OT: Hvem kan hjælpe med hjemmeside/forum for LGS og LLG ?

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

OT: Hvem kan hjælpe med hjemmeside/forum for LGS og LLG ?

Post by Morten Hartvigsen »

Hej gutter

LLG = Landsforeningen for Læbe-ganespalte
LGS = Læbe-ganesplate

Jeg har jo en hjemmeside på www.lgspalte.dk samt et Groupcare forum http://hjem.get2net.dk/leabe_gane/cleft ... upcare.htm for forældre til børn født med læbe-ganesplate, og begge dele fungerer ikke tilfredstillende og min side er helt passiv, da den er lavet i ren HTML før PDP og andre fancy metoder blev opfundet. Groupcare forumet fungerede rimeligt før at de begyndte at kræve VIP medlemskab for at kunne logge ind, men der er flere der stadig synes at det er for besværligt at benytte.

Jeg har specielt et ønske om at lave et simpelt kommunikations forum 'a la' det her Hustler forum eller RudeMTB, der er ligetil og kan bruge af alle.

Idéen er at man skal kunne :
Enmeindelte diskutioner for at udveksle erfaringer om operationer, tale, mad, mv.
Persolige sider (a la HW), med personlige beretninger, billeder, og mulighed for kommentarer af andre, vedligeholdt af brugeren selv.
Generelt billed arkiv (før/efter operationer)
Link samling

LLG foreningen www.llg.dk har et tilsvarende ønske, men jeg har ikke kontaktet dem endnu. Men det er muligt at arbejdet evt. kunne blive betalt.

Jeg kender kun til simpel hjemmeside opbygning/HTML kodning that's all..

Hvem kan hjælpe med at give start hjælp til good-will demo-udkast på sådan et forum ? Eller findes der freeware, der kunne bruges.

JLO ?
Søren "HotWeels" Bunny ?
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Hej Morten

Husler sitet bygger på et open source system kaldet phpbbs2. Det er lige til at downloade og tage i brug (efter upload til der hvor din site skal hostes. Du har sikkert også bemærket, at mange af de klub sites, som vi frekventerer ligner hinanden en hel del - netop fordidet er samme system de bygger på. Du kan evt tjekke disse to links for mere information: Det eneste der elles skal laves er lidt omkring layout og menuer. Nåe ja, selve billed galleriet er ikke en del af PHPBBS, men et tilsvarende system Coppermine, der let integreres med PHPBBS. Se evt: http://coppermine-gallery.net/index.php
Image
Post Reply