købt en lille dunk hvor der kan være ca 175mm gel i. Det er High5 der laver dem. Den er helt optimal til lange løb, specielt fordi man bliver fri for at bakse med at åbne gel & gemme tomme gel osv. kan anbefales.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Købt hvor Dan?
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

dan wrote:super læsning. Om på forsiden med den historie..

Ærgerligt at du gik lidt kold. Jeg har iøvrigt købt en lille dunk hvor der kan være ca 175mm gel i. Det er High5 der laver dem. Den er helt optimal til lange løb, specielt fordi man bliver fri for at bakse med at åbne gel & gemme tomme gel osv. kan anbefales.
Lyder spændende. Har du et billed eller et link?
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
JesperJ
1 omgang efter
Posts: 673
Joined: 04 Sep 2005, 20:59
Location: Ballerup

goggle- er min ven

Post by JesperJ »

Hej
Lidt kig på google, gav det her link, har selv før haft en, og tror da jeg skal have en ny :D
http://www.heino-cykler.dk/Andre+varegr ... laske.html

/Jesper
maybe some day
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Re: goggle- er min ven

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jesper-pmc wrote:Hej
Lidt kig på google, gav det her link, har selv før haft en, og tror da jeg skal have en ny :D
http://www.heino-cykler.dk/Andre+varegr ... laske.html

/Jesper
Tak Jesper.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Re: goggle- er min ven

Post by Dan »

Jesper-pmc wrote:Hej
Lidt kig på google, gav det her link, har selv før haft en, og tror da jeg skal have en ny :D
http://www.heino-cykler.dk/Andre+varegr ... laske.html

/Jesper
ja det ligner den. Min kan der være knap 2dl i, jeg købte den sammen med 10 high5 gel i en pakke. Jeg tror de har den de fleste steder. RoadBikeShop, Nærum Cykler, Heino
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Jeg kender en lignende falske fra min kones Maxim løbebælte!

Jeg har lige fundet den frem. Den kan rumme 2 dl, men kan man klemme Gel ud af flasken lige som i tuberne?

Ja kort og godt hvordan er erfaringen med at få geleen ud??

Det lyser som en god ide, i stedet for de klæbrige tuber!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2780
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Super rapport, Carsten. Her følger min, selvom jeg ikke kan huske så meget fra sidste omgang :) :

Mit løb gik super i starten. Efter Høegshøj-afdelingen glædede jeg mig til at kunne "blive på cyklen" under hele løbet, og ikke skulle stå af og trække op af umulige bakker. Jeg havde lagt både JJ og Dan bag mig på første omgang (hvilket jo altid er lidt af en bedrift :-) ), så humøret var helt i top. Men efterhånden som vandstanden i mine flasker faldt, blev jeg overhalet af flere og flere friske motionister, så det der med grusstier, det er nu slet ikke så nemt som det lyder, må jeg jo indræømme. På et tidspunkt på anden omgang blev jeg også overhalet af en særdeles yndig DMK'er, hvilket motiverede mig til at "hænge på" over en halv omgang. Men ak, hun trådte igennem på de lange grusstræk, og BoS måtte give fortabt.

På hele sidste omgang havde jeg ikke mere vand, og var totalt kold. Jeg kan derfor ikke rigtigt huske hvad der skete på denne omgang, andet end at JJ desværre fik kæmpet sig forbi mig. Kæmpet og kæmpet. Han prøvede endda at få mig med med vink og råb, men der var ikke noget at give af. Mine ben var som spaghetti, og JJ forsvandt ud af synsfeltet. Næste gang skal jeg nok hænge på, JJ :-)

De sidste par kilometre sad jeg bare og fantaserede om en stor fed Snickers bar og en cola.

Jeg har aldrig oplevet at gå så kold før. Næste gang skal jeg have min Hydrapack med. Der kan være mere vand i. 2 dunke er åbenbart ikke nok når jeg skal køre 2,5 timer. Jeg har også en skummel plan om at købe de der små "løber dunke" nede hos Løberen, som man kan hælde et par energi fætre over i, som man kan have i baglommen.

Her krydser jeg målstregen som en færdig mand (tak til Jannik):
Image

Men stor ros til NCK for stort kagebord da jeg kom i mål. Det var virkelig optur at få andet end bare den sædvanlige roulade.

Og endnu engang var det en fornøjelse at se så mange Hustlere i skoven.

Og lige til slut, så syntes jeg, at det nye start system var en klar forbedring. Det er aldrig rart skulle mase sig forbi de unge talenter i ungdomsrækken, som aser og maser alt hvad de kan, og det må også vare rart for dem, ikke at skulle føle sig som en minardi i et F1 løb.
Last edited by BoS on 11 Sep 2006, 21:34, edited 1 time in total.
User avatar
BoS
Førstevælger!
Posts: 2780
Joined: 27 Nov 2005, 17:28
Location: Nærum
Contact:

Post by BoS »

Jan Lohmann wrote:Jeg kender en lignende falske fra min kones Maxim løbebælte!

Jeg har lige fundet den frem. Den kan rumme 2 dl, men kan man klemme Gel ud af flasken lige som i tuberne?

Ja kort og godt hvordan er erfaringen med at få geleen ud??

Det lyser som en god ide, i stedet for de klæbrige tuber!
Hov. Det er lige netop de der små flasker jeg taler om. Man hælder fx. 2-3 stk sukker geler op i dem og fylder efter med vand. Så kan man nemt få det ud af dem, når man sidder på cyklen. Man kan bla. købe dem hos Løberen i Lyngby.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Jan Lohmann wrote:Jeg kender en lignende falske fra min kones Maxim løbebælte!

Jeg har lige fundet den frem. Den kan rumme 2 dl, men kan man klemme Gel ud af flasken lige som i tuberne?

Ja kort og godt hvordan er erfaringen med at få geleen ud??

Det lyser som en god ide, i stedet for de klæbrige tuber!
Det kommer nok an på hvilken slags gel det er. Jeg bruger Maxim 100g gel pakker. Det er noget ret flydende stads og det kommer ud uden problemer. Nogle af de ande geltyper volder sikkert problemer pga de er mere træge.
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

NCC?

Post by BoT »

BoS wrote:... Men stor ros til NCC for stort kagebord da jeg kom i mål. Det var virkelig optur at få andet end bare den sædvanlige roulade.
NCC?! Du mener måske, at det var beton kager? ;-)
  • NCC laver broer og høje bygninger i beton.
    NSC vinder præmier og stikker i fok mens de sveder på kondicykel.
    NCK laver dustcup og hjemmelavede kager.
:)
Post Reply