Dæk til mudder

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Dæk til mudder

Post by John Bo Christensen »

Har ikke prøvet et egentligt mudder dæk. Hvad bruger i?
Jeg overvejer dette:

http://www.bike-discount.de/index.php?a ... pdid=11909

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
User avatar
Gunnar G
Set uden lys
Posts: 1027
Joined: 29 Aug 2009, 13:41
Location: Vanløse

Post by Gunnar G »

Jeg har et Schwalbe Black Shark Mud i 1.5", som jeg sætter bagpå. Det er et godt mudderdæk, men jeg synes ikke at der ofte er anledning til at bruge det.

Sidste gang jeg havde det på var til første Slush afdeling i fjor, hvor vi skulle køre rundt på Herstedhøje. Der er altid en muddersø man skal igennem og bakkerne var også godt mudrede efter længere tids regnvejr. Dér fungerede det godt.

F. eks. her: http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=24608
User avatar
Klaus Bomholt
Over stok og sten
Posts: 590
Joined: 30 Nov 2005, 12:05
Location: Højeloft Vænge 80, Værløse

Post by Klaus Bomholt »

Det er der vist ikke noget kort svar til. Men overvej følgende:
- lav rulle modstand - du skal vel ikke kun køre i mudder
- Compound (gummiblanding) til grip over rødder & sten
- din kørestil / erfaring / (fully /HT) osv
- pris

Jeg har kørt små 15 år og har prøvet meget, som jeg nok skal skrive mere om senere. Men her er meget kort hvad der passer til mig:
Min profil: 50år (75kg), speciale er tekniske op og nedkørsler, fully, distance 2-3 timer.
Jeg bliver ved med at vende tilbage til det gamle Richey Speed Max (1.9, 40psi) som jeg køre i alle forhold, men det er nok mere noget med kørestil og at jeg foretrækker at dækket går i bund og får fat (smalt og meget små knopper, compound), at dækket ikke pakker eller køre sig rent hurtigt (evt allerede på opkørslen, relativt hårdt dæktryk idet jeg går meget op i min fully fjeder opsætning (på HT har jeg andet dæk valg typisk bredere pga komforten). Jeg skifter tiltider for til Ritchey Zmax Intuition og vinter til Ritchey Zmax Classic bag.
Altså kan du se at jeg er glad for Ritchey, men jeg har kørt slangeløs med Vittorias Geax som jeg har kørt med det sidste år i alle forhold (meget mudder) uden problemer - dog pakker det som alle andre knopdæk gør, men køres hurtigt rent.
... jeg vender tilbage...
User avatar
Kent
En kop latex tak
Posts: 1140
Joined: 05 Sep 2007, 22:50
Location: Frederiksberg

Post by Kent »

I mudder og til at klatre glatte bakker har jeg ikke prøvet noget, der er bedre end Bull Lock:

http://www.bikeandrun.dk/product.asp?product=972

Pakker ikke mudder, men der er rullemodstand på stier.

:)
Nu kan det da kun gå fremad....
User avatar
John Bo Christensen
Fås den i carbon?
Posts: 1184
Joined: 21 Oct 2007, 12:57
Location: Søborg

Post by John Bo Christensen »

Tak for input - jeg vil kigge nærmere på kandidaterne. Jeg foretrækker selv Continentals dæk - er specielt glad for Mountain King som allround dæk - men de har ikke et egentligt mudderdæk - skal bare ha et i kassen hvis jeg nu skulle blive lokket i uføre til vinter.

Mvh John
We apologize for the inconvenience.
User avatar
BoT
Bagfra højre-om!
Posts: 1085
Joined: 31 Aug 2006, 22:45

Post by BoT »

Jeg har Medusa, men tager dem meget sjældent på, da det næsten altid ender med noget all-round som NN. Mudderpøle klares bedst med smalle dæk, men resten af sporene er stadig bedst på brede og bløde futter uden tryk.
Jeg kører tit efterår og forår off-season på mine Ritchey Z-max 1.3 (som vist er så gamle, at de ikke engang hedder Classic), men de har det nu med at pakke.
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3168
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Post by Niels P »

er glad for Specialized "The Storm" i 2,0. Fed compound som står fast på glatte overflader og pakker ikke. Har dog stor rullemodstand
/Niels
Post Reply