Rivette Marselisborg MTB Marathon

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Casper Fabricius
Mudderkonge
Posts: 1845
Joined: 02 Dec 2003, 14:23
Location: Islands Brygge

Post by Casper Fabricius »

jeg melder fra - har noget barnedåbshalløj for nevøen
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Tilmeldte:

J-LO: 105km
Dan: 105km
Niklas: 58km
Peter: 58km

Andre?

Dan og Peter tager hver deres bil pga. ferie, J-LO og NIklas kører sammen, og har plads til 1 mere.
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg melder fra, det var ellers et af mine årsmål, men go tur til jer andre.
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Hvordan gik det , kommer der løbs info , der går rygter om Niklas kørte stærkt , og hvad med jer andre der var med. :roll:
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Her er lidt løbsberetning før jeg glemmer det:

Startområdet var flyttet i år ud til Moesgård Museum. ÅMK havde banket et rigtigt fedt målområde op med expo-området med cykler fra diverse topproducenter. Løbet var som bekendt også Nordisk Mesterskab, men det var godt nok svært at spotte en eneste svensker eller nordmand nogen steder. Det er åbenbart ikke noget der har den store opmærksomhed rundt omkring.

Løbet skulle startes som en masterstart hvor der er en bil der fører an på en startsløjfe inden der bliver givet fri. Licensdrengene startede 1 minut før os motionister for lidt ekstra spredning. Startloopet passede mig godt, det gav mulighed for lidt ekstra opvarmning istedet for den sædvanlige koldstart. Jeg fik mig placeret okay da løbet blev givet frit opad en stigende grusvej. Jeg kunne mærke med det samme at benerne var gode og jeg fik overhalet en 5-10 stykker før vi passerede mål.

Planen var at undgå at køre max på stigningerne for ikke at gå død efter en time. Det gik fint, jeg fandt hurtigt sammen med en 5-6 andre som jeg sad med i et stykke tid. Det var lidt svært ikke at træde helt igennem når man nu føler at man har lidt ekstra overskud. De første 20-25km i Marselisborgskoven var klart de hårdeste. Det er ikke fordi stigningerne er specielt stejle eller tekniske, men der er rigtigt mange og de fleste af dem er lange og seje. Plus det virkede som om at hver eneste grusvej vi kørte på gik opad.. :?

Den første time gik rigtig fint, jeg havde kørt ca 23km hvilket var langt bedre end jeg havde regnet med. Efter 1,5 time begyndte tempoet at gå lidt ned, ikke noget overraskende..det måtte jo ske. Jeg forsøgte at spise og drikke det bedste jeg havde lært. Af en eller anden grund havde jeg fået ind i hovedet at der var et depot i målområdet, så jeg havde stort tømt mine flasker da jeg var færdig med første omgang. Den første runde kørte jeg på 2:26 min. Desværre var der ikke noget depot ved mål men først 15km ude på runden. Det var sgu lidt halvhårdt at køre 45min uden noget at drikke så jeg satte tempoet lidt ned men nåede iøvrigt frem til depotet uden problemer. Efter et par minutters depotbesøg fortsatte jeg. Selv om det ikke gik specielt hurtigt på det tidspunkt kunne jeg alligevel køre op over alle stigningerne, om ikke andet gav det lidt mentalt overskud. Selvom man kører langsommere og langsommere gælder det tilsyneladende for de fleste i hvertfald fik jeg overhalet en 6-7 stykker på det tidspunkt.

Efter det sidste depot kunne jeg godt mærke at jeg var helt i bund. De sidste 20km blev ren overlevelse. Jeg fik krampe 3 gange og der blev kørt max langsom (sådan føltes det i hvertfald). Jeg rullede i mål i 5:03. ca 20 min langsommere på 2. runde. Lidt ærgerligt at gå kold til sidst men alligevel rigtigt godt tilfreds. Jeg blev nr 9 på den lange ud af ca 50 startende (hvis man ser bort fra de 'professionelle')

Ruten var meget hård med 1850hm ialt men rigtig fed. Faktisk noget bedre end sidste år. Sidste år brugte jeg 2:50 på 1 runde, så ca 25-30 minutter forbedring. Nice.. :D

Resultater: http://www.ultimate.dk

vi ses søndag
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Det er sku lækkert det nye tøj! Og godt kørt Peter :twisted:
Image
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Hvor har du fundet billeder henne?
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

www.1900mtb.dk, der er også et af dig på podiet, men det er skod :cry:
User avatar
Niklas Freydberg
Cykelmyg
Posts: 963
Joined: 16 Jan 2005, 22:57
Location: København NV

Post by Niklas Freydberg »

Har fundet dem, men kan ikke få dem til at virke??
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Virker kun med Firefox :(
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Image

Image

Der er også billeder med Dan og jeg, men vi er sløret i baggrunden... :x
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Niklas Freydberg wrote:Hvor har du fundet billeder henne?
Super kørt Niklas, jeg vidste du havde det i dig :-)
Post Reply