Min puls går amok

Hvilket udstyr skal jeg købe og hvorfor!? - Whats hot and whats not.
Post Reply
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Min puls går amok

Post by HenrikJ »

Efter at min Edge 705 har fungeret fint i lang tid er min puls måler begyndt at gå helt amok. Den springer op og ned og kommer op på 240 selv når jeg cruiser afsted for så at gå ned på 140 og lidt efter op på 186 osv..

Jeg har skiftet batteri, vasket beltet, fugtet det godt inden brug og alle de andre tricks jeg kender og lige lidt hjælper det.

Hjæææææælp, er der andre der har gode ideer ???
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Peter 'TB'
BOFH
Posts: 1055
Joined: 02 Jul 2008, 11:57

Post by Peter 'TB' »

Har du en mobiltelefon, en LED lygte eller andet elektronik i nærheden af pulsbæltet?
Image
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Peter 'TB' wrote:Har du en mobiltelefon, en LED lygte eller andet elektronik i nærheden af pulsbæltet?
Niksen, men har tidligere haft det uden problemer
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Casper Ortvald
Set på landevejen!
Posts: 1741
Joined: 18 Nov 2006, 20:32
Location: Syvstjernen
Contact:

Post by Casper Ortvald »

prøv et andet bælte på din garmin.. og prøv dit bælte på en anden garmin...
'''You're just jealous because the voices only talk to me.'''
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4112
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Post by Niels G Henningsen »

...ellers er er det "FJS".....Flapping Jersey Syndrome, forårsaget at statisk elektrisitet enten fra en en meget tør trøje og eller lynlås.
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Post by HenrikJ »

Niels G Henningsen wrote:...ellers er er det "FJS".....Flapping Jersey Syndrome, forårsaget at statisk elektrisitet enten fra en en meget tør trøje og eller lynlås.
Ja det lyder som en mulighed. Er begyndt at køre med en tætsiddende Craft Polyester trøje inde under jerseyn grundet det køligere vejr. Hvis det er den, hvad gør man så for ikke at den skal forstyrre signalet ??
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Kaare
Ny på Hustleren
Posts: 6
Joined: 30 Dec 2009, 10:40
Location: Roskilde

Re: Min puls går amok

Post by Kaare »

Henrik Johannesson wrote:Efter at min Edge 705 har fungeret fint i lang tid er min puls måler begyndt at gå helt amok. [snip]
Prøv at læse den her artikel:
http://www.dcrainmaker.com/2010/08/solu ... pikes.html

//Kaare
User avatar
Steen Andersen
Med blød hat
Posts: 1921
Joined: 13 May 2008, 21:45
Location: Holte

Post by Steen Andersen »

tror bare det er fordi du har fortrudt dit skifte. :wink: så gør pulsen sådan.
Tykke kan også have tynd mave ;-)
User avatar
HenrikJ
Stuntcyklist!
Posts: 781
Joined: 18 Jul 2007, 20:29
Location: Stor KBH

Re: Min puls går amok

Post by HenrikJ »

Kaare wrote:
Henrik Johannesson wrote:Efter at min Edge 705 har fungeret fint i lang tid er min puls måler begyndt at gå helt amok. [snip]
Prøv at læse den her artikel:
http://www.dcrainmaker.com/2010/08/solu ... pikes.html

//Kaare
Ja der var nogle nye trick med at blande Garmin og Polar m.m.. Skal testes
Henrik
Er du i tvivl så læg hård ud, sæt farten op undervejs og slut så af med en spurt. Så kan det ikke gå helt galt.
User avatar
Kaare
Ny på Hustleren
Posts: 6
Joined: 30 Dec 2009, 10:40
Location: Roskilde

Re: Min puls går amok

Post by Kaare »

Henrik Johannesson wrote: Ja der var nogle nye trick med at blande Garmin og Polar m.m.. Skal testes
Jeg havde et lignede problem for ca. et år siden. Jeg løste det ved at køre med pulsmåleren strammere end jeg egentlig bryder mig om, og så husker jeg omhyggeligt at vaske den efter hver træning. Det var jeg nok ikke så flink til før. Iflg. Rainmaker så er der allerede et nyt pulsbælte på vej, der skulle løse problemet, uden at thy til blandingstricks med polar og garmin.

//Kaare
Post Reply