MTB: DustCup 23. aug - Høghsbjerget

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1319
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

MTB: DustCup 23. aug - Høghsbjerget

Post by Carsten Graff »

Så er det tid til at tænke på næste afdeling af DustCuppen.
Ruten blev fastlagt igår tirsdag, og bliver lagt på DustCup siden når Bo V. har rentegnet kortet.
Det bliver en rute på 4,9 km hvor vi skal op over Høghsbjerget 4 gange pr. omgang, og der kommer nogle "gode" nedkørsler, både til fuld fart og teknisk, bl.a. en hvor det først er muligt at se nedkørslen når man er ude over kanten. Og så er der et par heftige stigninger.
Det bliver bare super :D og mega hårdt med 100-150 højdemeter pr. omgang
Hvis det har interesse, kan vi køre ruten på søndag d. 20. kl 09 eller 10.
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

Det lyder som om at det er en alternativ og anderledes rute end normalt. Jeg er klar til på søndag kl. 10.00
User avatar
Palle 'PS' Madsen
Cykelmyg
Posts: 996
Joined: 19 Jun 2006, 08:26
Location: Roskilde

Post by Palle 'PS' Madsen »

Hvor ligger det der Høghsbjerg? Kan ikke Krakke det.
Ghost mtb / Rivette R6 racer / Asics Kayano
User avatar
Carsten Graff
UST? Ja måske...
Posts: 1319
Joined: 23 Nov 2005, 10:12

Post by Carsten Graff »

PS wrote:Hvor ligger det der Høghsbjerg? Kan ikke Krakke det.
Her finder du Høghsbjerget:
http://www.krak.dk/GRIDS/MAINPAGES/map. ... ors/KN_Sog
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

jeps , jeg kommer.
Lyder som en rute for os "bjerg" ryttere :-)

Jeg håber ikke i manglede mig igår til noget praktisk, men min Trek er 100% adskildt efter i Søndags.... og konen ville have min hjælp.

Søndag formiddag kan jeg ikke, for der har jeg arrangeret MTB intro-tur for lidt venner og bekendte, med start ved furesøbadf kl. 11 / m. opsamling ved skovbrynet kl. 11:35 :-)

Morten
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg kan godt være nervøs for den korte rute, 4.9 km er langt den korteste vi har haft i cup'en i 2 år, og vi har ofte problemer med alt for mange folk på sporet!

Kan den ikke forlænges med grusvej eller lign?
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Jeg må desværre melde pas den 23, men god tur - og gi den gas i hustlerfaverne - vi styrer skoven!
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Ja det lyder som noget værre skidt for store mennesker der gerne vil have mulighed for at træde den store klinge....

AK - PMC mester 2006 - PT nummer to i Dustcup 8) :lol: (tak for det niklas)

Pis!! må hellere komme ud at træne lidt...
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

J-LO wrote:Jeg må desværre melde pas den 23, men god tur - og gi den gas i hustlerfaverne - vi styrer skoven!
Afbud - hvad er det nu for noget? :twisted:
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

4,9 km???

Dvs, man ikke skal lave andet end at råbe "bagfra", hele tiden.

Det lyder ikke umiddelbart som om at det er så gennemtænkt, men det kan jo være det er mig det er helt galt på den.

Håber at det er en fejl og at du mener 8,9 km...............he he
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg adviserer DMK rute ansvarlige om jeres bekymringer...

Og BO svarer: Jeg tror det bliver ok. der er flere brede strækninger.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Morten Hartvigsen wrote:Jeg adviserer DMK rute ansvarlige om jeres bekymringer...

Og BO svarer: Jeg tror det bliver ok. der er flere brede strækninger.
Jeg har også sendt ham en mail, problemet er ikke kun brede stier, problemet er antal meter pr. rytter. Afventer svar fra Bo.

4900 meter og 280 ryttere, er 17.5 meter pr. mand, det er lige i underkanten, lige meget hvor mange brede siter der er.
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Jeg kommer til træning helst kl 900 :wink: . Mht sporet gør som min følg strømen... Der bliver sku noget rod . :?
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Jeg håber virkelig at der i Dust´ udvalget næste år bliver indført en regel om min. 7 km. pr. rundstrækning.

Hustlerne må bare fremover vise hvordan man ligger en rute der er lang nok.
Jeg kender flere i sport, der overvejer om de overhovdet gider køre Dust mere, for de syntes ikke de laver andet end at overhale og råbe hold til højre.
Det nytter simpelthen ikke at lave de der korte ruter, så kan man putte nok så mange bakker ind på ruten, du ender bare med at skulle trække op af bakke, fordi der er 10-15 andre der er i gang med trække op fordi det er deres "første løb".
Jeg ved godt at det er et motions løb, og der skal være plads til alle, men man kan gøre det på mange forskellige måder.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Niklas Freydberg wrote:Jeg håber virkelig at der i Dust´ udvalget næste år bliver indført en regel om min. 7 km. pr. rundstrækning.

Hustlerne må bare fremover vise hvordan man ligger en rute der er lang nok.
Jeg kender flere i sport, der overvejer om de overhovdet gider køre Dust mere, for de syntes ikke de laver andet end at overhale og råbe hold til højre.
Det nytter simpelthen ikke at lave de der korte ruter, så kan man putte nok så mange bakker ind på ruten, du ender bare med at skulle trække op af bakke, fordi der er 10-15 andre der er i gang med trække op fordi det er deres "første løb".
Jeg ved godt at det er et motions løb, og der skal være plads til alle, men man kan gøre det på mange forskellige måder.
Helt enig!
Post Reply