Det bedste lys forude?

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
Søren Malling
Ny på Hustleren
Posts: 2
Joined: 14 Oct 2010, 21:52

Det bedste lys forude?

Post by Søren Malling »

Jeg er lidt begynder i dette her... Lygter, er det optimalt med både én på styret og hjælmen? Kan nogen oplyse mig, hvilke der er de bedste, og hvor jeg får dem?
Det kan godt være, at jeg er grøn, men udstyr skal jeg i hvert fald ikke gå ned på!
User avatar
Jan D
3000+ posts = spammer
Posts: 3664
Joined: 29 May 2009, 15:34
Location: Søborg

Post by Jan D »

Hej Søren,
Det vil være smart at se det link som Jakob har skrevet under dit tidligere indlæg.
Der er mange forskellige at vælge i mellem.
En til styr og en til hjælm er tip top.
God fornøjelse.
Jan D
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Lupine er dyre, men har en god garanti. Det er mit indtryk at de billige fra Østen måske ikke holder i længden

Indtil nu har 2 Hustlere haft problemer med batterierne på rimeligt nye lygter fra Østen. Man skal nok op i 2-3000 kr for at få noget som holder!

Andre Hustlere er tidligere gået bort fra Sigma lygter!

Måsker mangler vi lidt erfaringsudveksling. Jag kører selv med Lupine i hjelmen (900 lumen) og er mere end tilfreds.

Min erfaring er at man skal ha' en lygte, gerne i hjelmen, som lyser med en rimelig spredning og som lyser med mindst 700 lumen og gerne mere.

PS. måske denne tilføjelse. Mine bemærkninger gælder i skoven. Kører man på asfalt, frem og tilbage på arbejde, så er kravene til lystyrken selvfølgelig ikke så store, men iflg. politiet må man så ikke køre med lys i hjelmen og lyset skal kunne ses fra siden!
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

Jan Lohmann wrote:.. Kører man på asfalt, frem og tilbage på arbejde, så er kravene til lystyrken selvfølgelig ikke så store, men iflg. politiet må man så ikke køre med lys i hjelmen og lyset skal kunne ses fra siden!
Det må man kunne kommer over med en lille diodelygte på styret også...
Mener reglen er ,at lyset skal sidde på cyklen.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Niels G Henningsen wrote:
Jan Lohmann wrote:.. Kører man på asfalt, frem og tilbage på arbejde, så er kravene til lystyrken selvfølgelig ikke så store, men iflg. politiet må man så ikke køre med lys i hjelmen og lyset skal kunne ses fra siden!
Det må man kunne kommer over med en lille diodelygte på styret også...
Mener reglen er ,at lyset skal sidde på cyklen.
Det er mit indtryk at de små diodelygter er ved at blive forbudt, fordi lystyrken falder ret kraftigt efter kort tid?
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Post Reply