Min kæde sider fast på det lille tandhjul foran...

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Min kæde sider fast på det lille tandhjul foran...

Post by Per Olsson »

Min kæde sidder fast på det lille tandhjul foran og vil med rundt og sætter sig klemme i mellem tand hjul og baggaffel :x det er jeg sku temmelig træt af ... er der andre der har de problemer og hvad fu.. skal jeg gøre. :?: Det kunne min B1 sku også finde på , men den gav jeg sku 3500,-for.. lidt anden histiorie med GF'er
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Skyldes som regel slid på klingen. Man kan måske file grader lidt af på siderne af klingen, så kæden ikke har noget at hæbge fast i.

Jeg har fået samme prob. på min trek, specielt i mudder, har brugt den nye PC89 kæde/XT klinge ca. siden sidste 24t.

Ellers er kuren at skifte klinge/kæde.
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

ja men min mtb har kørt ca350 km og først troede jeg den lige skulle køres til , da den stort set har gjort det fra starten af , men jeg fik ny kæde på hos ritter i tirsdags og ville teste den i går og ganske som det (plejer) satte den sig fast :x Jeg kan ikke se nogle grater , men jeg vil lige kikke igen .
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Hej Per

Jeg har haft samme problem. Det er ret frusterende. Jeg fandt det her link som forklarer problemet ret godt. Håber det hjælper

http://www.fagan.co.za/Bikes/Csuck/

vh
Dan
Post Reply