Lygter

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

Peter Christensen wrote:
Det kommer an på hvad de fejler, men de kan f.eks. bryde i brand hvilket vel også er derfor at de anbefaler at man opbevarer de omtalte batterier udenfor.
Hvis den bryder i brand ude i den mørke skov vil der trods alt være lidt lys :D :lol:
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Post by John Hein »

Kent wrote:
Peter Christensen wrote:
Det kommer an på hvad de fejler, men de kan f.eks. bryde i brand hvilket vel også er derfor at de anbefaler at man opbevarer de omtalte batterier udenfor.
Hvis den bryder i brand ude i den mørke skov vil der trods alt være lidt lys :D :lol:
Jeps og lidt varme også til de heldige :shock:
Titanium på de indre linier
User avatar
Peter Christensen
3000+ posts = spammer
Posts: 3397
Joined: 12 Jan 2006, 15:49
Location: Kgs. Lyngby

Post by Peter Christensen »

Jakob 'J-Lo' Lohmann wrote:Peter, det er jo 110% mangel på test og tjek af kvalitet, det går for hurtigt. Billigt = langt større chance for at det ender galt.

Selvfølgelig hænger pris og kvalitet sammen i dette tilfælde. Man køber heller ikke en mtb hos t-Hansen. Ingen kan lave penge på at sælge en 700-900 lumen kvalitets lygte til 1000.- når der er 3 led i fødekæden. Producent, importør og forhandler - samt materieler til produktion, transport og afgifter.

Den helt stor test af producenten kommer nu, hvor de uheldige ejere selvfølgelig skal have et nyt batteri... Lad os se om jeg får ret eller tage fejl.
Selvfølgelig får man mere ved at købe en kvalitetslygte men spørgsmålet kan jo også vendes og man kan spørge om man får 6-8 gange mere for pengene ved at købe f.eks. en Lupine som er så meget dyrere. Det er højst sandsynlig den samme diode der sidder i lygterne, de dyre lygter har en bedre optik og er bedre samlet. Jeg tror som sagt ikke på at der er den store forskel på batterierne og laderne. Hvad tror I en Nokia lader koster i indkøbspris - jeg vil gætte på ca. 10kr. Min pointe er at de fleste dele i sådan en lygte er standard komponenter til ingen penge og derfor sagtens kan bygges til 1000kr.

Man kan så diskutere det moralske i at købe en billig kopilygte for de har som navnet angiver jo bare kopieret f.eks. Lupine og ikke brugt nogen penge på at udvikle deres egne lygte.

Jeg har både en dyr lygte fra NiteRider og en billig lygte fra MagicShine og jeg har haft problemer med defekte batterier på dem begge. Jeg har fået et nyt batteri fra NiteRider så nu bliver det spændende at se om det samme bliver tilfældet med den billige lygte.
Gid det snart var maj...!
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Almen læsning: http://road.cc/content/feature/28312-ho ... ght-lumens

Regn ikke med hvad der står på kassen mht. lysstyrke. Sund fornuft, prøv dig frem.
Post Reply