Nogle der har prøvet i praksis?
Selvom nedkørsler ikke lige er mit speciale, kan jeg se fidusen ved mere aero position, samt måske også i segmenter i feltet/modvind hvor der skal spares , kan nok alligevel ikke lave en lowrider-Cav-aero-spurt
Kunne måske også gøre det behageligt med lidt forskellige positioner til de lidt længerer løb, well måske også en dropper styr kunne være smart her
Dropperpost på landevejsdyret?
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
- Posts: 10103
- Joined: 28 Nov 2003, 18:47
- Location: Værløse
- Claus Wagner
- Først over stregen
- Posts: 1609
- Joined: 29 Sep 2009, 20:04
- Location: Herlev
Re: Dropperpost på landevejsdyret?
husk Morten,at det du evt."sparer"i vindmodstand forøger du på vægten fra dropperpost,da de som udgangspunkt vejer mellem 400 og 600 gram
Dropperstyr???
Du kan evt.købe en frempind med negativ "rejsning"
Dropperstyr???
Du kan evt.købe en frempind med negativ "rejsning"
INTET ER UMULIGT FOR DEN DER BÆRER VILJEN I HJERTET!
- Niels G Henningsen
- 3000+ posts = spammer
- Posts: 4121
- Joined: 16 Jan 2006, 21:03
- Location: 2860 Søborg
Re: Dropperpost på landevejsdyret?
Hvis du vil have mere fart nedad, skal du bare slippe bremserne lidt mere end du plejerMorten Hartvigsen wrote:Nogle der har prøvet i praksis?
Selvom nedkørsler ikke lige er mit speciale, kan jeg se fidusen ved mere aero position, samt måske også i segmenter i feltet/modvind hvor der skal spares , kan nok alligevel ikke lave en lowrider-Cav-aero-spurt
Kunne måske også gøre det behageligt med lidt forskellige positioner til de lidt længerer løb, well måske også en dropper styr kunne være smart her
mvh Niels Henningsen
Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
- Mikkel Henningsen
- Med nye lunger
- Posts: 2239
- Joined: 21 May 2009, 23:25
- Location: København
Re: Dropperpost på landevejsdyret?
Nibali havde 20mm for nogle år siden: https://www.velonews.com/2016/07/bikes- ... our_412054" onclick="window.open(this.href);return false;
GCN har lavet en video om det: https://www.youtube.com/watch?v=yeEaeY25Amg" onclick="window.open(this.href);return false;
Og om aero vs. vægt: https://www.cyclingweekly.com/news/late ... ght-316952" onclick="window.open(this.href);return false;
- jeg tror på at aero over en hel cykeltur trumfer vægt (men jeg er jo også 20km tungere end morten)
GCN har lavet en video om det: https://www.youtube.com/watch?v=yeEaeY25Amg" onclick="window.open(this.href);return false;
Og om aero vs. vægt: https://www.cyclingweekly.com/news/late ... ght-316952" onclick="window.open(this.href);return false;
- jeg tror på at aero over en hel cykeltur trumfer vægt (men jeg er jo også 20km tungere end morten)
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi
- Morten Hartvigsen
- 3000+ posts = spammer
- Posts: 10103
- Joined: 28 Nov 2003, 18:47
- Location: Værløse
Re: Dropperpost på landevejsdyret?
Ja, Niels jeg kan godt slippe bremsen mere
Men i de mere hjemlige løb tror jeg også der er en gevinst. Jeg øver mig stadig, og prøver at sidde lavt, og nede i 'bøjlen' når jeg kan, hvilket hjælper mig ret meget, også i feltet. På en lille bitte test på flyvestationen var forskellen fra 48km/t til 52km/t på de to positioner (ja ja det kan jeg ikke holde særligt længe ), så det er en kæmpe benefit for mig kan jeg se.
Det er 3 fine henvisninger
1. Nibali's model er mere en justerbar pind i 1mm step ad gangen, så her er formålet lidt et andet end aero optimering 'on-the-fly' , men hvis man kører et løb 3-4-5-6 timer (eller over flere dage) kan jeg nu godt se ideen, med at kunne justerer mens man kører.
2. Ifgl. cycklingweekly testen ER det en fordel med dropper.
3. Lidt vægt betyder mindre end aero, med mindre gns. stigning er markant over hele løbet
Og venter spændt på nogle laver et dropper styr
Men i de mere hjemlige løb tror jeg også der er en gevinst. Jeg øver mig stadig, og prøver at sidde lavt, og nede i 'bøjlen' når jeg kan, hvilket hjælper mig ret meget, også i feltet. På en lille bitte test på flyvestationen var forskellen fra 48km/t til 52km/t på de to positioner (ja ja det kan jeg ikke holde særligt længe ), så det er en kæmpe benefit for mig kan jeg se.
Det er 3 fine henvisninger
1. Nibali's model er mere en justerbar pind i 1mm step ad gangen, så her er formålet lidt et andet end aero optimering 'on-the-fly' , men hvis man kører et løb 3-4-5-6 timer (eller over flere dage) kan jeg nu godt se ideen, med at kunne justerer mens man kører.
2. Ifgl. cycklingweekly testen ER det en fordel med dropper.
3. Lidt vægt betyder mindre end aero, med mindre gns. stigning er markant over hele løbet
Og venter spændt på nogle laver et dropper styr
- Mikkel Henningsen
- Med nye lunger
- Posts: 2239
- Joined: 21 May 2009, 23:25
- Location: København
Re: Dropperpost på landevejsdyret?
Si, men han brugte den "som dropper" i Giro'en et år på nedkørslerne - også selvom fabrikantens intention var en andenMorten Hartvigsen wrote:Ja, Niels jeg kan godt slippe bremsen mere
Men i de mere hjemlige løb tror jeg også der er en gevinst. Jeg øver mig stadig, og prøver at sidde lavt, og nede i 'bøjlen' når jeg kan, hvilket hjælper mig ret meget, også i feltet. På en lille bitte test på flyvestationen var forskellen fra 48km/t til 52km/t på de to positioner (ja ja det kan jeg ikke holde særligt længe ), så det er en kæmpe benefit for mig kan jeg se.
Det er 3 fine henvisninger
1. Nibali's model er mere en justerbar pind i 1mm step ad gangen, så her er formålet lidt et andet end aero optimering 'on-the-fly' , men hvis man kører et løb 3-4-5-6 timer (eller over flere dage) kan jeg nu godt se ideen, med at kunne justerer mens man kører.
2. Ifgl. cycklingweekly testen ER det en fordel med dropper.
3. Lidt vægt betyder mindre end aero, med mindre gns. stigning er markant over hele løbet
Og venter spændt på nogle laver et dropper styr
It's not whether you get knocked down, it's whether you get up. - Vince Lombardi