1års service?
Posted: 28 Jul 2018, 10:06
Jeg har haft min Spark til 1års service og undre mig over hvad der forventeligt bliver lavet ved sådan et service.
Cyklen blev indleveret med besked om at lave 1års service, lockout låser ikke op og at skifte krankbox.
Jeg havde en ide om at de efterspænder bolte, tjekker at div lejer virker, evt. smøre dem op, eller kontakter kunden hvis de trænger til en udskiftning, skifter gearkabler og bleeder bremser.
Tjekker rammen for revner eller andet der vedr. garantien.
Jeg hentede i går cyklen, men kan ikke helt gennemskue hvad der er lavet.
Da jeg henter cyklen spørger jeg til lockout, fedt osv. da fox foreskriver at den skal være sølet ind i fedt, men min har tydeligtvis aldrig set en klat fedt.
Svaret er at de aldrig er smurt fra fabrikken, men så undre det mig at den ikke bliver smurt inden man sælger cyklen kunden, eller i det mindste gør det ved det efterspændings service man får lavet efter x-antal km.
Nå men lockout virker igen, og kable er skiftet.
Jeg spørger til kabelskift til bagdæmper, da jeg kan se at det ikke er skiftet. Svaret er bare, jamen den køre jo fint nok.
Om kabel til bagdæmper er skiftet kan jeg ikke se, men det det overskydende kabel er i hvert fald klippet af.
Da jeg kommer hjem må jeg selv justere lockout, da ikke låser hverken gaffel eller bagdæmperdæmper.
Ud over at min matte ramme er fedtet, kan jeg ikke se hvad der ellers er lavet.
Rammen knirker (stadig) (umiddelbart der hvor dæmperen er monteret ) og der er støv om boltene, så lejer/bøsninger har næppe været kigget på eller smurt op.
Min saddelpind er også beskidt hvor den går i rammen, så den har heller ikke været oppe.
En timepris på 575,- er mere end vi tager for vores tømrersvende, men jeg tænker umiddelbart at cykelmekanikerens løn ligger en god sjat under det en tømrersvend får.
Cyklen blev indleveret med besked om at lave 1års service, lockout låser ikke op og at skifte krankbox.
Jeg havde en ide om at de efterspænder bolte, tjekker at div lejer virker, evt. smøre dem op, eller kontakter kunden hvis de trænger til en udskiftning, skifter gearkabler og bleeder bremser.
Tjekker rammen for revner eller andet der vedr. garantien.
Jeg hentede i går cyklen, men kan ikke helt gennemskue hvad der er lavet.
Da jeg henter cyklen spørger jeg til lockout, fedt osv. da fox foreskriver at den skal være sølet ind i fedt, men min har tydeligtvis aldrig set en klat fedt.
Svaret er at de aldrig er smurt fra fabrikken, men så undre det mig at den ikke bliver smurt inden man sælger cyklen kunden, eller i det mindste gør det ved det efterspændings service man får lavet efter x-antal km.
Nå men lockout virker igen, og kable er skiftet.
Jeg spørger til kabelskift til bagdæmper, da jeg kan se at det ikke er skiftet. Svaret er bare, jamen den køre jo fint nok.
Om kabel til bagdæmper er skiftet kan jeg ikke se, men det det overskydende kabel er i hvert fald klippet af.
Da jeg kommer hjem må jeg selv justere lockout, da ikke låser hverken gaffel eller bagdæmperdæmper.
Ud over at min matte ramme er fedtet, kan jeg ikke se hvad der ellers er lavet.
Rammen knirker (stadig) (umiddelbart der hvor dæmperen er monteret ) og der er støv om boltene, så lejer/bøsninger har næppe været kigget på eller smurt op.
Min saddelpind er også beskidt hvor den går i rammen, så den har heller ikke været oppe.
En timepris på 575,- er mere end vi tager for vores tømrersvende, men jeg tænker umiddelbart at cykelmekanikerens løn ligger en god sjat under det en tømrersvend får.