Intervaltræning Onsdag d. 7 Okt. kl. 16:30-18:30

Forum udelukkende omhandlende ture på mountainbike. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10105
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Intervaltræning Onsdag d. 7 Okt. kl. 16:30-18:30

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg holder fast ved Onsdags Intervaller og start kl. 16:30. Vi slutter ca. 18:30, så vi er oppe på 2timer nu i alt, og herefter er der tril efter eget ønske

Vi starter sharp, så vær gerne klar 5min før, varm evt. lidt op.

Teknik og fysisk træning skal adskilles ! Og det her er KUN fysisk træning. Det hårdeste træning skal ligge først i programmet (altså styrkespurter, derefter hardcore intervaller og derefter løbs simulering, og så afslutter vi med rul & sjov & sludder. Når det så er sagt er der en smule teknik på nedkørslerne, og på løbs tempo ruten.. men ikke ret meget.

Programmet er inspireret af de kurser som NSC (Nordisk Sportcenter) og Ernst Albin kørte i 2007.

Her programmet
- Styrke spurter x 10, på Helmsvej/Frederiksborgvej, 1min pause, start fra ca. 10km/t, i alt ca. 15min
- 5min transport til kælkebakken
- Max. intervaller på en rute ved kælkebakken, 3 x 6 min, 2min pause imellem hver, hold samme hastighed på alle 3 intervaller, i alt ca. 25min. Jagtstart = de hurtigste starter sidst.
- 5min pause
- Løb tempo træning, på en rundstrækning, 3 x 13min, 2 min pause, i alt ca. 45min. De langsomste starter først, så der er en "hare" til alle, ca. 20-30sek imellem hver, så vi slutter nogenlunde samtidig.
- Hygge afrul og sludder, 15-30min (nogle af os triller bare den røde imod furesøbad)

Vi kører kun i området omkring kælkebakken, så i kan nemt finde os hvis man kommer lidt senere.

Der er typisk andre MTB'er, hunde, gående og løbere i området, så pas på skovens andre gæster, og hils venligt på alle.

Vi mødes ved det lille P (Grusparkeringspladsen) til højre for helmsvej ved siden af Hillerødsmortorvejen:

Image

Regn. er ingen hindring :wink:
Ligger nu i Google MTB kalenderen - klik på Kalender "øverst oppe

hilsen
Morten
Last edited by Morten Hartvigsen on 22 Mar 2010, 11:36, edited 3 times in total.
User avatar
Gunnar G
Set uden lys
Posts: 1027
Joined: 29 Aug 2009, 13:41
Location: Vanløse

Post by Gunnar G »

Bump.

Jeg kommer hvis ikke mine forkølelsessymptomer tiltager.
User avatar
Jesper Flemgaard Nielsen
Ny på Hustleren
Posts: 48
Joined: 24 Sep 2009, 13:39
Location: Måløv - "2760 Forever!"

Post by Jesper Flemgaard Nielsen »

Jeg har glædet mig til det lige siden sidste gang! :-)
Jeg har iøvrigt også en krans, kæde og en krankboks jeg skal hive de sidste åndedræt ud af inden det skal skiftes..... knas, knæk.... man kan høre mig når jeg kommer! :-)
Det virker når det knirker!
User avatar
Alice 'Cooper'
Yndlingsfarve: Grøn
Posts: 490
Joined: 15 Oct 2006, 18:13
Location: ølstykke
Contact:

Post by Alice 'Cooper' »

Hej Morten

Ville rigtigt gerne med men, vi holder bestyrelses møde i WAT så Heidi og jeg bliver forhindret. Vi vil dog gerne med en anden gang for det var rigtig godt....og en lille smule hyggeligt... men det kan der arbejdes på ( se kage) ;-)
Al træning er god Adventure træning!
Husk 600 gr grønt om dagen.
User avatar
FlemmingM
Over stok og sten
Posts: 584
Joined: 07 Aug 2008, 16:49
Location: Værløse

Post by FlemmingM »

Kommer :P
Håber ikke der er ligeså mange motionsløbere som vil ligge på "hjul" som sidst!
Se Johannesevangeliet kap.8 vers7
User avatar
Jesper Flemgaard Nielsen
Ny på Hustleren
Posts: 48
Joined: 24 Sep 2009, 13:39
Location: Måløv - "2760 Forever!"

Post by Jesper Flemgaard Nielsen »

Ah pis, dér var min mund hurtigere end min cykel. Den besluttede sig idag for at for at gøre alvor af snakken.... Vi må ses en anden onsdag!
God tur
Det virker når det knirker!
User avatar
Allan
Helt uden hænder!
Posts: 78
Joined: 14 Sep 2009, 19:47
Location: Ølstykke

Post by Allan »

Hep jeg er med, konen havde ellers lavet andre planer for mig, men de blev heldigvis aflyst.

/Allan
User avatar
Henrik Storgaard
Med nyvasket cykel
Posts: 2323
Joined: 22 Jul 2008, 22:03
Location: Vejby

Post by Henrik Storgaard »

Count me in!
User avatar
Claus Wagner
Først over stregen
Posts: 1614
Joined: 29 Sep 2009, 20:04
Location: Herlev

Post by Claus Wagner »

slagteren a.k.a. claus wagner stiller op 16.30 sharp :twisted: :twisted:
INTET ER UMULIGT FOR DEN DER BÆRER VILJEN I HJERTET!
User avatar
Allan
Helt uden hænder!
Posts: 78
Joined: 14 Sep 2009, 19:47
Location: Ølstykke

Post by Allan »

Argh bugger det var da utroligt som andre kan planlægge min tid, har et møde til kl. 16.30, kommer så snart jeg kan slippe afsted.

/Allan
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10105
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Fint fremøde, endda af flere køn idag - men det var jo også lækkert vejr.

Det begynder at blive en smule koldt, startende på 15g og slutter på 9gader. Så pauserne skal være korte. Men det er jo nu man skal vænne sig til at præsterer noget i kulden, om 1mdr er det for sent :wink:

Der er jævnligt flere hunde i skoven når vi er der, så vi flytter nok lokation snart - desværre.

Desværre var der nogle lømler som har ødelagt noget af stendiget og væltet en af de store sten ud på mtb sporet :evil:

MTB Intervaller holder IKKE efterårsferie - mere kommer snarest :!:

ses
User avatar
Niels P
3000+ posts = spammer
Posts: 3170
Joined: 28 Sep 2008, 14:25
Location: Virum

Post by Niels P »

Morten Hartvigsen wrote:Fint fremøde, endda af flere køn idag -
Sidste gang var der to (køn)........Hvor mange var der i går????
/Niels
User avatar
Claus Wagner
Først over stregen
Posts: 1614
Joined: 29 Sep 2009, 20:04
Location: Herlev

ONSDAG TRÆNNING 16:300-18:30

Post by Claus Wagner »

hej HUSTLERE! var med for første gang til en gang interval træning,og syntes jeg lagde godt ud!!!!Men da jeg havde kørt "kælkebakken" og efterfølgende skulle køre en anden "3runders"tur,fik vi lige en REMINDER om at nu skulle vi jo køre i konkurence tempo og ikke ligge og "hygge "os!!! SÅ VELKOMMEN TIL HUSTLERTRÆNNING :o ikke negativt ment :D :D
INTET ER UMULIGT FOR DEN DER BÆRER VILJEN I HJERTET!
Post Reply