Mtb. Landevejstur .. Onsdag 16-11-05 kl..1830

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Mtb. Landevejstur .. Onsdag 16-11-05 kl..1830

Post by Per Olsson »

Ja så prøver vi igen :roll: Amager rundt onsdag .... Nyt mødested....Vi mødes på Islandsbrygge ved Metro stationen , da det er næmere at parkere hvis man kommer i bil... Men ellers er turen som sidst. :D
Med alle de gode takter de forskellige viste til Slushen Søndag , må en tempo tur lige være sagen.. for at finpusse formen inden næste rundte.
Jeg har indviteret på pmc-mtb siden i håb om at vi kan blive nogle stykker og derved få en god tur og lidt træning på tværs af klubberne . :roll:
Kom Frisk..
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Melder pas, kører en lygtetur på den røde med senior, tirsdag aften.

God tur 8)
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Det er desværre sådan jeg må aflyse i dag , da jeg stadig ikke er rask og har feber.
:( Per.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Kommer heller ikke.. Men jeg har startet Slush træningen her til morgen !!!

Der var 1cm tykt hagl lag af ærte store hagl i hele Værløse - og kun Værløe - ikke så nemt på 23mm slicks :-)
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Morten Hartvigsen wrote:Kommer heller ikke.. Men jeg har startet Slush træningen her til morgen !!!

Der var 1cm tykt hagl lag af ærte store hagl i hele Værløse - og kun Værløe - ikke så nemt på 23mm slicks :-)
slush tr .. hvad vil det sige .. morgen træner du , ifgl. Jack Arvid Olsen danner man mest testeron om morgen så derfor skal man bestræbe sig på at morgen træne. :wink:
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

jeg kørte fra Værløse til job i sydhavnen, ca. 24km hver vej, skal også spinne idag for at få varmen igen :-)
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Spinne .. nu har set at flere spinner eks Anders og jakob , jeg kender slet ikke spinning andet jeg engang har set det på tv..noget du kan anbefale.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Jeps, meget, vi har en sej træner her på Nokia, ellers ville jeg ikke kunne tage mig sammen ....ville ej heller betale for det.
Min styrke, udholdenhed, og sprint styrke kommer reelt fra spinning, men man brænder også fedt af, hvis nogle ellers trænger til det... jeg gør ihvertfald ikke. Jeg spinner ofte helt op til 80% -90% af min. maks puls, så jeg kører altså MEGET hårdt til.

Og så er det en måde for os gamle at brænde ud til noget heftigt trance musik (nu man ikke tager på disco mere) og se på spinning piger i lyserødt tricot :-)
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Piger i stramt tricot ja det er sku nok lige mig. hva mener du med os gamle...
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Ja, jeg kan også anbefale spinning som et konditions givende supplement til træningen. Jeg har kun brugt det siden 1.9 i år, hvor vi fik et fitness center på arbejde - ellers ville jeg nok heller ikke få det gjort.

Som Morten skriver, så er det fx muligheden for at køre hård træning - en eller anden form for intervaller, som det kan være vanskelig at få sig taget sammen til ellers. Som du sikkert ved, så er det især meget intensiv (hård) træning, der har en effekt på den maximale iltoptagelse..... Og så er der ingen generende lyskryds i en spinningssal :D

Umiddelbart vil jeg tilskrive en del af mit gode resultat fra sidst til den øgende træningsmængde fra spinning :!:
Image
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

ok ok, måske jeg ikke køre 1 hel time på 80%, en spinningstimer er også kun 45min + opvarmning, men ihvertfald kører jeg så hårdt at jeg ikke ville kunne styre en cykel bare nogenlunde - frådende og med lukkkede øjne :roll: Det er det jeg mener med at jeg kører hårdere end ved løb, og det som gicer effektiv træning (på relativ kort tid) - elers kan man jo bare tage 2 timer.

Men det er jo et spørgsmål om hvad man ønsker med sin træning: tabe sig, styrke, udholdenhed, osv. Vores træner ved at jeg træner for at få mere styrke, så han presser mig, og han kan se om man yder det der skal til.
Især her til vinter er der mange der finder ned i spinningcentrene, i stedet for landevejstræning.

Og så en sidste ting - det er motiverende
AT man er flere
AT der er en instruktør

Jeg har prøvet at spinne alene - og der skal man altså være MEGET motiveret for at gennemføre en time - det er meget trivielt - selv med go musik. Altså er det sociale også en motiverende faktor for mig. Jeg ville aldrig kunne spinne i stuen eller på en hometrainer - desuden sveder jeg også for meget til at konen ville give lov :-)
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Morten Hartvigsen wrote: ........... - desuden sveder jeg også for meget til at konen ville give lov :-)
YEP - kender det! Der er simpelt hen en hel sø under cyklen efter en time - og selv sokkerne kan vrides. Altså helt bogstaveligt. De er som en karklud der bliver vredet op. Helt vildt! Men der er også nogen, især af tøserne, der bare bliver røde i hovederne og næsten ikke sveder.
Image
Post Reply