Stjålet cykel hvad skal man så købe.

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
Allan
Helt uden hænder!
Posts: 78
Joined: 14 Sep 2009, 19:47
Location: Ølstykke

Stjålet cykel hvad skal man så købe.

Post by Allan »

Så er der squ en idiot der er løbet med min cykel. Stod i firmaets cykelkælder og blev lige nuppet i arbejdstiden :twisted:

Nu sidder jeg og overvejer hvad jeg skal erstatte den med?

Det var en Radon ZR team 7.0 2009 der røg og jeg var sådanset rigtig glad for den. Eneste rigtige problem med den var bremserne de berygtede Formula Oro K18. Det gode ved det hele er at K18 bremserne er udgået og erstattet med RX modelen som jeg kun har læst en del godt om?

Kan ikke kan finde ud af er om jeg skal ligge små 1000 slag mere i en RACE model og få følgende:
- Ramme: mere race orienteret geomitri (lidt længere og lavere front) +flottere hvid model
- Forgaffel: SID RACE i stedet for REBA SL?
- Gear: SRAM X9 skiftere/bagskifter i stedet for SLX/XT

det er de to her:
RADON ZR Team 7.0 http://www.bike-discount.de/shop/k95/a2 ... ml?mfid=52
RADON ZR RACE 7.0 http://www.bike-discount.de/shop/k95/a2 ... ml?mfid=52

Er der nogen der har godt/skidt om specielt; X9/XT, SID RACE/REBA SL Formula RX??
Last edited by Allan on 14 Sep 2010, 22:22, edited 1 time in total.
User avatar
Philip Brint
Asfalt nej tak!
Posts: 1372
Joined: 08 Apr 2008, 21:27
Location: Allerød

Post by Philip Brint »

Der korte svar er - De 1000 kroner er givet godt ud.

Det vigtigste er at du skal gøre op med dig selv om den nye geometri passer din kørestil og lyster.
Rivette F8
User avatar
Allan
Helt uden hænder!
Posts: 78
Joined: 14 Sep 2009, 19:47
Location: Ølstykke

Post by Allan »

Jep

jeg tror at stillingen vil passe mig, på den TEAM jeg havde ville jeg faktisk godt have haft et lidt lavere styr. overvejede at vende min frempind så den sænkende styret men det virkede skørt når styret er "raised"

XT vs. X9 er vel mest religion, så det er jeg ikke vildt bange for.
Forgaflen SID Race er jeg lidt mere i tvivl om. Nogen mener at REBA er mere solid og i det lange løb vil give mindre ballade?

Men når dagen er omme og det er den ved at være, hælder jeg jo også mest til RACE .. så har måske mest brug for at blive bekræftet heri hehe.

/Allan
User avatar
Kenny
3000+ posts = spammer
Posts: 3252
Joined: 02 May 2009, 14:48

Post by Kenny »

Nu er jeg helt blank på geometri tingeling.... Men det er for mig at se ikke den store forskel på de to rammer i 18". Race er 13mm længere og 15mm højere ved kronrør. Det er vel ikke værre end at du køber en kortere frempind og et raiser styr hvis det er helt skævt. eller er jeg helt ved siden af?
Klubmester i Tri-Sprint 2016
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Race
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Prøv at se vægtforskellen på reba og sid ;)
Image
Post Reply