Valg af kædeolie

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
User avatar
Daniel Profitlich
Træder stor mølle!
Posts: 295
Joined: 15 Dec 2009, 08:58
Location: 55"40`55.60"N - 12"32`16.60"Ø

Post by Daniel Profitlich »

Schønberg wrote:Ser meget lovende ud :-k

http://autobus.cyclingnews.com/tech.php ... ubricant08

Men hvor kan man købe den?
Heino Cykler & Rex Cykler har Luben hvis du skal bruge-den :lol:
8) Natual born HUSTLER! :thumbsup:
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Post by Tobias Sonne »

Schønberg wrote:
Tobias Sonne wrote:Jeg skal ud og have byttet nogle klamper hos Weebike idag, der har jeg set de har det.

Er du stresset - som alle andre :wink: - så kan jeg godt smide en i kurven til dig. Så kan du få den, om ikke før, så til spinning?

Prisen er vejledende 89,- Har godt nok fundet den til 70 på nettet...
Tak - du er en SKAT - den køber jeg. Kan godt vente til uge 43 ;)

BEKLAGER! Jeg nåede det ikke... Og nu er den udsolgt hos den lokale. kommer om ca. 1 uge+dg, hvilket jeg lige venter på. I må hellere selv shoppe...
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Delta Oil sommer, forår og efterår :)

Er det meget mudret får den en FinishLine den grønne - men den samler mega meget skidt. Delta spiller. :)

Kører to kæder i rotation, renser efter 2-3 ture afhængig af vejr.

Ned i en drikkedunk med kæderens, rysterysteryste, op med kæde, ned i ny drikkedunk med varmt vand. ryste ryste ryste. ud med kæden, hænge til tørre. Delta oil i toppen af kæden, når jeg skal bruge den igen passer det med at olien er løbet gennem hele kæden. ;)
Image
User avatar
Tobias Sonne
Mangler fart
Posts: 2075
Joined: 07 Aug 2009, 19:50
Location: 2970 Hørsholm

Post by Tobias Sonne »

Vil lige give min anmeldelse af DELTA OIL. Jeg havde endnu ikke fået rengjort min kæde i bund, så jeg kunne skifte til Squirt Lube, istedet brugte jeg Delta Oil, som jeg også havde fået gode anbefalinger af.

Det stads virker. Kæden var stadig ren og havde stort set ikke suget noget skidt til sig. Den får 4 Hustlerstjerne ud af 5 - for at få alle 5 skal den ned i pris...
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Post by Henrik Storgaard »

Jeg har nu haft Squirt på kæden de sidste 90 km. i Tisvilde, og jeg er mildt sagt positivt overrasket. Der sidder intet sand på den, meget imponerende.
Har efterhånden været gennem de mest gængse smøremidler, incl. Delta oil, og de samler alle uden undtagelse sand, nogle mere end andre, men kæden knasede altid når man kom hjem. Det er så åbenbart slut nu :thumbsup:
Så venter jeg bare på lidt regn så man kan prøve det under våde forhold ;)
User avatar
John Hein
Alene i udbrud
Posts: 748
Joined: 21 Aug 2008, 10:45
Location: Gentofte

Post by John Hein »

Jeg har kørt med Delta olie gennem et par sæsoner, og den er god sålænge det er tørt, men til kørsel i regn eller mudder, bliver olien skyllet ud af kæden.

Har flere gange prøvet at komme hjem efter en våd tur i skoven, hvor kæden har været helt olietør, med begyndende rigor mortis.

Vinter/vådt = Finishline, eller Don Pedro's den grønne, de hænger godt fast på kæden, sammen med skidtet.
Titanium på de indre linier
Post Reply