MTB: Isstjerneløbet - 22 Januar

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
User avatar
Fraser
Punkteret
Posts: 129
Joined: 14 Oct 2005, 17:40
Location: 5 min fra 100m skoven

tak tak tak tak

Post by Fraser »

Jeg snakker med min "Personlige træner :lol: " om dæk og så noget, da jeg ikke er kendt i området.
Håber det hjælper mig, ellers tager jeg bare nogen på.

Ellers tak for hjælpen...

Ses søndag, jeg er til at kende med DMK' farver :P

Fraser
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Hvordan var det i dag? Jeg valgte at blive hjemme, da det var pisse koldt, ikke noget ryggen var glad for, efter min tur i Dyrehaven mellem jul og nytår. Samtidigt ville jeg undgå de ujævne underlag, og de mange bump, som kørsel på sne sender gennem kroppen.

Vejret har da ellers være kanon, så jeg håber det var fedt!!??
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Jeg blev hjemme fra Dworak cuppen, da der var for meget sne.

Det viste sig senere på dagen at det var et godt valgt for jeg kunne ikke drive cyklen igennem den løse sne rundt om Farum sø, så jeg valgte i stedet 40 km hvoraf det meste var asfalt i skov og åbent land, dvs med fygesne. Hårdt igen, men til at komme igennem ;-))

Så jeg er lidt spændt på at høre hvor meget sne der var i Roskilde og hvordan det spændte af :?:
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Man skal jo altid sige noget pænt. Det var fint solskin !

Man havde kortet ruten ned til 11 km, og marathon distancen var sat 3 til omgange,den korte til 2.
Der var så meget sne, at de første 7 km hovedsageligt var løb med cykel,hereftet et par km der delvis kunne køres og så lidt løb igen inden man ku' trille omgangen færdig.

Jeg valgte som mange andre blot at "køre" en enkelt omgang,og istedet cykle hjem fra Hedehusene,for dog at få kørt lidt på cykel.

Så til dem der blev hjemme,I har ingen grund til at fortryde....!

mvh Niels H
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Det var utroligt flot i Hedeland idag, med et snedækket landskab og høj klar frost! Det var dejligt at kunne følge de forreste ryttere op ad skibakken uden af jeg følte mig særlig presset eller at lungerne var ved at sprænges. Måske skyldes det at jeg havde godt fat i skihejsen, mens mine ski gled lydløst afsted gennem sneen! 8) :lol: :D Jeg er rigtig glad for mit valg af "transportmiddel" idag.
Image
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Du har fat i den lange ende :)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Tak for beskrivelserne, jeg er glad for mit valg i dag:)
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

J-LO wrote:Tak for beskrivelserne, jeg er glad for mit valg i dag:)
Det samme her. men ærgeligt for de som to' afsted, for deltagelsen i et løb kræver ofte 2 - 3 gange så meget tid som selve løbet :!:
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

jeg smider en længere beskr. lidt senere, eller i morgen, men det var IKKE let idag... selv Grønbæk stod af efter 1 omgang.
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Lyder kedeligt Morten:(

Så I Jannik?
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

ja, Jannik fik vist 2 ok klip af mig

Resultater: http://www.frihjul.dk/IS2004/(2ieqpy45x ... T_sog.aspx

Godt ligger jeg på 1 pladsen, men både 1 (og sikkert også 2) har kun kørt 2 omgange.

Fra Bo W. :

Isstjerneløbet 2006-01-22

I det smukkeste tænkelige vintervejr, med strålende solskin, frostgrader og ingen vind, blev 2006 udgaven af det traditionsrige Isstjerneløb i dag afholdt i Hedeland ved Roskilde. 120 MTB ryttere havde forhåndstilmeldt sig og 90 stillede til start! I dagene op til løbet havde vejret med snefald og isslag gjort sit til at ruten var svær at gennemkøre. Løbs ledelsen besluttede derfor at skære ca. ½ delen af ruten og gennemføre løbet med nogle lidt kortere distancer. Den nu 11 km lange rute skulle gennemkøres henholdsvis 2 og 3 gange! Det viste sig hurtigt at være en særdeles svær rute at gennemføre cykelløb på da sneen lå knæ høj og med hårde skorper. Det vanskelige terræn afholdt dog ikke de hurtigste ryttere for at gennemføre de 11 km på under 50 minutter. Mange af rytterne valgte dog at stoppe efter henholdsvis 1 eller 2 omgange, hvilket resulterede i at de ikke gennemførte løbet! I alt 12 ryttere gennemførte deres respektive løb.

Tider og billeder vil kunne ses på www.rc-m.dk i løbet af næste uge.

Tak for opbakningen til vores traditionsrige løb og på gensyn til næste år!

Med venlig hilsen

Bo Wacker
RCM
Post Reply