Nyregistreret Hustler...

Vores hangout, snak om løst og fast, behøver ikke handle om cykling.
Post Reply
User avatar
Andreas
Punkteret
Posts: 148
Joined: 01 Sep 2005, 21:13
Location: Sankt Hans Torv

Nyregistreret Hustler...

Post by Andreas »

Så er jeg blevet registreret Hustler - efter at have været uregistreret i maaaange år... Nu er jeg 37, gift og har 2 drenge på 1/2 og 3 år. Kørte i min ungdom off-road/enduro men der er ikke plads nok i Danmark til den slags (rentfri afdragsordning i MANGE politikredse) og købte en Stumpjumper FS i 1992. Kørte lidt alene i et par år, men så krævede karrieren sit i de næste 10 og så hang Stumpjumperen i sommerhuset sammen med edderkopperne. For et års tid siden spurgte nogle venner, om jeg ville med ud at cykle lidt i Rude skov, hvor de cyklede hver søndag. Stumpjumperen blev støvet af - pakningerne i forgaflen var røget ned og virkede ikke helt længere... olie/luft gaflen var af typen, hvor man stak en pumpe med manometer og nål gennem en gummipakning og fyldte luft på (avanceret dengang). Ingen reservedele at få nogen steder, så jeg borede hullerne op og proppede (helt bogstaveligt) et par spritnye (haha 10kr) autoventiler i bagfra og voila. Den virkede endnu; selv de gamle originale specialized-dæk og Tange Prestige rørene var jo lette stålrør... Det var sjovt at køre igen og vennerne fik hurtigt baghjul - når man har kørt dødskørsel i terrræn på motorcykel er der ikke meget man er bange for på mtb - kun at gashåndtaget ikke virker, kroppen ikke kan holde, børnene skal blive faderløse og den slags ("Nu er det vel ikke farligt, spørger konen. "Nej da skat!". Kan du så ikke have Arthur med bagpå en dag; jeg tror han vil synes, det er sjovt... ). Min elskede hustru er guldsmed og kropsudfoldelse er noget med at tage tøj af og på - helst nyt (Neeeeeej, den er slet ikke ny... Men hvor kommer så alle de tomme stive, glittede bæreposer med læderstrop inde under sengen så fra skat???), så forståelsen for, hvorfor man bruger sin krop på eksempelvis at cykle mtb, er på et MEGET overordnet plan. Nå, men så meldte jeg mig til slush-cup i vinter og kørte nogle løb - det var godt at få nogen at køre mod og formen blev bedre. Så kom Dustcup og jeg fik blod på tanden. Placeringer i motion som 71,70,54,45,43,38,34 fulgte og så måtte Stumpjumperen vige for en CUBE AMS-PRO 05 med fuld XT og SPV i begge ender (15.000 hos fahrradnet24 - CUBE er i hvert fald ikke dyre dér), og så kom 2 placeringer som nr. 15 i både afd. 8. og 9. Jeg faldt i snak med én ved afd. 8 og sagde at han skulle kigge på Teamhustler.dk, da jeg syntes det så ud til at være et godt, uformelt og rimelig uforpligtende fællesskab , hvor man koblede sig på tur og træning som man nu have lyst. Havde sludret med J-LO tidligere og konkurreret lidt med ham (der var en en gang hvor J-LO og jeg fulgtes ad - ja, vi fulgtes ad vi to, gennem mudder og grene - hvorfor er det ikke sådan længere... hvad er der sket... bliver det aldrig det samme igen???). Når jeg nu sådan går og anbefaler noget jeg stort set kun kender fra nettet, så må jeg jo også selv prøve varen! Jeg hedder i øvrigt Andreas og kører med nr. 230 - bedste hilsner - vi ses i støvet.

ps: Jeg har ikke haft nogen at snakke med sååååå længe og min kone forstår ikke mtb... (Ja, Andreas... det er flot, at du sat BILventiler på din cykel... det har taget flere timer, men findes der ikke CYKELventiler, der passer lige på...) :wink:
User avatar
Stephan Bak
Alene i udbrud
Posts: 712
Joined: 28 Apr 2005, 21:22
Location: København / Islands Brygge

Post by Stephan Bak »

Hej Andreas

Velkommen til som Hustler. Spændende beretning - du kommer jo nok til at slæbe autoventilerne med en dag så vi kan se dem ved selvsyn :lol:
Hmmm :!: Hvis cube'en giver små 20 placeringer i den skarpe ende, så ku' det godt være at jeg også skulle overveje at opgradere til noget bedre!

Att J-Lo: Staklen kører slet ikke for noget hold....og så er det vel ikke for sent at registrere et??? :P
Image
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Velkommen til :D Vi ender sgu med at blive en stor klub...genialt ! Vi ses på sporet...
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10098
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Velkommer herfra også.

Sjov og intressandt histori med de ventiler og bæreposer
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Re: Nyregistreret Hustler...

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

VRON wrote:"Nu er det vel ikke farligt, spørger konen. "Nej da skat!". Kan du så ikke have Arthur med bagpå en dag; jeg tror han vil synes, det er sjovt..."
:lol:

VRON, du skal være så velkommen :) Jeg kan vist ikke følge med i dit opskruede tempo pt. det kommer nok heller ikke..... :roll:

Kommer du med i Ganløse Søndag? (Se anden tråd) ?
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Hvad skal en 62 årige, i så fyrig et gruppe :?: Se på :?: :D

Kommer ikke søndag da jeg skal på legetøjsmesse :!:
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Stephan Bak wrote:Hej Andreas

Velkommen til som Hustler. Spændende beretning - du kommer jo nok til at slæbe autoventilerne med en dag så vi kan se dem ved selvsyn :lol:
Hmmm :!: Hvis cube'en giver små 20 placeringer i den skarpe ende, så ku' det godt være at jeg også skulle overveje at opgradere til noget bedre!

Att J-Lo: Staklen kører slet ikke for noget hold....og så er det vel ikke for sent at registrere et??? :P
Stefan - Det skulle da klart overveje - da jeg løftede din cykel iSverige måtte jeg jo bruge kran for at for da af jorden.. du vil opleve en ny verden... :D
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
User avatar
Anders K
Helt uden puls...
Posts: 622
Joined: 27 Jun 2005, 16:50
Location: 2100 easthood

Post by Anders K »

Det glemte jeg - velkommen Andreas
I was "Treked" Specialized is NOT for special people
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

VRON - Andreas, altid sulten :?: :wink:

Image
User avatar
Andreas
Punkteret
Posts: 148
Joined: 01 Sep 2005, 21:13
Location: Sankt Hans Torv

Post by Andreas »

Hmmm... jeg har en god appetit - kagen var næsten lige så god, som de 2 jeg "åd" kort før mål (en DMK og Johnny Cash - kan anbefales). Men J-LO - gamle ven - skal jeg virkelig tro, at du er syg og ikke bare sygemeldt og på cyklen hver dag, :roll: så du kan brillere på en lidt længere distance - har jo læst mig til at du er mere marathon-mand end til timerekorder!?? Nå, for god ordens skyld, vil jeg ønske dig god og hurtig bedring, så vi måske lige kan nå en tur inden søndag!
:shock:

VRON
Post Reply